Avto

Motocikli postajajo plen avtoindustrije

Prestižne znamke avtomobilov so si vselej želele še enakovredno znamko motociklov, predvsem zaradi tehnologije in slave. Daimler se ogreva za italijansko MV Agusto, Audi ima Ducatija.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.10.2014 21:09
Čas branja: 3 min

Motocikli, še zlasti italijanskih znamk, so postali privlačen plen avtomobilskih proizvajalcev. Audi je tako leta 2012 za 880 milijonov evrov kupil Ducati, v tem trenutku pa se Daimler - lastnik Mercedes-Benza - po poročanju nemškega časnika Süddeutsche Zeitung ogreva za MV Agusto, ki slovi po unikatnih športnih motociklih, ki se na dirkališčih kosajo z ducatiji. Daimler naj bi za 25-odstotni delež italijanskega podjetja, ki je v zadnjih dveh desetletjih že tretjič pristal v lasti italijanske družine Castiglioni, odštel 30 milijonov evrov. V prihodnje pa bi lahko delež z dodatnimi vlaganji povečal. MV Agusto naj bi znotraj Daimlerja vodil Mercedes-Benzov športni oddelek AMG.

MV-agusta-F3-800.1414088820.jpg.o.600px.jpg
Italijanska MV Agusta je prevzemna tarča nemškega Daimlerja, z nakupom deleža bi si ta zagotovil del slave, tehnologijo in seveda cvetoči posel.

Proizvajalci superšportnih motociklov so močni v razvoju majhnih in zmogljivih motorjev, njihovo znanje pa bi lahko s pridom uporabili tudi proizvajalci avtomobilov.

Dobra naložba

Zakaj bi se Daimler ogrel za majhno podjetje s 70 milijoni evrov prihodkov? Gre za ugled, strast ali kaj drugega? Daimler doslej ni dal uradnega pojasnila, poslovne namere ni niti potrdil niti zanikal. MV Agusta je lahko dobra naložba, saj znamka zadnja tri leta pod vodstvom Giovannija Castiglionija, sina leta 2010 umrlega lastnika znamke Claudia Castiglionija, posluje dobro. Lani je našla 7.500 kupcev, ustvarila 70 milijonov evrov prihodkov in desetodstotno dobičkovno maržo. Še leta 2011 je bila bilanca pod črto negativna, prodaja pa kar za več kot polovico manjša.

Italijani si želijo na tuje trge

Razlogi MV Aguste za partnerja so ob tem zelo jasni - Giovanni Castiglioni bi rad s pomočjo industrijskega partnerja prodrl na tuje trge in povečal prodajo motociklov sprva na deset tisoč, pozneje pa posegel po še višjih številkah. Od Daimlerja si lahko obeta dostop do različnih tehnologij, ki z dodatnim razvojem in prilagoditvijo vse pogosteje prehajajo z avtomobilov na motocikle. Denimo elektronski sistemi, s katerimi je mogoče nadzirati in uravnavati skoraj vse, od stabilnosti do delovanja in odzivanja motorja, menjalnika, vzmetenja in podobno.

Nemci bi pridobili dostop do tehnologije

Partnerstvo z MV Agusto lahko Nemcem prinese tudi dostop do sodobnih in zelo zmogljivih trivaljnih bencinskih motorjev, ki poganjajo italijanske športnike. Z njimi bi nemški proizvajalec laže uresničil postavljene cilje po zmanjševanju prostornin in rezanju valjev bencinskih motorjev v prihodnosti, s tem pa doseganju skromnejših izpustov ogljikovega dioksida in tudi razvoju hibridnih sklopov na osnovi bencinskih motorjev. Do leta 2017 želi predstaviti kar deset novih hibridov. Industrijski analitiki so v tem delu sicer zadržani. Pravijo, da so trivaljniki MV Aguste predragi in preveč zapleteni za vgradnjo v avtomobile množične proizvodnje, zato je morda Daimlerjeva želja le prenos znanj pri razvoju.

Ducati.1414088821.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen je prek znamke Audi leta 2012 kupil italijanski Ducati, ki danes posluje z dobičkom. V prvih devetih mesecih letos ga je ustvaril 50 milijonov evrov.

