Avto

Zvezde avtosalona v Parizu

Lamborghini in renault espace z vonjem po terenu, renault eolab s porabo le liter, volkswagen XL1 z ducatijevim dvovaljnikom in še številne druge novosti, ki so zaznamovale pariški avtosalon.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.10.2014 10:44
Dopolnjeno: 03.10.2014 00:44
Čas branja: 8 min

Prek 80 novih serijskih in konceptnih avtomobilov je včeraj zapeljalo pod luči avtosalona v Parizu, najpomembnejše tovrstne predstave v drugi polovici leta - podrobneje o najvidnejših novostih.

Volvo XC90

886022-149814-4-13
Volvo XC90 v razred velikih športnih terencev prinaša vrsto novih tehnologij in svežo obliko. Spredaj je prepoznaven po logotipu, ki je umeščen na masko hladilnika. Skupaj z dnevnimi lučmi v obliki črke T, imenovanimi Thorovo kladivo, pa pomeni nov oblikovalski jezik te znamke. Svetovna novost sta varnostna sistema proti zdrsu s ceste in za samodejno zaviranje v križiščih. Prelomnico prinaša tudi motorna ponudba, velikana bodo poganjali nenavadno majhni dvolitrski štirivaljni motorji.

Volkswagen passat GTE

905707-Passat-GTE-01
Volkswagen passat GTE plug-in hybrid se bo v Parizu razkril ob boku navadnih različic nove generacije passata. Klasik po obliki prinaša kombinacijo 1,4- litrskega bencinskega turbomotorja in električnega motorja z zunanjim polnjenjem s skupno močjo 160 kilovatov. Povprečna poraba obeh motorjev prvih sto kilometrov je dva litra bencina in 13 kilovatnih ur elektrike, kar pomeni strošek dobrih pet evrov.

Land rover discovery sport

land-rover-discovery.1412270121.jpg.c.600px.jpg
Freelanderja ni več, nasledil pa ga je discovery sport, ki se bo na trgu boril s prestižnimi športnimi terenci srednjega razreda - BMW X3, volvom XC60, lexusom NX, audijem Q5 in mercedesom GLK. Novi discovery ponuja bolj sodobne oblikovne poteze podobne drugim modelom te znamke, dolg je 4,59 metra, medosna razdalja je 2,74 metra, v kabini ponuja pet ali sedem sedežev zasnovan pa je na osnovi manjšega range roverja evoqua. Druga vrsta sedežev omogoča konkreten vzdolžni pomik 16 centimetrov, prtljažnik pa ob naprej potisnjeni drugi vrsti ponuja 689 litrov, ob podrti drugi vrsti pa 1.698 litrov prostora. Discovery bo, vsah sprva, na voljo le s štirikolesnim pogonom, pod prednjim pokrovom bosta dva dizelska motorja s 110 oziroma 140 kilovati ter bencinski dvolitrski turbo s 176 kilovati. Kupci bodo lahko izbirali med šeststopenjskim ročnim in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Na spisku serijske in dodatne opreme pa bo tudi elektronski sistem za pomoč na brezpotjih terrain response2 ter kopica varnostno-asistenčnih sistemov. Obenem si bo moč omisliti head-up display ter sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Kupci bodo izbirali tudi med številnimi barvami zunanjosti. Med kupce bo zapeljal spomladi prihodnje leto cena osnovnega modela pa bo okoli 40 tisoč evrov.

Mercedes AMG GT

mercedes-AMG-GT.1412258092.jpg.o.600px.jpg
Mercedes predstavlja novi superšportnik AMG GT, ki v primerjavi z SLS AMG opušča navzgor odpirajoča se stranska vrata, ki jih je Mercedes-Benz uvedel pri modelu gullwing v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Prinaša pa lahko gradnjo karoserije, ki je v 90 odstotkih izdelana iz aluminija, osnovni model zato tehta le 1.540 kilogramov, sodoben štirilitrski biturbo osemvaljnik v dveh zmogljivostnih različicah in tovarniško izmerjeno porabo 9,3 oziroma 9,4 litra na sto kilometrov ter zmogljivosti, vredne tekme s porschejem 911. Osnovni AMG GT do stotice pospeši v štirih sekundah, AMG GT S pa v 3,8 sekunde, ob tem oba presežeta največjo hitrost 300 kilometrov na uro. Med kupce bo prišel spomladi prihodnje leto, nemška cena z vštetimi davki pa bo med 115 tisoč evri za AMG GT s štirilitrskim turbomotorjem s 340 kilovati (462 konjskimi močmi) in 134 tisoč evri za zmogljivejši AMG GT S s 375 kilovati (510 konjskimi močmi.

