Najem voznega parka ni vselej najboljša možnost. V Krki avtomobile kupujejo, menjajo jih vsakih sedem let in po prevoženih 200 tisoč kilometrih oziroma takrat, ko strošek servisa preseže vrednost avta.
Financiranje voznega parka z lizingom oziroma najem je običajen način nakupa voznega parka. Podjetjem ustreza, ker lahko predvidijo mesečne stroške z vozili, denarna sredstva pa lahko vložijo v svojo dejavnost, ne v vozni park. V velikih podjetjih pa se ta logika ne izide vselej, dokazuje primer novomeške Krke, ki ima v Sloveniji več kot 200 lastniških vozil, v skupini Krka kar tri tisoč, podjetje pa ima tudi svojo izposojevalnico avtov.
Avto vozijo, dokler stroški ne presežejo njegove vrednosti
»Vsi avtomobili so naši. Ker jih zvozimo do konca, se nam to bolj splača, kot če bi jih najemali,« pravi Jaka Pudjak, voznik generalnega direktorja Krke Jožeta Colariča. Do pred kratkim so v Krki avtomobile menjali na pet let oziroma 150 tisoč kilometrov, po novem pa so dobo uporabe podaljšali na sedem let oziroma 200 tisoč kilometrov. Večina jih doseže omenjeno dobo oziroma kilometre, z nekaterimi se vozijo še dlje. Pravilo pa je, da avto zamenjajo, ko stroški popravila presežejo vrednost avtomobila.
Za veliko porabo kriv tudi slovenski asfalt
In kako vozniki uprave in poslovnih gostov v Krki izboljšujejo svoje vozniške veščine? »Obiskali smo nekaj tečajev varne vožnje, veliko izkušenj pa nam je dala kilometrina, od 100 do 150 tisoč prevoženih kilometrov na leto,« pravi Krkin voznik Tomaž Dulc, ki mu je kilometrina z leti prinesla zanimive izkušnje. Ko gre za doseganje ugodne porabe, je pomembnih več dejavnikov, ne le teža vozniške noge. Pravi, da je v Italiji in Avstriji asfalt precej boljši kot v Sloveniji, asfaltna masa je enakomerna in enake kakovosti, zato na tujih avtocestah pri enakem tempu izmerijo tudi za sedem decilitrov manjšo porabo na sto kilometrov, v primeru Dulčevega mercedes-benza R to pomeni slabih deset odstotkov. Še večje razlike v porabi lahko povzroči vozni slog, razlika med preudarnim in grobim voznikom je tudi dva litra na sto kilometrov, čeprav oba v istem času pripeljeta od starta do cilja. Prihranki preudarne vožnje pa se ne poznajo le pri stroških goriva, ampak tudi pri servisih. »Zanimivo je, kako pomembna je izbira pnevmatik, ni vsaka dobra za vsakega voznika,« še pravi Dulc.