Višina izpustov ogljikovega dioksida ni le okoljska puhlica, neposredno je povezana s porabo in stroški goriva, vzdrževanja in odkupne vrednosti rabljenega avta. Tega se dobro zavedajo zmagovalci letošnjega izbora EKO vozni park, ki z redno menjavo službenih avtov dosegajo prihranke.
»Letos smo pošteno prenovili naš vozni park 32 vozil, naše vodilo pa je bilo, da za enak mesečni najem dobimo vozila s skromnejšo porabo in bogatejšo opremo. Ker smo velik kupec, nam je to uspelo. Z njimi torej ustvarimo prihranke, ne da bi sočasno povečali izdatke za vozni park,« pojasnjuje vodja skupnih služb v Generali Zavarovalnici Aleksander Tomše, ki si je letos prislužil skupno zmago na našem izboru EKO vozni park 2014. Enaka višina najema je pri sicer dražjih sodobnih avtomobilih mogoča predvsem zato, ker imajo ti višje odkupne vrednosti po nekaj letih uporabe kot tisti z večjimi izpusti.
Izpusti zmanjšujejo mesečni najem
V zadnjem letu so v zavarovalnici s tovrstnim razmišljanjem povprečne izpuste voznega parka zmanjšali za 11 gramov, na 120 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, s pomočjo novih pridobitev v voznem parku - renaultov cliov in meganov, toyote prius plugin hybrid ter volkswagna golfa bluemotion. Tomše pri novih avtih že opaža prihranke pri stroških goriva. Pri službenih vozilih za krajše razdalje, ki letno prevozijo okoli deset tisoč kilometrov, je Tomše postavil zgornjo mejo prostornine motorja pod tisoč kubičnih centimetrov, pri »dolgoprogaših« pa je izbiral predvsem varčne dizelske motorje. V Generali Zavarovalnici vseh 34 vozil najemajo pri upravljavcu voznih parkov ALD Automotive. »Ker smo kadrovsko podhranjeni, se nam to splača, saj se z vsemi aktivnostmi, povezanimi z avtomobili, ukvarja zunanji izvajalec,« pojasnjuje Tomše.
Občina Izola z voznim parkom že v letu 2020
Občina Izola pa je v zadnjem letu zapeljala v leto 2020, ko bodo izpusti novih avtomobilov omejeni na 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Sicer majhen vozni park so letos obnovili, izpusti so se zmanjšali s 114 na 95 gramov. Po besedah direktorja občinske uprave Marka Unterlechnerja so to storili preprosto zato, ker se jim je splačalo. »Kupili smo nova vozila, tudi majhnega hibrida toyoto yaris. Prihranki pri porabi so občutni vsak dan, pri vzdrževanju pa bomo privarčevali pri vsakem servisu,« pojasnjuje sogovornik.
Simobil je dizle zamenjal za hibride
V Simobilu, kjer so letos prejeli nagrado za najbolj EKO vozni park med podjetji z velikimi voznimi parki, imajo 62 vozil, v zadnjem letu so dizelske avtomobile zamenjali s hibridi, povprečen izpust pa se je zmanjšal s 132 na 129 gramov na kilometer. Avtomobile kupujejo z upoštevanjem treh glavnih meril, prvo je poraba oziroma ogljični odtis, drugo zanesljivost in servis, šele tretje nabavna cena. Še naprej pa zaposlene spodbujajo s tečaji varčne vožnje, z interno komunikacijo in vpletanjem v okoljske aktivnosti.
Big Bang požrešne avte nadomestil z varčnimi
Najuspešnejši pri zmanjševanju izpustov v minulem letu so bili pri Big Bangu, vozni park so zmanjšali s 23 na 15 vozil, odprodali so večino starih avtomobilov, pri katerih so stroški porabe in vzdrževanja pošteno odstopali od povprečja, in vozni park napolnili z varčnimi mercedes-benzi razreda B in toyotami rav4. Povprečen izpust na avto je upadel z lanskih 140 na 115,8 grama, prihrankov še niso izračunali, a jih pričakujejo.
Foto: Jure Makovec