Avto

Lahko Japonec prepriča ljubitelje Nemcev?

Uspeh, ki so si ga v desetletjih prislužili trije Nemci, BMW, Audi in Mercedes-Benz, mami tudi druge znamke, med njimi Lexus. Zadnji z modelom NX vstopa v srednji razred športnih terencev. Na prvi predstavitvi na Dunaju smo preverili, kako je pripravljen na ta spopad.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.10.2014 22:30
Dopolnjeno: 10.10.2014 02:02
Čas branja: 4 min

Lexus z modelom NX vstopa v srednji razred športnih terencev. Na prvi predstavitvi na Dunaju smo preverili, kako je pripravljen na ta spopad. Novinca smo ocenili po točkah, ki so v tem razredu pomembne, in ga primerjali z že znanimi tekmeci BMW X3, audijem Q5 in mercedes-benzom GLK.

Lexus-NX-FSP-06-DPL-2014.1412879610.jpg.o.600px.jpg
Lexus NX 300h v živo še bolj kot na fotografijah deluje drzno, sveže in agresivno.

Kupci prestižnih nemških športnih terencev so z lexusom NX dobili dobro alternativo. Za nekaj nižjo ceno ta ponuja več luksuza, drzno obliko in zelo tih pogonski sklop, a tudi slabši pogon in odsotnost dizla, kar bo za marsikoga velik minus.

Tradicija

Lexusova tradicija med športnimi terenci je primerljiva s tekmeci. Med športnimi terenci nastopa že 18 let, prvi je bil na osnovi toyote land cruiser zasnovan LX470, drugi prvi na novo razvit luksuzni terenec RX leta 1998, ki je danes najbolj priljubljen Lexusov model.

Prodaja

Znamka Lexus se z velikimi tremi ne more povsem meriti, v svetu bo letos s prodajo pol milijona vozil dosegla slabo polovico prodaje Mercedes-Benza in tretjino BMW. V Evropi je razmerje še nekoliko slabše, s 65 tisoč vozili bo dosegla desetino prodaje kateregakoli od nemških tekmecev. V Sloveniji je razmerje še bolj v prid Nemcev, kar je lahko celo prednost. Avto, ki ga nima vsak sosed, je bolj ekskluziven, kajne?

Oblika

Pri obliki ni dvoma, oblikovalci so imeli pri NX proste roke, vodstvu pa so svobodo vrnili z res privlačno obliko. Novi NX v živo še bolj kot na fotografijah deluje drzno, sveže in agresivno, ob tem pa ga LED-luči, elegantne linije zadka in mišičasti boki delajo samozavestnega.

Oprema

NX je že v osnovni opremi finesse nekoliko bogatejši od tekmecev, saj je serijsko opremljen s samodejnim menjalnikom, dnevnimi lučmi LED, varnostnimi sistemi, devetimi zračnimi blazinami, 17-palčnimi aluminijastimi kolesi, LCD-zaslonom, ki mu ukazujete z miško na sredinski konzoli, in podobnim. Naslednje stopnje opreme ponujajo še nekatere dodatke, ki so značilni za tekmece. Denimo radarski tempomat, sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, precrash, ki pripravi voznika in potnike na trk, in podobno. Bogatejši paketi ponujajo tudi nekatere posebnosti, ki jih tekmeci nimajo. Denimo podiranje zadnje klopi v razmerju 40 proti 60 z elektriko, sistem clarifi, ki zna brati vse formate glasbe, brezžični polnilnik za mobilne telefone v predalu pod sredinskim naslonom in točko za povezavo s spletom.

Lexus-NX-23-DPL-2014.1412879612.jpg.o.600px.jpg
Kakovostna, urejena in nekoliko futuristična armaturna plošča.

Prestiž, izdelava

Prestiž je nepogrešljiv del prestižnih terencev, je eden od razlogov, zakaj kupci zanje odštejejo več denarja kot za navadne znamke. Lexus na tem področju navduši: kakovost plastike, tkanin (blaga ali usnja) na sedežih, izdelave in podrobnosti so vsaj na ravni tekmecev, občutek prestiža v kabini pa jih celo presega.

Prostornost

Lexus NX je s 4,63 metra dolžine nekaj krajši od tekmecev, BMW X3 in audi Q5 sta daljša za sedem centimetrov, a to na prostornost nikakor ne vpliva. Za volanom je prostora dovolj, malo moti le široka sredinska konzola, ki ustvarja vtis utesnjenosti. Na zadnji klopi bodo zadovoljni tudi košarkarji, prostora za kolena zlepa ne zmanjka. Le streha je precej nizko, to je moč rešiti s pomikom naslona zadnje klopi. Prtljažnik je z osnovnimi 555 litri velik in lahko dostopen, ob podrti klopi se poveča na 1.600 litrov.

