Članki
Vsebinsko oglaševanje

Varčni avti in tuje upravljanje so recept za učinkovit vozni park

Avtomobile najemamo, vselej za enak mesečni najem dobimo varčnejše in bolje opremljene, se glasi recept za najboljši rezultat izbora EKO vozni park Generali Zavarovalnice
28.10.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Višina izpustov ogljikovega dioksida ni le okoljska puhlica, neposredno je povezana s porabo in stroški goriva, vzdrževanja in odkupne vrednosti rabljenega avta. Tega se dobro zavedajo zmagovalci letošnjega izbora EKO vozni park, ki z redno menjavo službenih avtov dosegajo prihranke.

»Letos smo pošteno prenovili naš vozni park 32 vozil, naše vodilo pa je bilo, da za enak mesečni najem dobimo vozila s skromnejšo porabo in bogatejšo opremo. Ker smo velik kupec, nam je to uspelo. Z njimi torej ustvarimo prihranke, ne da bi sočasno povečali izdatke za vozni park,« pojasnjuje vodja skupnih služb v Generali Zavarovalnici Aleksander Tomše, ki si je letos prislužil skupno zmago na našem izboru EKO vozni park 2014. Enaka višina najema je pri sicer dražjih sodobnih avtomobilih mogoča predvsem zato, ker imajo ti višje odkupne vrednosti po nekaj letih uporabe kot tisti z večjimi izpusti.

eko-izziv-006-jm.1414519066.jpg.o.600px.jpg
Toyote auris TS hybrid z izpustom 88 gramov na kilometer zmanjšujejo povprečne izpuste voznih parkov.

Izpusti zmanjšujejo mesečni najem

V zadnjem letu so v zavarovalnici s tovrstnim razmišljanjem povprečne izpuste voznega parka zmanjšali za 11 gramov, na 120 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, s pomočjo novih pridobitev v voznem parku - renaultov cliov in meganov, toyote prius plug­­in hybrid ter volkswagna golfa bluemotion. Tomše pri novih avtih že opaža prihranke pri stroških goriva. Pri službenih vozilih za krajše razdalje, ki letno prevozijo okoli deset tisoč kilometrov, je Tomše postavil zgornjo mejo prostornine motorja pod tisoč kubičnih centimetrov, pri »dolgoprogaših« pa je izbiral predvsem varčne dizelske motorje. V Generali Zavarovalnici vseh 34 vozil najemajo pri upravljavcu voznih parkov ALD Automotive. »Ker smo kadrovsko podhranjeni, se nam to splača, saj se z vsemi aktivnostmi, povezanimi z avtomobili, ukvarja zunanji izvajalec,« pojasnjuje Tomše.

eko-izziv-045-jm.1414519061.jpg.o.600px.jpg
Direktor Toyote Slovenija Gašper Picelj (levo) je Aleksandru Tomšetu iz Generali Zavarovalnice, skupnemu zmagovalcu izbora EKO vozni park, izročil toyoto prius plug-in hybrid v enoletno brezplačno uporabo. V ozadju predsednik in izvršni direktor Toyote Adrie Akira Kimura in Miloš Milač, Časnik Finance.

Občina Izola z voznim parkom že v letu 2020

Občina Izola pa je v zadnjem letu zapeljala v leto 2020, ko bodo izpusti novih avtomobilov omejeni na 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Sicer majhen vozni park so letos obnovili, izpusti so se zmanjšali s 114 na 95 gramov. Po besedah direktorja občinske uprave Marka Unterlechnerja so to storili preprosto zato, ker se jim je splačalo. »Kupili smo nova vozila, tudi majhnega hibrida toyoto yaris. Prihranki pri porabi so občutni vsak dan, pri vzdrževanju pa bomo privarčevali pri vsakem servisu,« pojasnjuje sogovornik.

eko-izziv-054-jm.1414519062.jpg.o.600px.jpg
»Otroci v osnovnih šolah pobirajo nagrade za ekologijo, slovenska podjetja pa to zmorejo tako redko,« sta razmišljali Polona Koštomaj s Financ (levo) in Jasna Baller iz Toyote Slovenija.

Simobil je dizle zamenjal za hibride

V Simobilu, kjer so letos prejeli nagrado za najbolj EKO vozni park med podjetji z velikimi voznimi parki, imajo 62 vozil, v zadnjem letu so dizelske avtomobile zamenjali s hibridi, povprečen izpust pa se je zmanjšal s 132 na 129 gramov na kilometer. Avtomobile kupujejo z upoštevanjem treh glavnih meril, prvo je poraba oziroma ogljični odtis, drugo zanesljivost in servis, šele tretje nabavna cena. Še naprej pa zaposlene spodbujajo s tečaji varčne vožnje, z interno komunikacijo in vpletanjem v okoljske aktivnosti.

eko-izziv-052-jm.1414519064.jpg.o.600px.jpg
Primož Kovič iz Canona Adrie je pravilnik podjetja, ki omejuje izpuste, uresničil tudi v praksi. Iz toyote aurisa hibrid je iztisnil izpuste pod 80 gramov na kilometer.

