Avto

Hrumenje brez nevihte

Ljubitelji ameriških vozil so v Ljubljani priredili sceno, ki bi jo lahko zamenjali za tisto iz Briljantine

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
25.09.2014 22:30
Dopolnjeno: 29.09.2014 01:35
Čas branja: 4 min

Kdor se je minulo soboto vozil okoli Ceste dveh cesarjev v Ljubljani, se je morda vprašal, kaj, za vraga, pomeni hrumenje brez nevihte; če za popoldansko budnico ni bil dovolj zvok približno 200 ameriških mrcin, ki so z glasom in stasom pozirale na številki 176, pa se je gotovo prebudil ob merjenju glasnosti motorjev in kurjenju gum. Srečanje vseameriških vozil All American Car Meeting Piston Riot v organizaciji kluba V8 je pozdravilo vsako ameriško vozilo, od motorjev in osebnih avtomobilov do mrtvaških vozil in vojaških hummerjev, letos pa je minilo še glasneje kot ponavadi, tako, kot se za desetletnico spodobi.

american-car-meeting4-xx.1411666233.jpg.o.600px.jpg
Ameriški veleposlanik v Sloveniji Joseph A. Mussomeli bi si želel chevroleta letnik 1957.

american-car-meeting9-xx.1411666235.jpg.o.600px.jpg
»Odbit« detajl

Za kurjenje gum je spektakularno poskrbel Jure Zupanc iz Drag Racing Teama Kranj, ki je žgal samo za to priložnost nameščene stare zimske gume na chevroletu camaru, letnik 1986, s katerim se sicer udeležuje drag racing dirk doma in v tujini. »Gre za popolnoma predelan avto, ki je samo še videti kot camaro, vse drugo pa je zamenjano. Motor je navit, podvozje je drugačno, vsi deli pa so veliko močnejši, da zdržijo šuse na startu. Navaden avto kupiš za pet do deset tisoč evrov; da postane tako hiter, kot je ta, pa je potrebnih še za 30 tisoč evrov predelav,« Zupanc opisuje avto in njegovih 1.200 konjev, za katerimi se je kadilo pri šest tisoč obratih na blokadi ter v drugi ali tretji prestavi, v kateri je pognal gume do 200 kilometrov na uro.

»Zatresel sem se od zvoka in bil sem ujet«

A zvezde dneva so bili avtomobili, s katerimi so se pripeljali ljubitelji ameriških vozil. Predsednik kluba V8 Gregor Rus, ki ima v osebnem avtoparku poleg avta za vsak dan še cadillaca, chevroleta chevelleja, chevroleta capricea, chevroleta corvetto in chevroleta bel aira, opaža vse večje zanimanje za ameriške avtomobile tudi med splošnim občinstvom: »Ko smo začeli pred desetimi leti, je bilo 20 avtomobilov, ko jih ljudje vidijo, pa si ga hočejo kupiti tudi sami.« In to kljub temu, da ga bodo prej kot v Sloveniji dobili v Nemčiji, še večkrat pa v Ameriki, kjer bodo morali k ceni avtomobila prišteti dodatnih 30 odstotkov za carino, prevoz in davke. Še nekaj številk, ki jih takšen lepotec prinaša s sabo. Recimo od 20 do 25 litrov, kolikor jih popije na sto kilometrov, tisoči evrov, ki jih pogoltnejo predelave in vzdrževanje. Vse je sicer odvisno od letnika, ohranjenosti in predelav, tako da lahko kupiš buicka za manj kot dva tisoč evrov in vanj vložiš še tisočaka, pa se boš že lahko vozil z njim, ali pa za avto odšteješ nekaj deset tisoč evrov in dobiš zvezdo.

Največja zvezda na tokratnem srečanju, ford, model a, letnik 1982, ki ga je iz Beljaka pripeljal Christian Bultz, je zahtevala štiri leta restavriranja in od 40 tisoč do 50 tisoč evrov vložka, je pa to retro vozilo zdaj res takšno, kot da je s škatlami viskija ravnokar pobegnilo pred policisti iz časa ameriške prohibicije.

