Avto

Avtoproizvajalci predčasno izpolnili okoljske cilje EU

Povprečen izpust novega osebnega avta je v EU lani znašal 126,7 grama ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.11.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Od 84 proizvajalcev osebnih avtomobilov v EU jih je lani 55 izpolnilo posebej zanje postavljene cilje o količini izpustov ogljikovega dioksida v minulem letu, ugotavlja evropska okoljska agencija EEA v končnem poročilu o nadzoru izpustov novih osebnih in lahkih tovornih vozil.

promet-izpusni-plini-bl.1416335906.jpg.c.600px.jpg
Največ osebnih električnih avtomobilov v EU je v Franciji, 8.900, sledi Nemčija s približno šest tisoč registriranimi avti.

Evropska komisija določa tudi skupinski cilj o izpustih ogljikovega dioksida v povprečnem novem avtu. Cilj je bil lani presežen. Leta 2015 naj bi znašal 130 gramov na prevoženi kilometer, že lani pa je bil za 3,3 grama manjši. Podobno je bilo tudi pri lahkih tovornih vozilih. Njihovi izpusti naj leta 2017 ne bi bili večji od 175 gramov na prevoženi kilometer, že lani pa so znašali 173,3 grama.

V EU 25 tisoč električnih avtov

Poročilo agencije EEA prinaša še druge izsledke.

Število električnih avtov v EU se je povečalo z okoli 700 v letu 2010 na lanskih približno 25 tisoč.

Največ električnih avtov je v Franciji, več kot 8.900, in v Nemčiji, kjer je bilo lani okoli šest tisoč električnih avtov.

Lani je bilo v EU registriranih približno 31 tisoč priključnih hibridov.

Novi osebni avtomobili so bili lani za 14 odstotkov bolj učinkoviti kot avti, prodani leta 2010.

Proizvajalci, ki so lani izpolnili individualne cilje za leto 2013, so izdelali 99 odstotkov vseh na novo registriranih osebnih avtomobilov.

Povprečna emisija pri velikih proizvajalcih, mednje štejejo takšne, ki so prodali prek sto tisoč avtov, je bila 125,7 grama, kar je gram manj od podatka za vse proizvajalce.

emisija.1416335906.png.o.240px.png

Na Malti, Danskem, Nizozemskem in v Grčiji so majhni izpusti predvsem posledica razmeroma velikega števila novih avtov z majhno maso.

Povprečen novi avto v starih članicah EU je imel lani za 9,7 grama manjše izpuste kot povprečen novi avto v novih članicah EU.

Povprečna masa novega osebnega avta je bila lani za 11 kilogramov manjša kot leta 2012, vendar je bila druga največja v zadnjih desetih letih.

Največji delež vozil na alternativni pogon je v Italiji, kjer je največ vozil na utekočinjeni naftni plin.

Dolgoročni cilj: 95 gramov na kilometer

EEA nadzira izpuste osebnih in lahkih tovornih vozil za evropsko komisijo. Cilji za izpuste ogljikovega dioksida so določeni z evropskimi direktivami: skupni cilj za vsa na novo prodana vozila ter individualni cilji za posameznega proizvajalca, pri čemer med drugim upoštevajo tudi povprečno maso njegovih vozil. Dolgoročni skupni cilj pa določa, da povprečna vrednost izpustov na novo registriranih avtov v letu 2021 ne bo smela presegati 95 gramov na kilometer.

Vsakodnevna vožnja bolj umazana od testne

EEA uporablja podatke, pridobljene na testnih vožnjah, ki pa se razlikujejo od emisij v resničnem življenju. Po nekaterih ocenah nastaja pri vsakdanji vožnji za petino več izpustov kot pri testni, pri večjih avtih pa lahko znaša razlika tudi tretjino.

1.1416337281.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Avto
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode

Kot kaže, bo spet uspešna, a na vse bolj skromni osnovi razreda klasičnih limuzin in karavanov, ki se umikajo športnim terencem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
Avto
AvtoMiloš Milač Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross

Novi C3 aircross je krepko zrasel, dolg je 4,39 metra in ponuja tri sedežne vrste. Poleg bencinskega bo na voljo tudi elektropogon.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)