Motocikli, še zlasti italijanskih znamk, so postali privlačen plen avtomobilskih proizvajalcev. Audi je tako leta 2012 za 880 milijonov evrov kupil Ducati, v tem trenutku pa se Daimler - lastnik Mercedes-Benza - po poročanju nemškega časnika Süddeutsche Zeitung ogreva za MV Agusto, ki slovi po unikatnih športnih motociklih, ki se na dirkališčih kosajo z ducatiji. Daimler naj bi za 25-odstotni delež italijanskega podjetja, ki je v zadnjih dveh desetletjih že tretjič pristal v lasti italijanske družine Castiglioni, odštel 30 milijonov evrov. V prihodnje pa bi lahko delež z dodatnimi vlaganji povečal. MV Agusto naj bi znotraj Daimlerja vodil Mercedes-Benzov športni oddelek AMG.
Dobra naložba
Zakaj bi se Daimler ogrel za majhno podjetje s 70 milijoni evrov prihodkov? Gre za ugled, strast ali kaj drugega? Daimler doslej ni dal uradnega pojasnila, poslovne namere ni niti potrdil niti zanikal. MV Agusta je lahko dobra naložba, saj znamka zadnja tri leta pod vodstvom Giovannija Castiglionija, sina leta 2010 umrlega lastnika znamke Claudia Castiglionija, posluje dobro. Lani je našla 7.500 kupcev, ustvarila 70 milijonov evrov prihodkov in desetodstotno dobičkovno maržo. Še leta 2011 je bila bilanca pod črto negativna, prodaja pa kar za več kot polovico manjša.
Italijani si želijo na tuje trge
Razlogi MV Aguste za partnerja so ob tem zelo jasni - Giovanni Castiglioni bi rad s pomočjo industrijskega partnerja prodrl na tuje trge in povečal prodajo motociklov sprva na deset tisoč, pozneje pa posegel po še višjih številkah. Od Daimlerja si lahko obeta dostop do različnih tehnologij, ki z dodatnim razvojem in prilagoditvijo vse pogosteje prehajajo z avtomobilov na motocikle. Denimo elektronski sistemi, s katerimi je mogoče nadzirati in uravnavati skoraj vse, od stabilnosti do delovanja in odzivanja motorja, menjalnika, vzmetenja in podobno.
Nemci bi pridobili dostop do tehnologije
Partnerstvo z MV Agusto lahko Nemcem prinese tudi dostop do sodobnih in zelo zmogljivih trivaljnih bencinskih motorjev, ki poganjajo italijanske športnike. Z njimi bi nemški proizvajalec laže uresničil postavljene cilje po zmanjševanju prostornin in rezanju valjev bencinskih motorjev v prihodnosti, s tem pa doseganju skromnejših izpustov ogljikovega dioksida in tudi razvoju hibridnih sklopov na osnovi bencinskih motorjev. Do leta 2017 želi predstaviti kar deset novih hibridov. Industrijski analitiki so v tem delu sicer zadržani. Pravijo, da so trivaljniki MV Aguste predragi in preveč zapleteni za vgradnjo v avtomobile množične proizvodnje, zato je morda Daimlerjeva želja le prenos znanj pri razvoju.
Panogi povezani že v preteklosti
Tehnične povezave med motocikli in avtomobili sicer niso redke. Različne rešitve si pogosto delita avtomobilski in motoristični del bavarskega BMW. Japonska Yamaha je v preteklosti razvila 1,25-litrski štirivaljni bencinski motor za forda fiesto in mazdo2 ter 4,4-litrski osemvaljni bencinski motor za švedski Volvo. Audi pa je Ducatijev sloviti 1,2-litrski dvovaljnik iz superšportnega motocikla 1199 uporabil za pogon koncepta XL1 sport, ki ga je pokazal na nedavnem avtosalonu v Parizu.
MV Agusta je lahko le trofeja
Tretji Daimlerjev razlog pa je lahko zbirateljstvo uglednih avto- in motoznamk. Hobi, ki se ga nemški avtomobilisti pogosto oklepajo, predvsem v zadnjih dveh desetletjih. BMW ima poleg lastne znamke še angleška Mini in Rolls-Royce. Volkswagen se je polastil znamk Bugatti in Bentley, prek svoje prestižne znamke Audi pa tudi Lamborghinija in od leta 2012 italijanskega Ducatija, ki se bojuje za iste kupce kot MV Agusta. Daimler je bil na tem področju manj uspešen, pred dobrim desetletjem je obudil znamko Maybach, a jo je pred leti ugasnil. Danes pa si poleg MV Aguste ogleduje še angleško znamko prestižnih športnih avtomobilov Aston Martin, v tem tednu pa se je razšel z ameriško Teslo - štiriodstotni delež je prodal za dobrih 600 milijonov evrov. Daimler si je pred leti ogledoval tudi Ducatija, z italijanskim motociklistom je sklenil marketinško partnerstvo, ki so ga upodobili z oglasi in videoposnetki, kjer so nastopali superšportni ducati 1199 in Mercedes-Benzovi modeli AMG. Partnerstvo se je končalo, ko je Audi leta 2012 prevzel Ducatija, Daimler pa je spet ostal praznih rok. Bo zdaj drugače?
V svoji 69-letni zgodovini je proizvajalec v bližini Milana doživel številne vzpone in padce, pogosto je zamenjal lastnike - med njimi sta bila tudi ameriški Harley Davidson in malezijski Proton. V prvi polovici svojega življenjskega obdobja je nanizal največ dirkaških uspehov - 270 zmag na dirkah za svetovno prvenstvo. A teh uspehov se danes spominjajo le redki kupci, priznava zdajšnji predsednik uprave Giovanni Castiglioni. Zato gradi na bolj oprijemljivih vrednotah - dirkaški tehniki, ekskluzivnosti in majhni seriji izdelanih motociklov, drznem italijanskem oblikovanju in agresivnem trženju. Za gradnjo znamke so denimo uporabili številne hollywoodske zvezde, kot sta Tom
Cruise in Angelina Jolie. Zadnja tri leta pod vnovičnim vodstvom družine Castiglioni znamka spet cveti.