Panogi povezani že v preteklosti

Tehnične povezave med motocikli in avtomobili sicer niso redke. Različne rešitve si pogosto delita avtomobilski in motoristični del bavarskega BMW. Japonska Yamaha je v preteklosti razvila 1,25-litrski štirivaljni bencinski motor za forda fiesto in mazdo2 ter 4,4-litrski osemvaljni bencinski motor za švedski Volvo. Audi pa je Ducatijev sloviti 1,2-litrski dvovaljnik iz superšportnega motocikla 1199 uporabil za pogon koncepta XL1 sport, ki ga je pokazal na nedavnem avtosalonu v Parizu.

Volkswagen-xl-sport.1414088823.jpg.o.600px.jpg
Prvi skupni projekt Volkswagna in Ducatija - koncept XL1 sport z 1,2-litrskim dvovaljnikom iz italijanskega superšportnika.

MV Agusta je lahko le trofeja

Tretji Daimlerjev razlog pa je lahko zbirateljstvo uglednih avto- in motoznamk. Hobi, ki se ga nemški avtomobilisti pogosto oklepajo, predvsem v zadnjih dveh desetletjih. BMW ima poleg lastne znamke še angleška Mini in Rolls-Royce. Volkswagen se je polastil znamk Bugatti in Bentley, prek svoje prestižne znamke Audi pa tudi Lamborghinija in od leta 2012 italijanskega Ducatija, ki se bojuje za iste kupce kot MV Agusta. Daimler je bil na tem področju manj uspešen, pred dobrim desetletjem je obudil znamko Maybach, a jo je pred leti ugasnil. Danes pa si poleg MV Aguste ogleduje še angleško znamko prestižnih športnih avtomobilov Aston Martin, v tem tednu pa se je razšel z ameriško Teslo - štiriodstotni delež je prodal za dobrih 600 milijonov evrov. Daimler si je pred leti ogledoval tudi Ducatija, z italijanskim motociklistom je sklenil marketinško partnerstvo, ki so ga upodobili z oglasi in videoposnetki, kjer so nastopali superšportni ducati 1199 in Mercedes-Benzovi modeli AMG. Partnerstvo se je končalo, ko je Audi leta 2012 prevzel Ducatija, Daimler pa je spet ostal praznih rok. Bo zdaj drugače?

Zaton in vnovični vzpon MV Aguste

V svoji 69-letni zgodovini je proizvajalec v bližini Milana doživel številne vzpone in padce, pogosto je zamenjal lastnike - med njimi sta bila tudi ameriški Harley Davidson in malezijski Proton. V prvi polovici svojega življenjskega obdobja je nanizal največ dirkaških uspehov - 270 zmag na dirkah za svetovno prvenstvo. A teh uspehov se danes spominjajo le redki kupci, priznava zdajšnji predsednik uprave Giovanni Castiglioni. Zato gradi na bolj oprijemljivih vrednotah - dirkaški tehniki, ekskluzivnosti in majhni seriji izdelanih motociklov, drznem italijanskem oblikovanju in agresivnem trženju. Za gradnjo znamke so denimo uporabili številne hollywoodske zvezde, kot sta Tom

Cruise in Angelina Jolie. Zadnja tri leta pod vnovičnim vodstvom družine Castiglioni znamka spet cveti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
Finance
letna poročila
Jurij Šimac Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...

Komu je sprememba oblasti slabo dela, kdo se je znebil dolga in kateri profesor se je lotil trgovanja z elektriko.

FINANCE
Avto
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov
Avto
AvtoJure Šujica To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov

Porsche macan turbo: v novi generaciji je močnejši kot kdaj prej, vendar pa v svoje nedrje namesto bencinskih oktanov sprejema le še elektrone. A z njimi še predobro ve, kako ravnati.

FINANCE
Manager
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov
Manager
PETER FRANKL
ManagerPeter Frankl Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov 1

Tomaž Vesel bi v evropski komisiji lahko prevzel nov resor za finančno medijsko podporo, mar ne?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.