Cadillac fleetwood, letnik 1961, ki si ga je pred sedmimi leti za deset tisoč evrov omislil Mariborčan Ivan Gajzer, je zahteval pet let sestavljanja in toliko denarja, da »ni bilo več za računati«, enako pa je denar, ki ga vlaga v svojega camara, letnik 1978, pri 15 tisoč evrih nehal šteti v Sloveniji živeči Novozelandec Anton, ki je zanj na začetku odštel 2.300 evrov. In tako očitno uresničil željo, ki ga je žgala od otroštva. »Nekega dne sem bil na kolesu in se je mimo mene hrumeče pripeljala corvetta, model c3. Na kolesu sem se zatresel od zvoka in bil sem ujet.«

Ambasador tudi za ameriške avtomobile

Na ameriškega, vsaj po službeni dolžnosti, prisega tudi ameriški veleposlanik v Sloveniji Joseph A. Mussomeli, ki je od letos tudi ambasador All American Car Meetinga Piston Riot in v svoji novi vlogi vidno užival, ker se je počutil, kot da bi bil transportiran na ameriški srednji zahod. »Tu je, kot da bi bil rešen norije v Ljubljani. Ljudje so prijazni, srečni in družabni, edina stvar, ki manjka, je, da ne bo nihče ustreljen. Vsi se samo zabavajo.« Kako se razume z ameriškimi avtomobili? »Imel sem jih nekaj, a ne v zadnjem času,« pravi Mussomeli, ki bi si sicer želel chevra, letnik 1957, v resničnosti pa ima v lasti japonskega subaruja. Po službeni dolžnosti se vozi v blindiranem cadillacu.

Ko se zapelješ s harlyjem, te zapelje

Zlasti mlajši so se ustavili tudi ob vojaški izvedbi hummerja, s katerim je svoje k srečanju prispevala Slovenska vojska, med starejšimi pa se jih je veliko ogrelo za testne vožnje s harley davidsoni. Petar Badovinac iz Kongove garaže v Zagrebu, ki je poleg Beograda edini zastopnik za Harley Davidson na območju nekdanje Jugoslavije, vsako leto opaža za 10 do 15 odstotkov večje zanimanje med kupci, za testne vožnje pa je tokrat ponujal štiri modele, od katerih jih je največ želelo preizkusiti najnovejšega - xg750 street. Medtem ko je tega na trgu mogoče dobiti za deset tisoč evrov, cene harleyjev lahko segajo vse do 50 tisoč evrov, kaj vse dobiš za to, pa je človeku menda hitro jasno, ko se zapelje z njim.

Harleyjeve čare dobro pozna tudi Rok Ferengja, frontman glasbene skupine RoknBand, ki se je z njim pripeljal na Piston Riot. Ferengja, ki se rock'n'rollu ne predaja samo s harleyjem in glasbo, ampak celotnim osebnim slogom, se je z rockabilly sceno sicer srečal že pred 25 leti, zdaj pa je postala del njega, tako da je zanj že dolgo rutina tudi rockabilly frizura, za katero porabi »manj časa kot za umivanje zob«. A bolj kot frizura je še vedno pomembna glasba, da ostaja zvest rockabilly sceni, potrjuje tudi naslov najnovejšega komada skupine Petra (Hulahop). »Predvsem mi je všeč, da so bili glasbeniki iz tistih let, recimo Bill Haley, Chuck Berry, Elvis Presley, Little Richard, res glasbeniki. Danes je vse lahko na tri četrt nafejkano.«

Tako kot Feregnjo je pred skoraj 20 leti v rockabilly sceno potegnilo tudi najbolj znanega slovenskega pin-up fotografa Boštjana Tacola, ki je letos navdušil z razstavo v Kinu Šiška, lepo pa je že uveljavljen tudi na rockabilly sceni v tujini. »Vedno sem bil fen estetike preteklih obdobij ter glasbe in ilustracij. Ker sem umetnostni zgodovinar, sem kmalu začel ne samo spoznavati, ampak tudi raziskovati ameriško povojno pin-up ilustracijo.« Na svojih fotografijah se posveča avtom in dekletom.

american-car-meeting5-xx.1411666236.jpg.o.600px.jpg
Paša za oči

american-car-meeting18-xx.1411666236.jpg.o.600px.jpg
Fotograf Boštjan Tacol raziskuje ameriško

povojno pin-up fotografijo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 1

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 2

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)