Jaguar XE

Jaguar-XE.1412256349.jpg.c.600px.jpg
Jaguar se z novim XE podaj v boj z nemško trojico BMW 3, mercede-benz razreda C in Audi A4 ter nekaj stranskimi igralci lexus IS, volvo S60, citrën DS5, delno tudi volkswagen passat. Angleži so se po petih letih postavili v bran izgubljenega, dejansko nikoli osvojenega mesta med prestižno druščino poslovnih limuzin. Novinec je oblikovan v nezamenljivem, pričakovanem hišnem slogu limuzine s poudarjeno masko, dolgim in nizkim motornim pokrovom, ozkimi žarometi, kupolasto streho, ki se strmo spušča proti limuzinskemu zadku s klasično zasnovo. Novinec z dolžino 4,67, širino 1,85 in višino 1,42 metra prinaša kar nekaj novosti in v teoriji dobre številke. Karoserija je v 75 odstotkih izdelana iz aluminija, kar XE prinaša zelo skromno težo. Podvozje spredaj namesto Mcphersonove preme zaznamujejo dvoja prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema. V kabini ponuja klasične oblike armaturne plošče, nizko in široko sredinsko konzolo in obilo dodatkov. kot prvi na svetu predstavlja sistem all surface progress control (ASPC), katerega korenine segajo v preteklost terenske znamke Land rover. V praksi deluje kot tempomat pri nizkih hitrostih, opisuje tovarna. Aktiven je pri hitrostih med 3,6 in 30 kilometrov na uro, v tem območju pa natančno nadzoruje zavore in motor ter zagotavlja optimalen stik s kolesi tudi na zelo spolzkih podlagah brez, da bi voznik aktivno posegel vmes. Druga novost je laserski prikazovalnik informacij na vetribransko steklo (head-up display) v visoki resoluciji in barvah, ki prikazuje hitrost, podatke navigacijske naprave in nekatere druge podatke. "Sistem je manjši in za tretjino lažji od konkurenčnih," zagotavlja Jaguar. Zadnja ali vsa štiri kolesa bosta poganjala trilitrski V6 turbo bencinar iz modelov XF in F-type s 250 kilovati, ki povezan z osemstopenjsko avtomatiko XE S do stotice požene v 4,9 sekunde in nov dvolitrski turbodizel s 120 kilovati (163 konjskih moč), ki v povprečju porabi po tovarniških podatkih le 3,7 litra. Kasneje sledijo še drugi motorji.

Opel corsa

opel-corsa.1412253957.jpg.c.600px.jpg
Oplova corsa se je v Parizu razkrila že v peti generaciji, na trgu pa nastopa že 32 let. Nova oplova zvezda oblikovno ne more skriti sorodnosti z adamom in merivo, korenite spremembe pa je doživeli tudi motorji in druga tehnika. Novinka v dolžino meri okrogle štiri metre, medosna razdalja pa 2,51 metra. Notranjost corse je večja in prostornejša, ponuja svež dizajn, kupce naj bi privabljala tudi s kakovostnimi materiali in naprednim multimedijskim sistemom IntelliLink. Boljše je tudi ozvočenje, volan je nov, serijska oprema pa je bogatejša. Na sredini armaturne plošče je nameščen 7-palčni barvni zaslon na dotik, prek katerega je moč povezati pametne telefone z iOs in Androidom ter uporabljati različne aplikacije. Corsa bo prvič opremljena z biksenonskimi žarometi, LED dnevnimi lučmi, vozniku bodo v pomoč opozorilnik za nenamerno menjavo voznih pasov, opozorilnik za mrtvi kot, sistem za preprečevanje trkov ter Opel Eye, ki prepoznava prometne znake. Kupci bodo lahko doplačali panoramsko strešno okno, v pomoč pri vzvratni vožnji bo tudi kamera. Pri motorjih je največji poudarek namenjen novemu litrskemu turbo trivaljniku v dveh zmogljivostnih izvedenkah. Šibkejši zmore 66, močnejši 85 kilovatov. Menjalnik je v obeh primerih ročni šeststopenjski, s sistemom Stop/Start izpolnjuje emisijske standarde Euro6. Kupcem bo na voljo tudi nov 1,4-litrski turbo motor s 74 kilovati ter 1,3-litrski dizel CDTi s 55 oziroma 70 kilovati. Z novo corso bo Opel na trg pripeljal tudi novi šeststopenjski samodejni menjalnik in novi robotizirani ročni menjalnik Easytronic.

