Avtomobilski proizvajalci v prvi vrsti delajo posel, s pomočjo dobaviteljev sestavijo dober avto, ga oblečejo v všečna oblačila, poskrbijo za učinkovito trženje in prodajo ter jim določijo primerno ceno. Če obvladajo vse točke, jim gre dobro tudi v krizi. Ko pa jim gre predobro, ko se prične denar kopičiti, se pokaže otroška stran predsednikov uprav in drugih vodilnih. Takrat začnejo ogledovati igračke slovitih imen, denimo Ferrari, Rolls Royce, Mini, Lamborghini, Bugatti, Lotus, Ducati in MV agusta. Igračke zvenečih imen, a sila zahtevnim poslovnim ozadjem, ponavadi so kar jama brez dna. Zadnje ime pripada italijanski delavnici superšportnih motociklov, lepih in zaželjenih kot Italijanke, a sila zahtevnih pri vzdrževanju pri življenju.
MV agusta je zadnjih nekaj let sicer poslovno zdrava, prodaja raste, dobičkovna marža je desetodstotna, kar je odličen rezultat za nišnega proizvajalca motociklov. Vseeno se nemški Daimler po delež v MV agusto najbrž ne bo podal zaradi nekaj milijonov dobička na leto. Razlogov je najbrž več, a glavni utegne biti prav ugled italijanske delavnice s katerim bi Daimler dobil tisto kar ima tekmec Audi - Ducatija, ta hip ima dovolj denarja, torej zakaj ne!? Podobno je pred časom razmišljal tudi General Motors, pa je želja vodstva po svetlečih znamkah - denimo Saabu, prinesla le globoke rdeče številke. Kot mačka mlade so si lastniki podajali tudi druge svetleče znamke, denimo Aston Martin, Lotus, Saab, Rolls Royce in druge. Eden od večjih zbirateljev Volkswagen še vedno vztraja z Bugattijem, čeprav ta le prazni njegovo blagajno. A vreča Skupine je dovolj polna, da je Italijani s ceno prek milijona evrov najbrž ne bodo načeli poslovnega zdravja Nemcev. Z velikimi imeni pa je vseeno moč delati dober posel dokazuje BMW z Rolls Roycem in Minijem in tudi Volkswagen z Ducatijem in Lamborghinijem.
Teh pa si brez dvoma ne bi mogli privoščiti brez ključnih modelov, ki držijo Skupino pokonci. Denimo volswagnov poslovni prvak passat, ki je lani skupaj s kitajsko različico našel kar 1,1 milijona kupcev.
Novega volkswagna passata sem v ponedeljek in torek preizkušal na Sardiniji, ponudil pa je natanko tisto kar sem od njega pričakoval - razmeroma skromne oblikovne spremembe, obenem pa korenite posege pod pločevino in resnično odlične lastnosti. Po preizkusu passata, volkswagnovega uspeha sploh ni težko razumeti.
Matej se je istočasno odpravil v Pariz, kjer je na kratko preizkusil renaulotovo dragocenost - edini izdelani prototip eolab, ki bo nekdaj v prihodnosti kupce razveselil s porabo le liter goriva na sto kilometrov.
Janez Kovačič se je medtem odpravil na predstavitev osveženega mercedes-benza razreda razreda B, poročilo si preberite v sredo.
Borut je ta teden dokončal poročilo iz popotovanja z Andrejom Pečjakom, ki je v začetku meseca postavil nov svetovni rekord - s polno baterijo brez vmesnih polnjenj je na elektriko prevozil 726 kilometrov.
Z elektriko se poigravajo tudi v novomeškem Revozu, z njo pa bo zaznamovan le smart forfour, ne pa tudi renault twingo. Še mlada in v dirkaških krogih zelo znana Ljubljančanka Nina Jerančič, pa je medtem s skupino kolegov postavila svetovni rekord še na star način - z dizelsko mazdo6 je na ovalu v nemškem Papenburgu drvela s hitrostjo 221 kilometrov na uro.
Preberite si še, kako papež Frančišek zbira denar za revne in brezdome, seveda je njegova akcija povezana tudi z avtoindustrijo - v tem primeru s Poschejem. Kje so ga tokrat polomili Japonci, kako hitro je audi RS7 brez voznika prevozil dirkališče v Hockenheimu, katera slovenska podjetja so se predstavila na sejmu aCarTec 2014 v Munchnu, na katerih evropskih trgih prodaja avtomobilov raste najhitreje, katero indijsko podjetje je svoje zaposlene nagradilo s 1.200 novimi avtomobili, koliko denarja so na dražbi v Los Angelesu iztržili za Harley Davidson, ki ga je leta 1969 v filmu Goli v sedlu vozil Peter Fonda, kje v Evropi utegne zrasti nova teslina tovarna in si za konec oglejte še video o jaguarju F-type, ki je bil posnet v Ljubljani.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.