Članki
Vsebinsko oglaševanje

Nasvet: Kako znižati strošek s službenimi avti

Izbira varčnih avtov, pravočasna obnova voznega parka in predvsem pametna vožnja lahko stroške službenih vozil znižajo za 20 do 30 odstotkov
16.09.2014 22:30
Čas branja: 4 min

S pravilno izbiro, predvsem pa uporabo avtomobilov je strošek voznega parka mogoče korenito znižati, v proces pa je treba vključiti tudi zaposlene. Svetujemo, kako.

V analitski hiši Hitachi Capital svetujejo, naj bo izbira vozila povezana zgolj z namenom uporabe. Torej, kurirjem majhne avtomobile, najbolje z bencinskim ali hibridnim pogonom, potnikom na dolge razdalje večje z varčnim dizelskim motorjem, upravi pa pač razkošne, a še pri teh je mogoče privarčevati, denimo z izbiro najvarčnejših motorjev in razumne, ne preveč razkošne opreme.

vozni-park-ss.1410888927.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

Dober primer so izposojevalnice

Izposojevalnice so dober primer, kakšen je pametno sestavljen avto, torej s pravim motorjem, opremo in v pravi karoserijski različici, saj si njihovi upravljavci znajo izračunati najboljše razmerje med ceno novega in rabljenega avta.

Oprema, ki drži ali dodatno izgublja vrednost

Po nekaj letih uporabe pameten avto dosega precej višjo vrednost in tudi laže ga je prodati kot tistega drugega - s požrešnim bencinskim motorjem in številnimi nepotrebnimi dodatki. Dodatna oprema, za katero boste odšteli denimo 20 tisoč evrov, bo čez pet let vredna le še tisočaka ali dva, avto s požrešnim motorjem pa boste morali skoraj podariti, da bo šel od hiše.

Opredelite namen uporabe, zožite izbiro

Določite naloge avtomobila, ki prihaja v vozni park. Torej, koliko kilometrov bo prevozil na leto, kdo ga bo uporab­ljal, za kakšne namene, ali bodo vožnje krajše ali daljše, v kakšnih vremenskih razmerah bodo opravljene in podobno.

Zunanje upravljanje odžene tveganja

30 %

- za toliko lahko s pravo izbiro vozil in pametno uporabo znižate stroške voznega parka.

20 %

manjše izpuste ogljikovega dioksida in tudi stroške z gorivom lahko v mestu dosežete s hibridom v primerjavi s klasično gnanimi vozili.

40 %

znaša prihranek stroškov za gorivo pri vozilih na plin, a računajte na višjo nakupno ceno in dražji servis.

Avto lahko kupite ali najemate. Najemate pa ga lahko prek finančnega ali operativnega lizinga, pri zadnjem pa lahko lizinški hiši oziroma upravljavcu prepustite tudi skrb za servisiranje, nadomestna vozila, tveganja morebitnih okvar in podobno. V tem primeru v podjetju ne potrebujete zaposlenih, ki bodo skrbeli za vozni park. Plačujete le fiksen mesečni obrok, v katerega je mogoče vključiti še strošek goriva. Podjetje naj si ob tem izračuna, ali se mu tako zunanje upravljanje splača ali ne.

Dizli za daljše...

Izbira pravega motorja ni tako preprosta, kot se zdi, predvsem pa je odvisna od namena uporabe avta. Iz naših izračunov se je izkazalo, da lahko sodobni bencinski motorji na krajših vožnjah prinesejo večje prihranke kot dizelski, saj je njihovo vzdrževanje cenejše, nižja je nakupna cena, razlike v porabi goriva med bencinskimi in dizelskimi motorji pa niso več tako velike kot pred leti.

... bencinarji in hibridi za krajše poti

Na kratkih poteh so vse učinkovitejši tudi bencinski hibridi, njihova smiselnost pa je povezana predvsem z načinom uporabe. Na krajših vožnjah in v mestih so hibridi zelo učinkoviti, celo bolj od dizelskih motorjev, na avtocesti pa manj. Poraba je močno odvisna tudi od načina vožnje.

