Evropski trg vozil je dno dosegel lani, v zadnjih 13 mesecih smo namreč opazili rast prodaje. Pozitiven je bil tudi september, ko je bilo skupaj prodanih 1,24 milijona vozil, kar je 6,4 odstotka bolje kot lani. Največji skok prodaje so dosegli grški trgovci, kjer je novega lastnika našlo 5.055 vozil oziroma 32,6 odstotka več kot pred letom dni. Z 31,5-odstotno rastjo prodaje novih vozil je sledila Portugalska (9.699 vozil), pred Španijo (26,2 odstotka, na 57.010 vozil) pa sta se zrinila Litva in Ciper.
Največ vozil se proda na Otoku
Daleč največ vozil še vedno prodajo v Veliki Britaniji, ki je s 426 tisoč prodanimi primerki dosegla blago podpovprečno rast (5,6 odstotka), s podobno stopnjo rasti prodaje pa se je lahko pohvalila tudi druga Nemčija (260 tisoč prodanih vozil). Na tretjem mestu po septembrski prodaji je sicer Francija (151 tisoč, 6,3 odstotka), s 110 tisoč avtomobili pa sledi Italiji. Tu so septembra pozdravili 3,3-odstotno rast.
Tri države negativno
Med 28. državami EU, ki so se lahko pohvalile z dvoštevilčno rastjo prodaje, so tudi Češka, Estonija, Madžarska, Irska, Luksemburg, Romunija in Slovenija. Pri nas je prodaja po podatkih Združenja avtomobilskih proizvajalcev poskočila za 10,9 odstotka, na 4.426 vozil. Negativen trend so utrpele Avstrija (-1,7 odstotka), Danska (-1,0 odstotka) in Nizozemska (-3,8 odstotka). Količinsko najmanj vozil so sicer prodali na Cipru, le 674, na sosednjem Hrvaškem pa 1.857 vozil oziroma 2,2 odstotka več kot lani.
Po prodaji na vrhu Volkswagen
Skupina Volkswagen je v EU septembra prodala 290 tisoč vozil, kar je 6,7 odstotka več kot lani. Med znamkami je na vrhu ljudsko vozilo s 142 tisoč prodanimi primerki, približno 67 tisoč je prispeval Audi, 50 tisoč Škoda in skoraj 28 tisoč Seat. Drugi je francoski koncern PSA s 127.366 vozili (9,8 odstotka), tretji Renault s 103.417 vozili (10,7 odstotka). Med posameznimi znamkami so po rasti v vrhu Dacia (20,2 odstotka), Jeep (62 odstotkov), Mazda (26 odstotkov) in Mitsubishi (72 odstotkov), ki pa je skupaj prodal le dobrih 11 tisoč vozil. Pričakovano polom beleži Chevrolet, ki je v primerjavi z lani prodal le ščepec vozil, znamka pa se je tako rekoč umaknila z evropskega trga. V premijskem razredu je za 2,6 odstotka upadla prodaja BMW (66.785 vozil), za 8,6 odstotka jo je okrepil Mercedes-Benz (66.502 vozili).