Big Bang požrešne avte nadomestil z varčnimi

Najuspešnejši pri zmanjševanju izpustov v minulem letu so bili pri Big Bangu, vozni park so zmanjšali s 23 na 15 vozil, odprodali so večino starih avtomobilov, pri katerih so stroški porabe in vzdrževanja pošteno odstopali od povprečja, in vozni park napolnili z varčnimi mercedes-benzi razreda B in toyotami rav4. Povprečen izpust na avto je upadel z lanskih 140 na 115,8 grama, prihrankov še niso izračunali, a jih pričakujejo.

eko-izziv-050-jm.1414519063.jpg.o.600px.jpg
Predsednik uprave Jelovice Gregor Benčina (levo) ter predsednik in izvršni direktor Toyote Adrie Akira Kimura sta se zatopila v pogovor o gospodarskem dogajanju v Sloveniji in svetu.

eko-izziv-049-jm.1414519065.jpg.o.600px.jpg
»Letos smo odprodali stare avte in jih nadomestili s precej varčnejšimi, računamo na precejšnje prihranke,« sta povedala Samo Turk (levo) in Andrej Vidmar iz Big Banga.

eko-izziv-032-jm.1414519067.jpg.o.600px.jpg
»Naša ponudba je trdna, Toyotini hibridi so dober poslovni predlog podjetjem, kar so dokazali tudi tekmovalci, ki so v prometu porabili manj, kot je tovarna izmerila v laboratoriju,« je ponazoril direktor Toyote Slovenija Gašper Picelj.

Foto: Jure Makovec


Ekološki način življenja, aktivna skrb za zdravje vseh družinskih članov in vedno večja ozaveščenost o  vplivih na okolje so teme, ki so vedno bolj prisotne v našem vsakdanu. Ljudje čedalje bolj stremimo k zdravemu življenju in k temu želimo spodbujati tudi v reviji Moje finance in na Časniku Finance. Zato smo za vas, cenjene bralce pripravili projekt Moja eko zgodba.

V dveh mesecih vam bomo v reviji Moje finance, v časniku Finance in na spletni strani finance.si predstavili:

  • resnične zgodbe posameznikov, ki so pričeli z eko načinom življenja,
  • naložbe v eko sklad,
  • prihodnost s hibridnimi vozili,
  • zdravo prehrano,
  • eko-poslovne priložnosti  in še več

Poleg bogatih nasvetnih vsebin za bralce in njihove družine organiziramo tudi zaključni celodnevni dogodek, ki bo potekal 3. junija v hotelu Lambergh v Begunjah na Gorenjskem od 10. do 15. ure.

Na dogodek, ki je brezplačen, se lahko bralci prijavite preko spletne prijavnice. Ogledate pa si lahko tudi utrinke z lanskega dogodka ter vsebine, ki smo jih objavili tekom lanskega projekta.

PROGRAM:

V program smo vključili pester izbor izobraževalno - zabavnih aktivnosti, seveda vse obarvano v eko:

  • druženje s slovenskimi športniki svetovnega formata– gostje presenečenja
  • športne aktivnosti in igre za otroke
  • spoznavanje japonske kulture skozi zapisovanje pismenk
  • poslikava obraza
  • delavnica japonskega stripa manga
  • iskanje skritega zaklada
  • testne vožnje s Toyotinimi vozili
  • eko tržnica lokalnih izdelkov in degustacije
  • kopanje v hotelskem bazenunagradne igre

Brezplačna prijava na družinski dogodek

 

FINANCE
Članki
S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve (PRO) 9

Preizkušnja tehnike v realnem prometu; toyota auris hybrid TS je od Ljubljane do Dolenjskih Toplic porabila med 3,4 in štirimi litri na sto kilometrov

FINANCE
Članki
Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014 (PRO) 1

Generali zavarovalnica, Simobil, Občina Izola, Canon Adria in Big Bang so prejemniki priznanj za najbolj učinkovite vozne parke

FINANCE
Članki
Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov (PRO) 2

Avto zna varčevati, a če glava ne da, bo trpela denarnica

FINANCE
Članki
Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni (PRO)

Varčni avtomobili so osnova za ustvarjanje prihrankov z voznim parkom, ključni pa so zaposleni, ki vozila uporabljajo premišljeno in znajo izkoristiti varčevalni potencial tehnike

FINANCE
Članki
Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre (PRO) 16

Toyota prius plug-in hybrid ima tovarniško porabo 2,1 litra, njeni uporabniki pa so v praksi izmerili povprečje štiri litre, kar je liter in pol manj od uporabnikov portala Spritmonitor. Najnižje povprečje, okoli treh litrov, so dosegli v mestu.

FINANCE
Članki
Nasvet: Kako znižati strošek s službenimi avti
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Nasvet: Kako znižati strošek s službenimi avti (PRO)

Izbira varčnih avtov, pravočasna obnova voznega parka in predvsem pametna vožnja lahko stroške službenih vozil znižajo za 20 do 30 odstotkov

FINANCE
Članki
Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid (PRO) 2

Toyotin prius z zunanjim polnjenjem baterij se je spopadal z žledom, neprimernimi polnilnicami in zmanjšano zmogljivostjo baterij; uporabniki imajo zelo različne povprečne porabe bencina - od 2,1 do 6,5 litra