Članki
Vsebinsko oglaševanje

(foto) Dežnik na zadnji polici je lahko hladno orožje

Predmet, ki ga pustite na polici, pri hitrosti 50 kilometrov na uro poveča naletno težo za 25-krat, opozarja inštruktor varne vožnje
29.10.2014 22:30
Dopolnjeno: 30.10.2014 01:16
Čas branja: 4 min

»Dežnik na zadnji polici je lahko smrtno nevarno orožje, ležeč položaj za volanom pa nas lahko ob trku izstreli pod armaturno ploščo,« opozarja inštruktor varne vož­nje AMZS Manuel Pungartnik, ki ugotavlja, da se Slovenci za volanom ne zavedamo nevarnosti, ki nam pretijo.

poslovni-vozniki-098-jm.1414607646.jpg.c.600px.jpg
Koliko znaša varnostna razdalja pri hitrosti 50 kilometrov na uro, se je spraševala Sonja Stojanovič iz Generali zavarovalnice. Testi so večini tekmovalcev povzročali precejšnje preglavice. Foto: Jure Makovec

Ležernost je sicer na prvi pogled udobna, a nevarna, že ko ostreje zaviramo, kaj šele, ko se zgodi nesreča. Po besedah Manuela Pungartnika smo Slovenci večinoma neprevidni tudi pri namestitvi za volanom in natovarjanju prtljage ter se tako izpostavljamo številnim nevarnostim. »Pri natovarjanju je zelo pomembno, da vso prtljago spravimo v prtljažni prostor in nič ne pustimo na zadnji polici ali roloju pri enoprostorcih in karavanih. »Rolo oziroma polica morata biti ves čas zaprta, » pojasnjuje Pungartnik.

Lahek dežnik postane težko hladno orožje

Pri trku se naletna teža tovora močno poveča, ta pa vselej prileti v kabinski prostor. Pri 50 kilometrih na uro pri čelnem trku se naletna teža predmeta poveča za 25-krat, zato je pomembno, da so predmeti pravilno zloženi, težji denimo čim niže in čim bliže hrbtišču zadnje klopi, saj se predmeti na polici ali roloju pri trku spremenijo v hladno orožje, nam in drugim potnikom priletijo v glavo, posledica pa so ponavadi močne poškodbe ali celo smrt. Najbolj običajen primer takšnega hladnega orožja je po sogovornikov besedah dežnik, spravljen na zadnji polici, tudi dvigalka ali prenosni računalnik nista redkost, posledice so še hujše.

Nevarni so lahko tudi majhni predmeti, spravljeni v prtljažni del, ki tam niso fik­sirani. Pungartnik še dodaja: »Ko vozimo po ovinkih, slišimo, da se premikajo, udarjajo ob stene ..., takrat razmišljamo o njih, ne o vožnji.«

Nujna še pričvrstitev prtljage

Fiksiranje prtljage pod polico ali rolo torej še ni vse, saj je tudi v prtljažniku prtljago treba ustrezno pričvrstiti. Pri sodobnih avtomobilih to ni več težava, saj je večina opremljena z različnimi kavlji, drsniki in zaponkami, ki omogočajo fiksno namestitev prtljage. Če avto teh dodatkov vendarle nima, Pungartnik svetuje, da kose prtljage ustrezno založimo z drugimi ter jih naložimo čim bliže zadnje stene ob hrbtišče sedežev. Tudi če osnovna prostornina prtljažnika ne zadošča in moramo rolo ali polico sneti, je treba prtljago zaščititi, da ne bo padla v kabino. Če avto teh dodatkom nima vgrajenih, pa lahko različne mreže in druge zaščite najdemo pri prodajalcih dodatne opreme.

Si znamo nastaviti sedež?