Renault espace

Renault-Espace-2015-1280x960-wallpaper-12.1412251286.jpg.o.600px.jpg
Renault je po 30 letih povsem spremenil koncept velikega enoprostorca espace, saj je ta pričel močno pešati v prodaji. Z novim modelom Renault ponovno odpira novo nišo velikega crossoverja oziroma velikega enoprostorca z nekaj značilnostmi terenca kot so za 16 centimetrov (štiri več kot prej) dvignjena karoserija in bolj robusten videz. Avto je dolg 4,85 metra, v kabini ima pet ali sedem sedežev, prostorsko pa zaradi drugačne zasnove ni tako izrazit kot njegov predhodnik. V višino meri 1,68 metra, kar je 6,3 centimetre manj kot pri klasičnem espacu, v medosje je zrasel za 1,6 centimetra na 2,88 metra, boljša je tudi aerodinamika s količnikom 0,30. Kljub podobnim meram je zaradi uporabe lahkih materialov za 250 kilogramov lažji, novi motorji pa so za 20 odstotkov varčnejši. Velikana bodo poganjali le 1,6 litrski motorji, dizelska bosta zmogla 96 oziroma 118 kilovatov, bencinski iz clia RS pa 147 kilovatov. Novi espace ima tudi sistem multisense, ki usklajuje delovanje tehničnih sistemov: podvozja s krmiljenjem vseh štirih koles 4Control, elektronskega nadzora obes ter osvetlitve in ozvočenja. V kabini espace ponuja čiste poteze, visoko in široko sredinsko konzolo s pokončnim 8,7 palčnim zaslonom na dotik. Na sredinski konzoli sta tudi kratka in elegantna prestavna ročica ter vrtljiv gumb vmesnika s katerim ukazujete različnim funkcijam v avtomobilu. Kot pri mercedes-benzu razreda S kabino espaca osvetljujejo zgolj LED sijalke.

Renault-Espace-2015-1280x960-wallpaper-11.1412250564.jpg.c.600px.jpg
V kabini espace ponuja čiste poteze, visoko in široko sredinsko konzolo s pokončnim 8,7 palčnim zaslonom na dotik. Na sredinski konzoli sta tudi kratka in elegantna prestavna ročica ter vrtljiv gumb vmesnika s katerim ukazujete različnim funkcijam v avtomobilu. Kot pri mercedes-benzu razreda S kabino espaca osvetljujejo zgolj LED žarnice.

Renault espace je pred 30 leti kot prvi v Evropi zapeljal v novo nišo velikih enoprostorcev. V najboljših letih je našel tudi 50 tisoč kupcev na leto, od leta 1984 je bilo prodanih 1,2 milijona espacov. V prvih osmih mesecih letos pa le še pet tisoč, kar pomeni le četrtino prodaje najbližjega tekmeca forda S-maxa.

Nissan pulsar

nissan-pulsar.1412249772.jpg.o.600px.jpg
Nissan pulsar je neposreden tekmec volkswagnu golfu, dolg je 4,39 metra, oblikovno pa sledi drugim modelom te znamke. Na našem trgu bo cenovno uvrščen ob bok toyoti auris, torej bodo najbolj zanimivi modeli stali med 14 in 18 tisoč evrov, končne cene pa še niso znane. Pulsar se hvali z nadpovprečno medosno razdaljo - ta znaša 2,7 metra. Od Nemca je pulsar daljši za skoraj 12 centimetrov, za dobrih šest je daljša tudi medosna razdalja. V prtljažnik gre 380 litrov, avto pa se lahko pohvali s sodobno opremo. Sem sodijo LED dnevne luči, 360-stopinjska kamera, opozorilnik za menjavo pasu, mrtvega kota in samodejno zaviranje. Poganjali ga bodo že znami motorji, 1,2-litrski bencinar zmore s 85 kilovati oziroma 115 konjskimi močmi ter 190 nevtonmetri navora, dizelski dCi s 81 kilovati in na vrhu 1,6 litrski turbo s 140 kilovati.

Renault eolab

Renault-eolab.1412244696.jpg.c.600px.jpg
Renault eolab prinaša zelo učinkovito kombinacijo litrskega atmosferskega motorja iz twinga z 52 kilovati moči in elektromotorja s 50 kilovati. Tristopenjski menjalnik moč prenaša na prednja kolesa, pri tem sta prvi dve prestavi namenjeni le elektromotorju, tretja pa klasičnemu. Konceptni avto je ob tem za 400 kilogramov lažji od povprečnega avta nižjega razreda, rezultat tehnologije, prihrankov in dobre aerodinamike pa je povprečna poraba le liter goriva na sto kilometrov. Eolab je le koncept, v serijski obliki pa naj bi na ceste zapeljal šele leta 2020.

Ford S-max

Ford-S-max.1412244137.jpg.c.600px.jpg
Ford v Parizu predstavlja S-maxa druge generacije, ki po osmih letih zamenjuje zelo uspešnega predhodnika. Novi S-max v razred velikih enoprostorcev prinaša nekaj novosti, med drugim so sedeži v drugi in tretji vrsti pomični in zložljivi s pomočjo elektrike, zadnja vrata pa se bodo lahko odprla s pomočjo brce pod vozilom - kot pri kugi. Voznik si bo volanski obroč lahko nastavil s pomočjo elektrike, pri tem bo mehanizem ponujal tri možnosti izbire vožnje. V mestu naj bi bil S-max okretnejši, na podeželju pa bo ponujal vrhunske vozne užitke. Ob tem bodo sedeži lahko hlajeni in ogrevani s funkcijo masaže, za varnost potnikov v drugi vrsti bodo skrbele stranske zračne blazine, v enoprostorcu pa bodo na voljo tudi vsi Fordovi pomembnejši varnostno-asistenčni sistemi (denimo samodejno parkiranje, samodejno zaviranje v sili,...). Pod motornim pokrovom bo dvolitrski TDCi motor s 86, 109 in 130 kilovati, na izbiro bo tudi 1,5-litrski turbobencinar EcoBoost s 116 ter 2,0-litrski EcoBoost s 174 kilowati.

Volkswagen XL1 sport

907707-DSC0909
Volkswagen XL1 se je pred nekaj leti hvalil s supervarčno kombinacijo dvovaljnega dizelskega in električnega motorja, spil naj bi le liter nafte na sto kilometrov. Obetaven Volkswagen smo lani uvrstili med avte, ki bodo pustili močan pečat na trgu. Nov koncept XL sport pa kaže sinergije med hišno motociklistično znamko Ducatu in Volkswagnom. V XL1 so namreč vgradili dvovaljnik iz motocikla 1199 panigale superleggera, ki zmore 147 kilovatov oziroma 200 konjskih moči. Lahek in aerodinamičen koncept do stotice pospeši v 5,7 sekunde in drvi s hitrostjo 270 kilometrov na uro, motor pa se zavrti do 11 tisoč vrtljajev. XL sport le draži kupce, o serijski proizvodnji Volkswagen ne govori.

Bugatti veyron grand sport vitesse ettore bugatti special edition

907779-DSC1067
Italijan z dolgim imenom bugatti veyron grand sport vitesse ettore bugatti special edition je zadnja različica slovitega veyrona, ki je dolgom veljal za najhitrejši avto na svetu. Ekskluzivnež ima dodatke iz ročno poliranega aluminija in ogljikovih vlaken, posebna kolesa in kabino oblečeno v naravno rjavo goveje usnje. Motor je ostal enak, osemlitrski 16-valjnik s 882 kilovati in 1200 konjskimi močmi, ki roadsterja pospeši do 408,84 kilometrov na uro, pospešek do stotice traja 2,6 sekunde. Zadnji veyron je namenjen le 20 kupcem, zaključil pa bo serijo 450 bugattijev veyronov.

"Ko bomo dosegli to številko, se pričenja novo poglavje," je na razkritju povedal predsednik uprave Bugattija Wolfgang Dürheimer.

Audi TT sportback concept

908099-DSC0508
Dodatnih 29 cebntimetrov dolžine - skupaj 4,47 metra audijev koncept TT sportbac uvršča ob bok audiju A3 sedan, a je precej bolj športen. Najmanjši iz družine sportback upodablja uporabnejšo različico ikone TT, ki smo jo pred kratkim preizkušali v Španiji. Koncept poganja dvolitrski turbo s 294 kilowati (400 konjskimi močmi), pogon je štirikolesni quattro, tehnične rešitve, vključno z virtualno armaturno ploščo, pa so povzete po kupeju TT.

Lamborghini asterion LPI 910-4 concept

lamborghini.1412239218.JPG.c.600px.jpg
Italijanski Lamborghini je na predvečer salona v Parizu razkril koncept asterion, ki nakazuje na drugi luksuzni terenec te znamke (pred njim je znamka izdelala model LM002). Asteriona poganja hibridni sklop sestavljen iz 5,2 litrskega V10 bencinskega motorja in elektro motorja na zunanje polnjenje. Skupna moč sistema je 910 konjev, zmogljivostio pa vredne superšportnikov. Pospešek do stotice v treh sekundah in največja hitrost 310 kilometrov na uro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

02.10.2014
06.10.2014
FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska 3

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...