Avto

Renaultov litrski avto za ceno clia

Renaultov hibrid eolab bi utegnil stati toliko kot dizelski clio, če bo prišel v proizvodnjo, pravi renaultov šef za konkurenčnost Thierry Bollore

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.10.2014 16:06
Dopolnjeno: 25.10.2014 16:07
Čas branja: 2 min

Renaultov futuristični avtomobilček eolab s porabo le liter bencina na sto kilometrov, ki ga je Matej pred kratkim spoznal v živo, je sicer še precej oddaljen od serijske proizvodnje. Dejansko v Renaultu še niso prepričani, če bo v takšni obliki sploh zapeljal med kupce, vsekakor pa bodo v serijskih avtomobilih uporabili posamezne tehnologije, ki jih razkriva varčni hibrid.

eolab.1414245724.jpg.c.500px.jpg
Eolabov pogonski sklop litrskega bencinskega trivaljnika (57 kilovatov, 95 newtonmetrov navora), elektromotorja (50 kilovatov, 200 newtonmetrov navora) ter litij-ionske baterije (400 voltov in 6,7 kilovatne ure), ki se lahko polni tudi iz električnega omrežja. Električni domet eolaba znaša 66 kilometrov, zgolj na elektriko se je mogoče popeljati do 120 kilometrov na uro, končna hitrost je okoli 150 kilometrov na uro.

Če pa se Renault odloči za serijski nastop eolaba, bo stal toliko kot dizelski clio 1.5 dci s 66 kilovati, je za Autonews povedal renaultov šef za konkurenčnost Thierry Bollore. Takšen clio v Franciji stane 18.500 evrov.

Več o eolabu iz prve predstavitve: Renaultova študija eolab je pravi razvojni laboratorij na štirih kolesih. Sredi septembra smo o njem lahko le brali in nejeverno zrli v vse tehnične podatke, zdaj pa je bil pred nami. S prednje strani ne more in noče skriti vezi z zdajšnjimi Renaultovimi modeli, poudarjena športnost ni zgolj za okras, na bokih ima asimetrično troje vrat, streha pada proti zoženemu zadku, ki je ob tem prava oblikovna poslastica. Čeprav gre za izjemno drag razvojni prototip, so se na njem poznali številni prstni odtisi, fotoaparati so v objektiv iz neposredne bližine lovili edini primerek na svetu, za volanom so se izmenjevali danski kolegi, ko je neslišno krenil na ozko preizkusno stezo, pa smo dobili vpogled v zakulisje nastanka.

Krepko manjša masa, zavidanja vredna aerodinamika...

Vodja projekta eolab Laurent Taupin je krepko hujšanje študije ponazoril kar s cliom. Teža eolaba je tako za okoli 400 kilogramov manjša od primerljivo velikega in zmogljivega serijskega clia, ki tehta 1.200 kilogramov, zaradi hibridnega sklopa in baterije pa tehtnica na koncu pokaže 955 kilogramov. Za 30 odstotkov je v primerjavi s cliom ob tem izboljšana tudi aerodinamika, kjer so se ozrli v naravo in povzeli obliko padajoče kapljice vode - količnik zračnega upora ima koeficient zgolj 0,235, k čemur pripomore tudi po višini prilagodljivo podvozje.

Karoserijo sestavljajo ultratrda jekla, aluminij, magnezij (streha tehta le 4,5 kilograma) in polimeri, ojačani tudi s karbonskimi vlakni, vetrobransko steklo je tanjše, ob tem ima karoserija še nekaj aktivnih aerodinamičnih elementov (prednji spojler, zadaj zakrilca, pokrovi koles, kamere namesto vzvratnih ogledal ...). Pri dieti so šli celo tako daleč, da motorni pokrov nima tečajev, vse tekočine se dolivajo skozi odprtino na vrhu pokrova.

Več na tej povezavi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)