Lexus-NX-2015-1600x1200-wallpaper-a8.1412898649.jpg.o.600px.jpg
Prtljažnik je z osnovnimi 555 litri velik in lahko dostopen, ob podrti klopi se poveča na 1.600 litrov. Naslo zadnje klopi, deljive v razmerju 40:60, je prvič pomičen tudi električno izza volana.

Tehnika

Na tem področju je NX poseben in trmast japonec, ki vztraja pri hibridih. V dizelsko Evropo se je pripeljal brez dizla, pod prednjim pokrovom pa tiči 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati. Skupna moč je 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji. Vtisi iz preizkusa pravijo, da je pogon NX tih, prvega 1,6 kilometra je celo neslišen, saj ga poganja le elektrika. Ob dodajanju plina je živahen in dovolj zmogljiv, do stotice pospeši v 9,2 sekunde. Nekateri bodo v tihem Japoncu pogrešali izrazitejši navor dizelskih motorjev, ne pa tudi njihovega ropota. Menjalnik je le samodejni brezstopenjski, kar ni napaka, saj si kupci tudi v nemških tekmecih naročajo avtomatiko. Menjalnik je tudi prijeten in ubogljiv, moteči pa so visoki vrtljaji motorja ob vsakokratnem polnem plinu. Hibridni sklop je trenutno edini. Nekateri trgi - Kitajska in Rusija - bodo prihodnje leto dobili še dvolitrski bencinar brez električne pomoči. Novost je še dvolitrski turbomotor s 184 kilovati, ki ga prav tako ne bomo videli na naših cestah.

Lexus-NX-2015-1600x1200-wallpaper-fa.1412898899.jpg.s.600px.jpg
Pod prednjim pokrovom pa tiči 2,5-litrski bencinar s 114 kilovati in še elektromotor s 105 kilovati, v primeru štirikolesnega pogona sta motorja dva, njuna skupna moč pa je enaka. Sklop zmore 145 kilovatov, zmogljivosti pa so primerljive z nekaj šibkejšimi nemškimi tekmeci z dizelskimi motorji. Lexus NX po tovarniških obljubah porabi pet do 5,3 litra bencina na sto kilometrov, v praksi pa je poraba nihala med dobrih pet in devet litrov, res grobi vožnji pa 11 litrov.

Pogon

Lexus NX je gnan prek prednjih koles, za dodatnih 1.300 evrov pa si lahko omislite tudi štirikolesnega. A pozor, ta ni klasičen niti ne tako zmogljiv kot pri tekmecih. Zadnja kolesa v tem primeru poganja elektromotor s 105 kilovati večinoma v razmerju 50 proti 50 med obema osema. Elektromotorju občasno lahko zmanjka energije, a baterijo v kratkem času napolni generator - tega pa motor. Na plezalne sposobnosti NX torej ne računajte, ko pa boste potrebovali dodaten pogon zadaj, denimo na snegu ali v blatu, vas ne bo pustil na cedilu. Štirikolesno gnani NX je ob tem za 70 kilogramov težji od dvokolesno gnanega.

Učinkovitost

To je paradna disciplina znamke Lexus in tudi modela NX. Pogonski sklop glede na pogon porabi le od pet do 5,3 litra bencina, kar je še bolje od tekmecev, izpusti pa so zaradi bencinskega motorja skromnejši kot pri dizlih. V praksi sicer ni povsem tako, hibrid ob polnem plinu porabi od devet do 11 litrov, zmerna vožnja omogoča porabo pod šestimi litri, naše povprečje na 200-kilometrski preizkušnji pa je bilo 6,8 litra, kar je nekaj več kot pri dizelskih Nemcih. Lexus obljublja še zelo nizke stroške vzdrževanja in visoko odkupno vrednost rabljenih NX.

Cena

Lexus NX ni poceni, a to velja tudi za tekmece. Razmeroma bogato opremljen osnovni model NX 300h finesse stane 40 tisoč evrov, za štirikolesno gnanega NX 300h comfort boste odšteli 43.200 evrov, najbogatejši paket luxuey pa stane 56 tisočakov. NX je pri teh cenah in opremi vseeno za približno 10 do 20 odstotkov cenejši od Nemcev.

Kako samozavesten je torej lahko japonec v razredu, ki mu vladajo Nemci? Trdimo, da zelo. Res je sicer, da ga vsaj pogonski sklop in menjalnik delata drugačnega, a pod črto je paket zelo dober.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

04.12.2014
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.