Dovolj je le pogled na naše ceste, ki prikaže različne slike samozavestnih, a nevarno nevednih voznikov: zamišljen voznik z mobilnim telefonom ob ušesih, avto, ki ti prekriža pot brez smernika ali pa krožna križišča, ki se ob jutranjih urah spremenijo v mravljišče zbeganih voznikov. Nekateri cel krog naredijo po zunanjem pasu, spet drugi iz sredinskega usekajo na izvoz, kakšen zapelje tudi v levo smer, misleč da bo po pravilu urinega kazalca hitreje zapeljal v željen izvoz, kaj se lahko ob tem zgodi, ne razmišlja. Vsi ti vozniki imajo vozniška dovoljenja, nekdaj so znali na pamet pravila cestnoprometnih predpisov, znali so uporabljati ogledala in gledati prek ramen na dogajanje na cesti, a so vse to pozabili. Priznam, tudi sam zagrešim kakšno napako, pozabim na teorijo, ki bi se mi morala za vselej zapisati v male možgane. In če vozniki, ki letno prevozijo sto do 150 tisoč kilometrov, priznajo, da zgolj kilometri niso pogoj za dobre vozniške izkušnje, da bi moral vsak, tudi izkušen voznik dvakrat na leto na tečaj varne vožnje, da obnovi in se nauči vozniških veščin, s katerimi bo rešil življenje sebi in drugim udeleženvem na cesti. Zavedajoč se problematike, smo na Financah v okviru projekta Najboljši poslovni vozniki za podjetja organizirali temeljit preizkus vozniških veščin, prvo preizkušnjo smo imeli pretekli teden. Podjetja so se izkazala dobro, a tudi najbolj izkušeni vozniki so potrdili zgornjo tezo.
Zaupali so nam tudi, kako upravljajo z voznim parkom podjetja, ki je nujen, a ne nujno visok strošek, če pri njegovi sestavi in uporabi upoštevate pravila.
Dobre veščine in pametno upravljanje vozneka parka je tesno povezano tudi z izpusti toplogrednih plinov. Za zmanjšanje se bori 36 slovenskih občin, ki bi rade uvedle dan brez avtomobila, vseskozi pa v to smer vozijo tudi avtomobilski proizvajalci s sodobnimi tehnologijami. Renault je denimo razvil koncept, ki na sto kilometrov porabi le liter bencina, toyotin povsem serijski yaris hybrid pa že danes porabi le tri litre bencina, ugodne številke pa brez pomoči elektrike dosega tudi nova majhna toyota aygo. Pretekli teden smo na terenskem poligonu v italijanskem Baloccu spoznavali tudi najmanjšega jeepa renegade, na naš trg pa je zapeljal karavanski mercedes-benz razreda C, ki cilja na nepoboljšljive romantike.
Teden je minil tudi v luči megalomanskih poslovnih dogodkov, nemški dobavitelj avtoindustriji ZF Friedrichshafen je prevzel ameriškega tekmeca TRW in nakazal na centralizacijo kapitala tudi v dobaviteljski panogi. Ameriška Tesla si je za gradjnjo tovarne baterij izborila milijardo evrov vreden paket subvencij ameriške zvezne države Nevada. Njen guverner Brian Sandoval že ve zakaj. Avto posel pa je tudi ključna rešilna bilka ljubljanskega ACH, njegov šef Rasto Oderlap pravi, da je vse bližje dogovora z bankami, ki mu bo sledilo finačnno prestruktiriranje zadolženega velikana.
Kaj nas čaka prihodnji teden
Prihodnji teden bo še bolj razburljiv, saj se sam že v nedeljo odpravljam na dirkališče Ascari na jugu Španije, tam me čaka novi audijev kupe TT. Zatem odletim v Goodwood na obisk ene najslovitejših tovarn na svetu, kjer večinoma ročno nastajajo sloviti Rolls Roycei, osebno bom spoznal tudi ghosta druge generacije. Matej bo odletel v Luxemburg, kjer bo spoznal nove goodyearove pnevmatike, Anže pa v Kopehnagen, kjer bo preveril ali je luksuzno limuzino mercedes-benz razreda S mogoče voziti le s tremi litri bencina na sto kilometrov, toliko namreč po tovarniških podatkih porabi novi S 500 plug-in hybrid, ki ga žene bencinski šestvaljnik in elektro motor. V četrtek gremo ponovno na Vransko, nova skupina podjetij bo namreč dokazovala vozniške veščine v projektu Najboljši poslovni vozniki.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.