Dizli ohranjajo vrednost, plin vse pogostejši

Za daljše poti so še vedno najpogostejša izbira dizelski motorji, ki ponujajo velike prihranke pri porabi in ceni dizelskega goriva. Poleg tega avtomobili z dizelskim motorjem počasneje izgubljajo vrednost kot bencinarji, zato se doplačilo zanje ob velikem številu prevoženih kilometrov splača. Tu je še avtoplin (LPG), ki ponuja prihranke pri stroških goriva tudi do 40 odstotkov v primerjavi z bencinskimi, a so nekaj dražji pri nakupu in servisu.

Načrtovanje poti, nadzor delavcev

Stroške službenih avtov lahko znižate tudi pri zdajšnjem voznem parku. Nadzor nad prevoženimi kilometri in porabo vozil vam bo dal informacije o tem, kako učinkoviti so vozniki. Z varčno vožnjo, tudi s poznejšim nagrajevanjem ali kaznovanjem bolj grobih voznikov, je mogoče povprečno porabo zmanjšati tudi za 20 odstotkov. Sočasno s porabo pa varčna vožnja tudi zniža stroške zamenjave delov, pnevmatik, zavornih ploščic, sklopke in podobno.

Po veščine varčne vožnje na tečaj

Veščine varčne vožnje niso tako preproste, kot se zdi. Vsekakor pa mednje ne sodi le počasna vožnja z nizkimi vrtljaji. Zaposlene pošljite na tečaj, merite učinke in jih spodbudite k varčevanju, splačalo se vam bo.

Zaposleni naj prevzamejo odgovornost

Če boste spremljali zaposlene, boste večinoma ugotovili, da so pogosti povzročitelji poškodb na avtih večinoma iste osebe. Bolj odgovorno bodo ravnali le, če bodo sami plačali stroške manjših popravil.

Reden servis znižuje stroške

Stroški servisa so visoki predvsem pri starejših vozilih, podjetja pa jih lahko zadržijo v predvidenih mejah le z rednim vzdrževanjem. Neredno vzdrževanje namreč zvišuje stroške odprave okvar, slabo vzdrževan avto ima večjo porabo. Podjetje z velikim voznim parkom si lahko izpogaja nižje cene servisa.

Prijavite svoje podjetje že danes!

Projekt EKO vozni park smo zasnovali z namenom ekološkega ozaveščanja poslovne javnosti. Podjetja z vsaj petimi službenimi vozili vabimo, da se prijavijo na naš izbor z izpolnjenim vprašalnikom, to lahko storijo na naslovu [avto.finance.si] . Zbrane prijave bomo pregledali in ocenili, 80 odstotkov končne ocene bomo namenili povprečnemu izpustu avtomobilov, preostalih 20 odstotkov pa si bodo podjetja prislužila z aktivnostmi za izboljšanje učinkovitosti.

Prijavljena podjetja bomo nagradili v treh kategorijah:

• podjetje z najbolj ekološkim voznim parkom glede na izpuste, velikost in aktivnosti, ki jih izvaja za zmanjševanje ogljičnega odtisa,

• v drugi kategoriji bomo nagradili podjetje, ki je od lanskega izbora EKO vozni park 2013 najbolj zmanjšalo izpuste voznega parka,

• v tretji pa bodo prijavljena podjetja tekmovala v eko izzivu, tekmi v varčni vožnji.

Vaše podjetje se zagotovo lahko pomeri z drugimi podjetji v vsaj eni izmed naštetih kategorij, tako da vas vljudno vabimo k prijavi. Na sklepnem dogodku konec oktobra bo pokrovitelj projekta Toyota Slovenija podjetju z najbolj ekološkim voznim parkom za enoletno uporabo podaril toyoto prius plug-in hybrid, zmagovalni podjetji v drugi in tretji kategoriji pa bosta nagrajeni z brezplačnim dvomesečnim najemom toyote prius ­plug-in­ hybrida.

Dodatne informacije in vprašalnik za prijavo najdete na: [avto.finance.si] .


