Od 84 proizvajalcev osebnih avtomobilov v EU jih je lani 55 izpolnilo posebej zanje postavljene cilje o količini izpustov ogljikovega dioksida v minulem letu, ugotavlja evropska okoljska agencija EEA v končnem poročilu o nadzoru izpustov novih osebnih in lahkih tovornih vozil.
Evropska komisija določa tudi skupinski cilj o izpustih ogljikovega dioksida v povprečnem novem avtu. Cilj je bil lani presežen. Leta 2015 naj bi znašal 130 gramov na prevoženi kilometer, že lani pa je bil za 3,3 grama manjši. Podobno je bilo tudi pri lahkih tovornih vozilih. Njihovi izpusti naj leta 2017 ne bi bili večji od 175 gramov na prevoženi kilometer, že lani pa so znašali 173,3 grama.
V EU 25 tisoč električnih avtov
Poročilo agencije EEA prinaša še druge izsledke.
Število električnih avtov v EU se je povečalo z okoli 700 v letu 2010 na lanskih približno 25 tisoč.
Največ električnih avtov je v Franciji, več kot 8.900, in v Nemčiji, kjer je bilo lani okoli šest tisoč električnih avtov.
Lani je bilo v EU registriranih približno 31 tisoč priključnih hibridov.
Novi osebni avtomobili so bili lani za 14 odstotkov bolj učinkoviti kot avti, prodani leta 2010.
Proizvajalci, ki so lani izpolnili individualne cilje za leto 2013, so izdelali 99 odstotkov vseh na novo registriranih osebnih avtomobilov.
Povprečna emisija pri velikih proizvajalcih, mednje štejejo takšne, ki so prodali prek sto tisoč avtov, je bila 125,7 grama, kar je gram manj od podatka za vse proizvajalce.
Na Malti, Danskem, Nizozemskem in v Grčiji so majhni izpusti predvsem posledica razmeroma velikega števila novih avtov z majhno maso.
Povprečen novi avto v starih članicah EU je imel lani za 9,7 grama manjše izpuste kot povprečen novi avto v novih članicah EU.
Povprečna masa novega osebnega avta je bila lani za 11 kilogramov manjša kot leta 2012, vendar je bila druga največja v zadnjih desetih letih.
Največji delež vozil na alternativni pogon je v Italiji, kjer je največ vozil na utekočinjeni naftni plin.
Dolgoročni cilj: 95 gramov na kilometer
EEA nadzira izpuste osebnih in lahkih tovornih vozil za evropsko komisijo. Cilji za izpuste ogljikovega dioksida so določeni z evropskimi direktivami: skupni cilj za vsa na novo prodana vozila ter individualni cilji za posameznega proizvajalca, pri čemer med drugim upoštevajo tudi povprečno maso njegovih vozil. Dolgoročni skupni cilj pa določa, da povprečna vrednost izpustov na novo registriranih avtov v letu 2021 ne bo smela presegati 95 gramov na kilometer.
Vsakodnevna vožnja bolj umazana od testne
EEA uporablja podatke, pridobljene na testnih vožnjah, ki pa se razlikujejo od emisij v resničnem življenju. Po nekaterih ocenah nastaja pri vsakdanji vožnji za petino več izpustov kot pri testni, pri večjih avtih pa lahko znaša razlika tudi tretjino.