Avtomobili Zastava in Yugo so za mnoge zgolj neudobna, zastarela in pokvarljiva škatla iz komunističnih časov, za druge pa so to kultni avti, s katerimi so naredili prve kilometre in se podajali iz pustolovščine v pustolovščino. Komunistični "tehnološki čudež" iz Vzhodnega bloka pa se je znašel tudi na straneh slovitega Wall Street Jorunala (WSJ), pozornost je pritegnil zbiratelj Phil Dust iz Velike Britanije s svojo rumeno "stoenko" oziroma modelom yugo 311 - seveda z volanom na desni.
Phil Dust in njegova zgodba za WSJ, kjer je več slik:
"Yugo je postal zloglasen v 80. letih prejšnjega stoletja. Narejen je bil v komunistični Jugoslaviji in bil hkrati najcenejši avto na svetu, ki si ga lahko kupil. Ljudje niso kaj dosti skrbeli zanje in večinoma so propadali. Avto se je v središču pozornosti znašel tudi po nesreči v ameriškem Michiganu, ko je neka ženska z yugotom zapeljala z mostu in dejala, da je avto tako zelo lahek, da ga je kar samega dvignilo. To seveda ni bilo res.
Avtmobili so začeli z ameriških in britanskih cest zginjati leta 1992, ko se je na Balkanu začela vojna. Trgovci so nove avtomobile umaknili iz prodaje zaradi rezervnih delov, saj so le tako lahko vzdrževali garancijske pogoje in servise pri že prodanih avtih. Yugote so v Srbiji kljub vsemu izdelovali do leta 2008.
Moja obsedenost z yugoti se je začela pred leti, ko sem na eBayu i skal avto za sina. Kupil sem yugota, zdaj pa imam štiri. Leta 2010 sem ustanovil klub ljubiteljev Zastave in Yugotov, s člani pa smo ugotovili, da je na britanskih cestah vsega 25 avtomobilov. Če pogledaš vse avtomobile Vzhodnega bloka, je Yugo vedno veljal za najboljšega med vsemi.
Moja zadnja pridobitev je rumeni Yugo 311 (stoenka), ki je bil zadnjih 28 let nepremičnina v garaži neke ženske. Kupil sem ga za slabih 200 evrov, ga temeljito očistil, naredil servis in zamenjal zavore. Ko ste prišli na obisk novinarji, sem avto po skoraj treh desetletjih prvič popeljal na resno vožnjo.
Moto našega kluba je: "Nekdo mora poskrbeti za te avte ali pa bodo izginili za vedno."