Sogovornik ugotavlja, da se Slovenci za voz­niškim sedežem radi udobno namestimo, z rokami daleč od volana in s pretirano nazaj nagnjenim naklonom sedeža. Pravi, da je v takšnem položaju sicer možno upravljati avto, nikakor pa ne bomo mogli pravočasno in primerno reagirati na situacije na cesti. Denimo že pri močnem zaviranju bo naše telo začelo dvigovati, saj ne bo imelo dovolj dobre opore na hrbtnem delu. Pungartnik še dodaja, da se v hudih nesrečah pogosto dogaja, da telo zdrsne pod varnostni pas, potnike pa po nesreči najdejo pod armaturno ploščo. Ko govorimo o položaju sedeža, je najbolj pomemben hrbtni del. Velja pravilo, da le vzravnan položaj omogoča enostavno manevriranje. Center za ravnotežje je pri srednjem ušesu, kar pomeni, da mora biti od tega do težišča avta, ki je nekje pri ročni zavori, čim bolj ravna linija. Vsi novejši avti imajo po višini nastavljive sedeže, kar pomeni, da si jih lahko vsakdo nastavi po svoji potrebi.

Za pest prostora med glavo in streho

Pri nastavljanju višine pa velja pravilo, pravi sogovornik, da je med glavo in stropom za eno pest prostora, vzglavnik pa je treba dvigniti tako visoko, da bomo imeli vrh glave poravnan z vrhom vzglavnika, le tako bomo zavarovali tilnik. Sedež po dolžini pomaknemo toliko blizu volana, nadaljuje Pungartnik, da je takrat, ko stisnemo sklopko, noga še vedno pokrčena. Pokrčene okončine v avtu so namreč veliko bolj učinkovite kot stegnjene. Za ponazoritev: dvokilsko utež s pokrčenimi rokami držimo precej dlje kot s stegnjenimi. Volan primemo tako, da so roke pokrčene ves čas, položaj rok na obroču je 15 minut do treh, primemo ga torej na sredini. »Vožnja avta je delovni proces, v avtu ne uživamo, ampak delamo. Ko bomo to mišljenje sprejeli, bodo vozniki v avtu sedeli veliko bolj pravilno,« meni Pungartnik.

Na naši zadnji delavnici v projektu Najboljši poslovni vozniki 2014 so tekmovale ekipe podjetij Amis, Tenzor, Eles, Terme Olimia, Adriatic Slovenica in Generali zavarovalnica. Poleg drugih veščin so dokazovali tudi spretnost natovarjanja prtljaž­nika, več na desni.

Test: V čim krajšem času in pravilno s kovčki natovoriti prtljažnik

poslovni-vozniki-029-jm.1414607652.jpg.o.600px.jpg

Pri tej vaji so tekmo­valci odkrili ponjavo, zagrabili kovčke in jih v čim krajšem času pravilno zložili v prtljažnik, tako da so brez težav zaprli rolo, ki ga prekriva. Kovčki so zapolnili skoraj vsak centimeter zafirinega 645-litrskega prtljažnika, zato je bila nujna spretnost zlaganja kovčkov. Poleg tega so morali v eni minuti najti 20 gobic, skritih v predalih opla zafire tourerja. Ta jih ima toliko, da te naloge v celoti ni opravila še nobena ekipa doslej.

poslovni-vozniki-038-jm.1414607645.jpg.o.600px.jpg
Ekipa Tenzorja: izziv pakiranja končan hitro in pravilno, le pri iskanju gobic se je zataknilo, zato četrto mesto. Pri parkiranju so fantje ugnali vse druge ekipe. Foto: Jure Makovec

Inštruktor Manuel Pungartnik o pravi taktiki:

poslovni-vozniki-076-jm.1414607651.jpg.o.600px.jpg

Poleg hitrosti je pri tej vaji potrebno predvsem pravilno zlaganje kovčkov. V realnem življenju pa je najpomembneje, da težje dele prtljage zložimo na dno in jih potisnemo ob steno oziroma hrbtišče zadnjih sedežev. Sledijo lažji deli, vsi pa morajo biti karseda fiksno nameščeni, da se med vožnjo ne premikajo, in v zgornjem delu zaščiteni s polico ali rolojem, da pri trku ne priletijo v kabino.

