S pnevmatikami je podobno kot s čevlji, ljudem pogled tja uide le redko, vendar je njihova vloga na cesti vse prej kot obrobna. Kot voznikov edini stik s cestiščem so postale prava znanost, o čemer smo se prepričali v Goodyearovem inovacijskem centru v Luksemburgu.
Vse avtomobilske pnevmatike so črne in okrogle, in čeprav veliko porabnikov namenja (pre)malo pozornosti temu, katere pnevmatike bodo namestili na svoj avto, je njihova vloga neprecenljiva. Pnevmatike so namreč voznikov edini stik s podlago, tako ne preseneča, da so postale prava znanost, v razvoj katerih so vpete številne učene glave in ki na novem izdelku delajo več let, preden ga predstavijo javnosti. Skupni rezultat številne ekipe strokovnjakov je tudi najnovejša Goodyearova zimska pnevmatika ultragrip 9, ki med drugim nosi napis "Made in Slovenia".
Ena guma, tisoč strokovnjakov
Pregovor, da kjer je veliko babic, je največkrat potem kilavo dete, sredi idiličnega okolja Luksemburga ne zdrži. Tam si človek v glavo prikliče starodavno modrost, da več glav več ve. V zmerni klimi ene najmanjših evropskih držav namreč stoji Goodyearov inovacijski center, kjer pri nastanku novih pnevmatik sodeluje okoli tisoč inženirjev, znanstvenikov, tehnikov in drugih zaposlenih iz več kot 40 držav. Ti so zaslužni tudi za razvoj devete generacije zimskih pnevmatik ultragrip, s katerimi se bodo v prihajajoči zimi pognali v boj s konkurenco. "Pnevmatike so eden izmed tehnično najbolj dodelanih sestavnih delov vsakega vozila," je ob tem povedal Xavier Fraipont, direktor za tehnologijo pnevmatik za osebna vozila v Goodyearu.
Pričakovanja porabnikov niso kar tako
Porabniki od pnevmatik pričakujejo oprijem, odzivnost v ovinku, kratko zavorno pot, kar se da veliko prevoženih kilometrov, dobre lastnosti v različnih vremenskih razmerah in pri različnih temperaturah, pri vsem tem pa naj bi pomagale zmanjšati porabo goriva, povečati udobje voznika in še in še. Kadar gre za zimske pnevmatike, so pričakovanja še toliko večja; ker se pozimi srečujemo s snegom, ledom, snežno brozgo, nizkimi temperaturami in slabimi razmerami na cesti, je treba splošnim zahtevam uporabnikov na seznam dodati še specifične zimske zahteve.
Do tri leta za razvoj nove gume
Razvoj nove pnevmatike je tako zahtevna naloga, ki vključuje znanje več kot tisoč zaposlenih, k njeni izvedbi pa vsak od njih prispeva svoj specifični delež. Kot bi šlo za veliko sestavljanko z na stotine koščki, ki se bodo morali na koncu brezhibno ujemati - tovrstno delo torej zahteva izredno natančnost. »Naši inženirji za razvoj nove pnevmatike porabijo do tri leta. Ves ta čas je potreben, da združijo vse posamezne koščke, ki jih zahteva razvoj vrhunskega proizvoda, kakršen poleg splošno veljavnih standardov izpolnjuje tudi visoke in stroge standarde podjetja,« je dodal Fraipont. Pnevmatiko ultragrip 9 so v Goodyearu sicer začeli razvijati leta 2012, takoj po tem, ko je bila leta 2011 predstavljena njena predhodnica - ultragrip 8. Zadnjo so v zadnjih treh letih namestili na več kot sedem milijonov vozil.
Goodyear ultragrip (UG) 9 je na voljo v 33 dimenzijah v razponu od 14 do 16 col in cilja na manjša do srednje velika vozila - za večja v prodaji ostaja UG8. Letošnjo svetovno novost izdelujejo tudi v kranjskem podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires, s pnevmatikami z napisi »Made in Slovenia« so bila tako opremljena testna vozila na tovarniškem poligonu in s tem na ogled ter preizkus stoglavi množici novinarjev iz vse Evrope. Zimsko pnevmatiko UG9 (dimenzij 205/55 R16) je pod drobnogled na severu Švedske že vzela nemška revija Auto Motor und Sport in ji med desetimi preizkušenimi prisodila najvišjo oceno za vožnjo v snegu (zaviranje, vodljivost, oprijem), v skupni razvrstitvi pa jo uvrstila na drugo mesto za Continental WinterContact TS 850, ki je bila sicer najboljša v mokrih razmerah. Enak vrstni red smo zasledili tudi v nemški reviji Auto Zeitung, druga svetovna novost Vredestein Snowtrac 5 je med 11 pnevmatikami pri njih zasedla sedmo mesto.