Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu.
Podjetniki na preizkušnji veščin na Vranskem
Vrtenje volana, zaviranje, predvidevanje situacij na cesti in strpnost niso vrline slovenskih voznikov, pravijo statistike. Potrjujejo pa jih pogled na ceste in tudi izkušnje inštruktorjev, ki poskušajo voznikom vcepiti več vozniške kulture, predvsem pa jih izučiti veščin, ki so nujne za varno vožnjo v prometu.
Kako ravnati na spolzki, poledeneli cesti
Izzive, kako se znajti na spolzki cesti, kako na poledeneli, kako s športnim terencem splezati po drsečem pobočju ali, še bolje, se spustiti z njega in podobno na cesti ponavadi doživljamo redko, vselej pa nas takšne situacije presenetijo in se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. Avtomobili so danes sicer res varnejši kot pred desetletji, vgrajeni varnostni sistemi ABS in ESP vozniku v slabih razmerah pomagajo zadržati avto na cesti, a tudi ti niso vsemogočni, če je hitrost prevelika.
Po znanje v center varne vožnje
Parkirni pomočniki in že dolgo časa nepogrešljiv servovolan lajšajo parkiranje, redno menjavanje letnih in zimskih pnevmatik pa poskrbi, da vesten voznik zelo redko zaide v nevarne situacije na cesti. Po drugi strani pomočniki odvračajo pozornost voznika s ceste, ta pa je kljub njihovi prisotnosti enako potrebna kot v preteklosti. V nevarnih razmerah na cesti mora namreč voznik ohraniti trezno glavo in uporabiti prave veščine. Te pa najlažje, najhitreje in najbolj varno pridobi le za ograjami centra varne vožnje, kjer s pomočjo inštruktorjev spoznava meje svojega znanja in avtomobila.
Ekipe osmih podjetij, šest postaj, šest izzivov
Največji pri nas je Center varne vožnje Vransko (CVV), kjer so kandidati projekta Najboljši poslovni vozniki dokazovali svoje veščine na šestih postajah v spretnosti teorije pri pisanju testov CPP (cestnoprometnih predpisov), spretnosti v praksi (s pravilnim natovarjanjem kovčkov v enoprostorca), spretnosti na terenu, kjer so z opel antaro premagovali strmine in blato poligona, spretnost prihranka - 45 kilometrska preizkušnja v porabi v omejenem času z opli astrami 1.6 CDTI, spretnost v vožnji oziroma slalom s strelom na gol in spretnost parkiranja, ki ju tokrat podrobneje opisujemo.
Na prvi delavnici se je najbolje odrezala Zlatarna Celje, zmagala je v treh od šestih preizkušenj. Dve preizkušnji je osvojila ekipa Kuehne Nagel, zadnjo - preizkus varčne vožnje pa ekipa Deloitta
Test: Slalom s strelom na gol
IZZIV: preizkušnji, ki je bila sestavljena iz treh delov, povezanih med seboj, so se morali tekmovalci v čim krajšem času zavihteti za volan, odvijugati mimo stožcev, zavirati pred košaro z žogo, to postaviti na podstavek z nizkim robom, pritrjenim na motorni pokrov, in z žogo vred oddrveti proti golu ter ga seveda zadeti.
Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki
SLALOM: Na preizkušnji so bili najhitrejši tisti, ki so se med stožce zapeljali z enakomerno hitrostjo na meji zdrsa koles, vijugali s hitrimi, a enakomernimi gibi volana in vseskozi držali enako linijo okoli belo-rdečih vratc. Pred košaro z žogo so pravočasno zavirali, nadaljevali z nežnimi gibi na volanu, zavorah in plinu ter dokazali dobro predvidevanje ob uspešnem strelu na gol. To je najbolje uspelo ekipi podjetja Kuehne + Nagel.
Zelo zahtevna naloga, sploh če se je lotevaš prvič s tako velikim avtomobilom in si terena pred manevrom ne pogledaš. Zahteva odločnost in zmožnost predvidevanja, če ti to ne uspe, se hitro »zaštrikaš«. Lovro Demšar, Jelovica
IZZIV:S 4,9 metra dolgim oplom insignio zapeljati skozi labirint v kvadratni prostor s stranicami dobrih pet metrov. V njem s čim manj manevri obrniti avto, iz prostora zapeljati v ozko ulico, medtem bočno parkirati in se odpeljati na cilj v čim krajšem času.
Inštruktor Brane Legan o pravi taktiki
PARKIRANJE: Pri parkiranju so najpomembnejši predvidevanje in hitri manevri, še posebej na majhnem prostoru. Tekmovalci pa morajo znati uporabljati tudi elektronske sisteme, denimo parkirne senzorje in kamere, ki lahko ta manever precej olajšajo. To je najbolje uspelo ekipi Kuehne + Nagel.')
Najboljši poslovni vozniki
Spretnost za volanom, na cesti in terenu, poznavanje cestnoprometnih predpisov (CPP), varna in varčna vožnja, ki prinaša velike prihranke in hitre odzive v kritičnih razmerah. Vsa ta znanja določajo dobre voznike, mi iščemo najboljše! Prijavite svojo ekipo in preverite oziroma dopolnite svoje veščine v okviru ene od brezplačnih delavnic našega projekta Najboljši poslovni vozniki, ki bo potekal na Vranskem.
Prve od štirih preizkušenj projekta Najboljši poslovni vozniki so se udeležile ekipe podjetij Zlatarna Celje, Krka, Kuehne + Nagel, Deloitte, Avtenta, Saint Gobain, Boxmark Leather in Jelovica.
Naslednja preizkušnja je že 25. septembra, sledita ji še dve v oktobru. Vljudno vabljeni k prijavi, na voljo je le še nekaj prostih mest!
Vse prijavljene ekipe bodo pridobile neprecenljive nove izkušnje in znanje, zmagovalna ekipa pa bo nagrajena tudi z dvodnevno šolo zimske vožnje v avstrijskih Alpah v vrednosti štiri tisoč evrov.
Prijave in dodatne informacije:
Tomaž Lampret,
tomaz.lampret@finance.si,
01 30 91 516 ali na
Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.
Foto: Aleš Beno