Ekološki način življenja, aktivna skrb za zdravje vseh družinskih članov in vedno večja ozaveščenost o  vplivih na okolje so teme, ki so vedno bolj prisotne v našem vsakdanu. Ljudje čedalje bolj stremimo k zdravemu življenju in k temu želimo spodbujati tudi v reviji Moje finance in na Časniku Finance. Zato smo za vas, cenjene bralce pripravili projekt Moja eko zgodba.

V dveh mesecih vam bomo v reviji Moje finance, v časniku Finance in na spletni strani finance.si predstavili:

  • resnične zgodbe posameznikov, ki so pričeli z eko načinom življenja,
  • naložbe v eko sklad,
  • prihodnost s hibridnimi vozili,
  • zdravo prehrano,
  • eko-poslovne priložnosti  in še več

Poleg bogatih nasvetnih vsebin za bralce in njihove družine organiziramo tudi zaključni celodnevni dogodek, ki bo potekal 3. junija v hotelu Lambergh v Begunjah na Gorenjskem od 10. do 15. ure.

Na dogodek, ki je brezplačen, se lahko bralci prijavite preko spletne prijavnice. Ogledate pa si lahko tudi utrinke z lanskega dogodka ter vsebine, ki smo jih objavili tekom lanskega projekta.

PROGRAM:

V program smo vključili pester izbor izobraževalno - zabavnih aktivnosti, seveda vse obarvano v eko:

  • druženje s slovenskimi športniki svetovnega formata– gostje presenečenja
  • športne aktivnosti in igre za otroke
  • spoznavanje japonske kulture skozi zapisovanje pismenk
  • poslikava obraza
  • delavnica japonskega stripa manga
  • iskanje skritega zaklada
  • testne vožnje s Toyotinimi vozili
  • eko tržnica lokalnih izdelkov in degustacije
  • kopanje v hotelskem bazenunagradne igre

Brezplačna prijava na družinski dogodek

 

FINANCE
Članki
Varčni avti in tuje upravljanje so recept za učinkovit vozni park
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Varčni avti in tuje upravljanje so recept za učinkovit vozni park (PRO) 2

Avtomobile najemamo, vselej za enak mesečni najem dobimo varčnejše in bolje opremljene, se glasi recept za najboljši rezultat izbora EKO vozni park Generali Zavarovalnice

FINANCE
Članki
S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač S Toyotinimi hibridi so v prometu premagali laboratorijske meritve (PRO) 9

Preizkušnja tehnike v realnem prometu; toyota auris hybrid TS je od Ljubljane do Dolenjskih Toplic porabila med 3,4 in štirimi litri na sto kilometrov

FINANCE
Članki
Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Znani so zmagovalci izbora EKO vozni park 2014 (PRO) 1

Generali zavarovalnica, Simobil, Občina Izola, Canon Adria in Big Bang so prejemniki priznanj za najbolj učinkovite vozne parke

FINANCE
Članki
Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Od Ljubljane do Maribora za devet ali 12 evrov (PRO) 2

Avto zna varčevati, a če glava ne da, bo trpela denarnica

FINANCE
Članki
Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Varčni avti so osnova, prihranke pa ustvarijo zaposleni (PRO)

Varčni avtomobili so osnova za ustvarjanje prihrankov z voznim parkom, ključni pa so zaposleni, ki vozila uporabljajo premišljeno in znajo izkoristiti varčevalni potencial tehnike

FINANCE
Članki
Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Uporabniki toyote prius plug-in hybrid izmerili porabo štiri litre (PRO) 16

Toyota prius plug-in hybrid ima tovarniško porabo 2,1 litra, njeni uporabniki pa so v praksi izmerili povprečje štiri litre, kar je liter in pol manj od uporabnikov portala Spritmonitor. Najnižje povprečje, okoli treh litrov, so dosegli v mestu.

FINANCE
Članki
Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid
PRO
Članki
ČlankiMiloš Milač Kaj po prvih treh mesecih piše v dnevniku toyote prius plug-in hybrid (PRO) 2

Toyotin prius z zunanjim polnjenjem baterij se je spopadal z žledom, neprimernimi polnilnicami in zmanjšano zmogljivostjo baterij; uporabniki imajo zelo različne povprečne porabe bencina - od 2,1 do 6,5 litra