Avto

(Pre)visoka cena ugleda

Najuglednejša imena avtoindustrije so najtežji poslovni primeri in le redko prinašajo dobiček, velike skupine pa vseeno vlečejo kot magnet

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.10.2014 07:45
Dopolnjeno: 24.10.2014 08:37
Čas branja: 3 min

Avtomobilski proizvajalci v prvi vrsti delajo posel, s pomočjo dobaviteljev sestavijo dober avto, ga oblečejo v všečna oblačila, poskrbijo za učinkovito trženje in prodajo ter jim določijo primerno ceno. Če obvladajo vse točke, jim gre dobro tudi v krizi. Ko pa jim gre predobro, ko se prične denar kopičiti, se pokaže otroška stran predsednikov uprav in drugih vodilnih. Takrat začnejo ogledovati igračke slovitih imen, denimo Ferrari, Rolls Royce, Mini, Lamborghini, Bugatti, Lotus, Ducati in MV agusta. Igračke zvenečih imen, a sila zahtevnim poslovnim ozadjem, ponavadi so kar jama brez dna. Zadnje ime pripada italijanski delavnici superšportnih motociklov, lepih in zaželjenih kot Italijanke, a sila zahtevnih pri vzdrževanju pri življenju.

MV agusta je zadnjih nekaj let sicer poslovno zdrava, prodaja raste, dobičkovna marža je desetodstotna, kar je odličen rezultat za nišnega proizvajalca motociklov. Vseeno se nemški Daimler po delež v MV agusto najbrž ne bo podal zaradi nekaj milijonov dobička na leto. Razlogov je najbrž več, a glavni utegne biti prav ugled italijanske delavnice s katerim bi Daimler dobil tisto kar ima tekmec Audi - Ducatija, ta hip ima dovolj denarja, torej zakaj ne!? Podobno je pred časom razmišljal tudi General Motors, pa je želja vodstva po svetlečih znamkah - denimo Saabu, prinesla le globoke rdeče številke. Kot mačka mlade so si lastniki podajali tudi druge svetleče znamke, denimo Aston Martin, Lotus, Saab, Rolls Royce in druge. Eden od večjih zbirateljev Volkswagen še vedno vztraja z Bugattijem, čeprav ta le prazni njegovo blagajno. A vreča Skupine je dovolj polna, da je Italijani s ceno prek milijona evrov najbrž ne bodo načeli poslovnega zdravja Nemcev. Z velikimi imeni pa je vseeno moč delati dober posel dokazuje BMW z Rolls Roycem in Minijem in tudi Volkswagen z Ducatijem in Lamborghinijem.

Teh pa si brez dvoma ne bi mogli privoščiti brez ključnih modelov, ki držijo Skupino pokonci. Denimo volswagnov poslovni prvak passat, ki je lani skupaj s kitajsko različico našel kar 1,1 milijona kupcev.

Novega volkswagna passata sem v ponedeljek in torek preizkušal na Sardiniji, ponudil pa je natanko tisto kar sem od njega pričakoval - razmeroma skromne oblikovne spremembe, obenem pa korenite posege pod pločevino in resnično odlične lastnosti. Po preizkusu passata, volkswagnovega uspeha sploh ni težko razumeti.

Matej se je istočasno odpravil v Pariz, kjer je na kratko preizkusil renaulotovo dragocenost - edini izdelani prototip eolab, ki bo nekdaj v prihodnosti kupce razveselil s porabo le liter goriva na sto kilometrov.

Janez Kovačič se je medtem odpravil na predstavitev osveženega mercedes-benza razreda razreda B, poročilo si preberite v sredo.

Borut je ta teden dokončal poročilo iz popotovanja z Andrejom Pečjakom, ki je v začetku meseca postavil nov svetovni rekord - s polno baterijo brez vmesnih polnjenj je na elektriko prevozil 726 kilometrov.

Z elektriko se poigravajo tudi v novomeškem Revozu, z njo pa bo zaznamovan le smart forfour, ne pa tudi renault twingo. Še mlada in v dirkaških krogih zelo znana Ljubljančanka Nina Jerančič, pa je medtem s skupino kolegov postavila svetovni rekord še na star način - z dizelsko mazdo6 je na ovalu v nemškem Papenburgu drvela s hitrostjo 221 kilometrov na uro.

Preberite si še, kako papež Frančišek zbira denar za revne in brezdome, seveda je njegova akcija povezana tudi z avtoindustrijo - v tem primeru s Poschejem. Kje so ga tokrat polomili Japonci, kako hitro je audi RS7 brez voznika prevozil dirkališče v Hockenheimu, katera slovenska podjetja so se predstavila na sejmu aCarTec 2014 v Munchnu, na katerih evropskih trgih prodaja avtomobilov raste najhitreje, katero indijsko podjetje je svoje zaposlene nagradilo s 1.200 novimi avtomobili, koliko denarja so na dražbi v Los Angelesu iztržili za Harley Davidson, ki ga je leta 1969 v filmu Goli v sedlu vozil Peter Fonda, kje v Evropi utegne zrasti nova teslina tovarna in si za konec oglejte še video o jaguarju F-type, ki je bil posnet v Ljubljani.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Prijeten vikend Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Nova uredba, še en papirnati tiger
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Nova uredba, še en papirnati tiger

Lobisti so poskrbeli, da se bomo še bolj dušili v odpadni embalaži, le plastiko bo zamenjal papir.

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 2

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull? 7

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)