Avto

Ni črna magija, ampak znanost

Izdelava nove zimske pnevmatike z vrhunsko zmogljivostjo je inženirski izziv

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.10.2014 22:30
Čas branja: 2 min

S pnevmatikami je podobno kot s čevlji, ljudem pogled tja uide le redko, vendar je njihova vloga na cesti vse prej kot obrobna. Kot voznikov edini stik s cestiščem so postale prava znanost, o čemer smo se prepričali v Goodyearovem inovacijskem centru v Luksemburgu.

GICL-Building-2058m.1412626283.jpg.o.600px.jpg

Vse avtomobilske pnevmatike so črne in okrogle, in čeprav veliko porabnikov namenja (pre)malo pozornosti temu, katere pnevmatike bodo namestili na svoj avto, je njihova vloga neprecenljiva. Pnevmatike so namreč voznikov edini stik s podlago, tako ne preseneča, da so postale prava znanost, v razvoj katerih so vpete številne učene glave in ki na novem izdelku delajo več let, preden ga predstavijo javnosti. Skupni rezultat številne ekipe strokovnjakov je tudi najnovejša Goodyearova zimska pnevmatika ultragrip 9, ki med drugim nosi napis "Made in Slovenia".

140212-dun-0249

Ena guma, tisoč strokovnjakov

Pregovor, da kjer je veliko babic, je največkrat potem kilavo dete, sredi idiličnega okolja Luksemburga ne zdrži. Tam si človek v glavo prikliče starodavno modrost, da več glav več ve. V zmerni klimi ene najmanjših evropskih držav namreč stoji Goodyea­rov inovacijski center, kjer pri nastanku novih pnevmatik sodeluje okoli tisoč inženirjev, znanstvenikov, tehnikov in drugih zaposlenih iz več kot 40 držav. Ti so zaslužni tudi za razvoj devete generacije zimskih pnevmatik ultragrip, s katerimi se bodo v prihajajoči zimi pognali v boj s konkurenco. "Pnevmatike so eden izmed tehnično najbolj dodelanih sestavnih delov vsakega vozila," je ob tem povedal Xavier Fraipont, direktor za tehnologijo pnevmatik za osebna vozila v Goodyearu.

D44-6833m.1412626668.jpg.s.600px.jpg

Pričakovanja porabnikov niso kar tako

Porabniki od pnevmatik pričakujejo oprijem, odzivnost v ovinku, kratko zavorno pot, kar se da veliko prevoženih kilometrov, dobre lastnosti v različnih vremenskih razmerah in pri različnih temperaturah, pri vsem tem pa naj bi pomagale zmanjšati porabo goriva, povečati udobje voznika in še in še. Kadar gre za zimske pnevmatike, so pričakovanja še toliko večja; ker se pozimi srečujemo s snegom, ledom, snežno brozgo, nizkimi temperaturami in slabimi razmerami na cesti, je treba splošnim zahtevam uporabnikov na seznam dodati še specifične zimske zahteve.

Do tri leta za razvoj nove gume

Razvoj nove pnevmatike je tako zahtevna naloga, ki vključuje znanje več kot tisoč zaposlenih, k njeni izvedbi pa vsak od njih prispeva svoj specifični delež. Kot bi šlo za veliko sestavljanko z na stotine koščki, ki se bodo morali na koncu brezhibno ujemati - tovrstno delo torej zahteva izredno natančnost. »Naši inženirji za razvoj nove pnevmatike porabijo do tri leta. Ves ta čas je potreben, da združijo vse posamezne koščke, ki jih zahteva razvoj vrhunskega proizvoda, kakršen poleg splošno veljavnih standardov izpolnjuje tudi visoke in stroge standarde podjetja,« je dodal Fraipont. Pnevmatiko ultragrip 9 so v Goodyea­ru sicer začeli razvijati leta 2012, takoj po tem, ko je bila leta 2011 predstavljena njena predhodnica - ultragrip 8. Zadnjo so v zadnjih treh letih namestili na več kot sedem milijonov vozil.

IMG-2948.1412625826.JPG.c.600px.jpg
Goodyear je prvo ultra grip pnevmatiko predstavil leta 1971.

»Made in Slovenia« za ves svet

Goodyear ultragrip (UG) 9 je na voljo v 33 dimenzijah v razponu od 14 do 16 col in cilja na manjša do srednje velika vozila - za večja v prodaji ostaja UG8. Letošnjo svetovno novost izdelujejo tudi v kranjskem podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires, s pnevmatikami z napisi »Made in Slovenia« so bila tako opremljena testna vozila na tovarniškem poligonu in s tem na ogled ter preizkus stoglavi množici novinarjev iz vse Evrope. Zimsko pnevmatiko UG9 (dimenzij 205/55 R16) je pod drobnogled na severu Švedske že vzela nemška revija Auto Motor und Sport in ji med desetimi preizkušenimi prisodila najvišjo oceno za vožnjo v snegu (zaviranje, vodljivost, oprijem), v skupni razvrstitvi pa jo uvrstila na drugo mesto za Continental WinterContact TS 850, ki je bila sicer najboljša v mokrih razmerah. Enak vrstni red smo zasledili tudi v nemški reviji Auto Zeitung, druga svetovna novost Vredestein Snowtrac 5 je med 11 pnevmatikami pri njih zasedla sedmo mesto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

03.03.2015
11.06.2015
FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.