poslovni-vozniki-074-jm.1414607647.jpg.o.600px.jpg
»Pridi, še meter prostora imaš,« je tekmovalec iz Elesa spodbujal kolega iz ekipe. Vajo parkiranja so končali na drugem mestu, ekoizziv, preizkus znanja CPP in pakiranja kovčkov pa na prvem. Foto: Jure Makovec

poslovni-vozniki-011-jm.1414607648.jpg.o.600px.jpg
Tekmovalci iz Term Olimja so se po svojih besedah najbolje počutili v blatu, morda so imeli v mislih blatno kopel, saj so preizkus na terenskem poligonu opravili predzadnji. Ravno obratno je bilo med stožci, kjer so ugnali vse druge ekipe. Foto: Jure Makovec

poslovni-vozniki-012-jm.1414607650.jpg.o.600px.jpg
»Če bi bilo po naše, bi za vožnjo po poligonu zaračunali enako premijo kot v prometu, saj vožnja ni tako tvegana, kot se zdi,« so komentirali člani ekipe Adriatica Slovenice. Foto: Jure Makovec

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...


Projekt Najboljši poslovni vozniki je namenjen k spodbujanju vseh voznikov službenih in dostavnih vozil k odgovorni, varčni in predvsem varni vožnji. 

Zakaj sodelovati?

  • brezplačni team-building za vas in vaše sodelavce,
  • zanimiv, dinamičen, zabaven in koristen program je nagrada in priznanje izbranim zaposlenim,
  • investicija v dodatna znanja, spretnosti in kompetence zaposlenih,
  • boljši poslovni vozniki podjetju omogočajo občutne prihranke (z varčnejšo in varnejšo vožnjo),
  • pozitivno medijsko pojavljanje vašega podjetja v uredniški reportaži, objavljeni v tiskani in spletni izdaji časnika Finance.

Potek in opis izbora

15. 10. 2019 v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem

Vsako podjetje lahko prijavi 2 do 4 sodelavce, udeležba za vse pa je brezplačna. Ekipe se bodo lahko udeležile: 

  • praktičnih spretnostnih vaj na poligonu AMZS Centra varne vožnje in
  • praktičnih vaj na terenu.
  • strokovnega posveta na temo homologacije, pametnega financiranja, dodatne opreme in drugih pravil ter posebnosti, ki veljajo za dostavna vozila.

Zmagovalci in nagrade:

  • vsi udeleženci prejmejo praktična darila in nagrade.

Na podlagi točkovanja in končne razglasitve rezultatov so posebej nagrajeni:

  • zmagovalci posameznih spretnostnih kategorij in
  • zmagovalna ekipa v seštevku točkovanja vseh kategorij na dogodku

Za vse tekmovalce so na dogodku na voljo tudi napitki, prigrizki in kosilo.

FINANCE
Članki
Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Kako dobri vozniki ste? Kaj pa vaši zaposleni? (PRO)

Izkoristite priložnost edinstvenega team buildinga z vašimi sodelavci - pridite na dogodek Najboljši poslovni vozniki in se preizkusite v varni vožnji osebnih in gospodarskih vozil.

FINANCE
Članki
(video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič (video) Z Opli, AMZS in Financami po nova znanja in izkušnje (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
Brez mestnih terencev nam živeti ni
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Brez mestnih terencev nam živeti ni (PRO) 8

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Članki
Umetna pamet ne reši pobeglega zadka
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Umetna pamet ne reši pobeglega zadka (PRO)

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona

FINANCE
Članki
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
(reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) V avtu se znajdemo, a na poti cenimo sodobno pomoč (PRO)

Zemljevidi, spraševanje mimoidočih za pot, spomin in intuicija … tako smo na cilj prihajali včasih, danes pa izbrano destinacijo pred vožnjo vnesemo v navigacijo – a obstaja še bolj udobna možnost

FINANCE
Članki
(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni (PRO)

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu