Avto

Golf gre na teren in zaostruje konkurenco v lastni hiši

Volkswagen je octavii scout in leonu X-Perience ob bok postavil neposrednega tekmeca - golfa alltrack z enakim pogonom, tehniko in merami

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.09.2014 23:00
Dopolnjeno: 30.09.2014 00:42
Čas branja: 3 min

Volkswagen golf alltrack s štirikolesnim pogonom in višjo karoserijo bo prihodnjo pomlad zapeljal med klasičen golf variant in športnoterenski tiguan, za kupce pa se bo boril še z bratrancema zelo podobne zasnove -

škodo octavio scout in seatom leonom X-Perience, ki ga lahko ženejo le prednja kolesa. Alltrack je že dvanajsta nova različica golfa sedme generacije, vključujoč športno različico GTI.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-01.1412023907.jpg.c.600px.jpg
Nov prednji odbijač, črna maska z eno kromirano prečko in dva centimetra višja karoserije so ključne zunanje spremembe golfa alltrack.

Ustvarjanje in polnjenje niš je postala stalna smernica avtomobilskih proizvajalcev, še zlasti ko gre za terenski videz in lastnosti. Pri Volkswagnu so prepričani, da lahko dovolj kupcev najdejo z bolj klenimi karavani, ki so alternativa oziroma vmesna pot med klasičnimi karavani in športnimi terenci. Pričeli so z audijem A6 allroad quattro, danes je tu že tretja generacija, nadaljevali s passatom alltrack in octavio scout. Pretekli teden je na naš trg pripeljala druga generacija robustne Čehinje octavie scout, še letos bo v isto lovišče zapeljal leon X-Perience, volkswagen golf alltrack bo prišel zadnji - prihodnjo pomlad.

Po oddaljenosti od tam med bratrancema

Za razliko od leona, bo golf altrack opremljen izkjučno s štirikolesnim pogonom, Španec pa tudi s prednjim. Motorji bodo večinoma enaki kot pri tekmecih iz koncerna: 1.8 litrski bencinar TFSI s 132 kilovati, dizla 2.0 TDI s 110 in 135 kilovati ter osnovni dizel 1.6 TDI z 81 kilovati (te možnosti ni na voljo v octavii scout). Dizli v povprečju porabijo med 4,7 in 5,1 litra, bencinar pa 6,8 litra.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-05.1412029577.jpg.c.600px.jpg
Stranske plastične obrobe, nova 17 palčna kolesa in enake mere prtljažnika - 605 do 1.620 litrov.

Alltrack je v primerjavi z golfom variantom višji za dva centimetra, octavia je denimo ob preobrazbi v scouta pridobila 3,1 centimetra, leon X-Perience pa le 1,5 centimetra. Bratranci so med seboj podobni tudi po merah, med njimi pa navzgor izstopa octavia z daljšo karoserijo, pet centimetrov daljšim medosjem in več prostora na zadnji klopi.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-08.1412029818.jpg.c.600px.jpg
V kabini je alltrack dobil posebne tkanine, aplikacije v temni magnezijevi barvi na sredinski konzoli in drugimi odtenki na armaturni plošči in vratni oblogah.

Ličenje karoserije, kako po zadku ločite motorje

Poleg dvignjenega trebuha in štirikolesnega pogona 4Motion, pa je alltrack dobil še vrsto drobnih sprememb. Denimo obrobe blatnikov, pragov in odbijačev iz črne plastike ne glede na barvo karoserije. Stranski pragovi so ob tem lakirani še v matirani zrcalno srebrni barvi, stranska ogledala pa v svetleči zrcalno srebrni barvi. Podobni elementi so še na drugih delih karoserije, prednjo masko pa zaznamujejo nov odbijač, črna maska hladilnika in le ena prečna letev v spodnjem delu. Nova so še 17 palčna kolesa posebej zasnovana za alltracka.

Spremembam prednjega dela sledi tudi zadek, ki tudi sporoča kateri motor poganja golfa alltrack. V primeru bencinskega 1.8 TFSI sta kromirani cevi izpušnega sistema potisnjeni vsaka v svoj kot, dimnika dizelskih strojev pa sta vselej na levi strani zadka. V kabini je alltrack dobil posebne tkanine, aplikacije v temni magnezijevi barvi na sredinski konzoli in drugimi odtenki na armaturni plošči in vratni oblogah. Da gre za posebnega golfa, opozarjajo tudi številni napisi allrack v kabini.

Volkswagen-Golf-Alltrack-2015-1600x1200-wallpaper-02.1412030097.jpg.s.600px.jpg
Štirikolesni pogon s sklopko haldex pete generacije je serijski del opreme golfa alltrack. O cenah pa lahko le ugibamo, morda so tiste pri octavii scout (med 28 in 32 tisoč evri za različice 2,0 TDI in 1.8 TSI) dober namig. Golf bo cenejši le v osnovni različici 1.6 TDI, ki jo octavia scout nima.

Stoodstotno prilagodljiv pogon

Srce robustnega golfa pa je štirikolesni pogon 4Motion, ki je tako kot bratranca iz Češke in Španije opremljen s haldex sklopko zadnje generacije, ki se po zagotovilih Volkswagna aktivira še preden pride do zdrsa koles. Pri nizkih obremenitvah deluje le prednji pogon, zadnja prema je pri tem oddvojena. Zadnja prema se po potrebi v delčku sekunde brezstopenjsko priklaplja preko sklopke haldex pete generacije, ki jo upravlja elektrohidravlična oljna črpalka. Krmilnik ves čas izračunava idealni pogonski moment za zadnjo premo in preko krmiljenja oljne črpalke uravnava, v kolikšni meri naj se lamelna sklopka zapre. Po potrebi je na zadnjo premo mogoče preusmeriti skoraj sto odstotkov pogonskega momenta. Sklopka haldex opravlja funkcijo vzdolžne zapore, hkrati pa štirikolesni EDS, ki je integriran v elektronski stabilizacijski program (ESC), na obeh premah prevzema funkcijo prečnih zapor. Poleg tega je Golf Alltrack na sprednji in zadnji premi opremljen z dodatno funkcijo XDS, ki pri hitri vožnji skozi ovinke zavira kolesi na notranji strani ovinka in tako optimira krmiljenje. Takoj ko elektronika zazna, da je eno od koles na notranji strani ovinka preveč razbremenjeno, hidravlika sistema ESC na tem kolesu načrtno vzpostavi zavorni tlak in s tem znova zagotovi optimalno vlečno silo.

Terenski ABS, vleka do dveh ton

Na slabših podlagah poprime še drugače nastavljen sistem ABS, ki deluje z zamikom. Posledično se pred kolesi kopičijo naravne ovire, denimo zemlja, pesek ali drug material na terenu, ki skrajšajo zavorno pot. Kos je še vlečnim obremenitvam do dveh ton z zavorami pri vzponu do 12 stopinj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.