Avto

Majhen mercedes velika samozavest

Majhen, čokat, precej uporaben in zelo postaven, ob tem zmogljiv na cesti in z omejitvami tudi na terenu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Vse to je mercedes-benz GLA, mali športni terenec, ki zna nagovarjati čustva kupcev, se prikupiti in prepričati. Samozavest kaže s ceno, brez dodatkov stane 38, z njimi celo 54 tisoč evrov.

Res je, cena je nora, a nič bolj kot pri prestiž­nih tekmecih BMW X1, audi Q3 in range rover evoque, ki, napolnjeni z opremo, hitro presežejo mejo 50 tisočakov. A GLA nismo gledali skozi prizmo testne opreme, za povsem solidno opremljenega GLA 220 CDI 4matic boste odšteli 38 tisočakov, za GLA 200 CDI s prednjim pogonom, šibkejšim dizlom in odštetim popustom pa manj kot 30 tisočakov. Številke seveda niso majhne, nikakor pa niso več nore, kot se zdijo pri testnem GLA.

P7120740.1409593220.jpg.o.600px.jpg
Majhen, postaven in čokat Mercedes-Benzov GLA sodi med bolj privlačne športne terence. Všeč pa bo le tistim, ki ne bodo tehtali cene, prostora in opreme.

Mercedes prvi med majhnimi in dragimi

Oznaka SUV (športni terenec) in prestižno ime Mercedes-Benz že v osnovi sporočata, da bo nakup drag in, merjeno z metrom prostora in opreme, precej neugoden. Za tiste, ki se tega zavedate in to sprejemate, je tale GLA ena bolj posrečenih izbir tega razreda, hkrati se je vsaj nam zdel tudi najboljši derivat Mercedes-Benzove kompaktne družine. Ta je, mimogrede, zelo uspeš­na. V prvem četrtletju letos je v Evropi našla že 146 tisoč kupcev, več kot Audi z modelom A3, BMW s serijo 1 in 2 ter Volvo z V40.

Najbolj posrečeni član družine

37.900

evrov je redna cena mercedes-benza GLA 220 CDI 4matic.

8,3

sekunde do sto kilometrov na uro potrebuje GLA 220 CDI s 125 kilovati, povprečna poraba na preizkusu je bila 6,5 litra.

4,42

metra je dolg GLA, od tal je dvignjen 14 centimetrov.

Da GLA z drugimi avti te znamke in razreda druži skupni jezik, je hitro jasno. A vseeno, GLA ni le dvignjen A in, bog ne daj, bolj robusten B. Spredaj je precej bolj izrazit, zadaj mišičast, v celoti pa bolj čokat kot manjši A. Dolg je 4,42 metra, širok 1,8 in visok le 1,5 metra, od tal pa je karoserija oddaljena samo 14 centimetrov, od tri do šest manj kot pri kompaktnih tekmecih. Snovalcem je bilo jasno, da se bo GLA vozil predvsem po asfaltu - tu se večinoma znajde zelo dobro. Podvozje je posrečena zmes čvrstosti in še dovolj udobnega blaženja, volan je lahkoten in srednje natančen, lega zanesljiva in nič terensko okorna, 2,1-litrski turbodizel s 125 kilovati, ki je povezan z mehko sedemstopenjsko avtomatiko, pa GLA omogoča odlične zmogljivosti. Od živahnih pospeškov v dobrih osmih sekundah do sto kilometrov na uro, zelo dobre prožnosti iz nizkih vrtljajev in ugodne 6,5-litrske porabe goriva, le motorni ropot starega stroja je kljub dobri zvočni zatesnitvi pregrob in preveč slišen, nič prestižen torej.

Vse za voznika, manj za druge

V kabini je GLA takšen kot A, le bolj zračen in s prijetno dvignjenimi prednjimi sedeži. Ti so odlični - udobni in dobro oprijemljivi, če kupec zanje doplača. Položaj za volanom je brezhiben, dovolj je predalov za drobnarije, prijetno malo pa stikal, saj so ukazi skriti na osrednjem informacijskem zaslonu. V zadnjem delu je ugodja manj, klop je še za silo dovolj prostorna za dva odrasla, prtljažnik s 421 oziroma 480 litri (ob bolj pokončno postavljenem naslonu zadnje klopi) pa je že precej skromen. Pohvalna pa je varnostna oprema, vključno z odlično delujočim sistemom za zaviranje v sili in opozorilnikom za prekratko varnostno razdaljo. Dobra je tudi prilagodljivost, podiranje zadnje klopi prtljažnik poveča na 1.235 litrov, zloženo naslonjalo prednjega desnega sedeža pa naredi prostor tudi za 2,5 metra dolgo desko.

P7120782.1409593220.jpg.o.600px.jpg
Urejena in v primeru dragega testnega avta dobro opremljena kabina.

Na teren s terenskim paketom

Teren? GLA ima sicer dober elektronsko uravnavan štirikolesni pogon, a na terenu se bo avtomobil izkazal šele s terenskim paketom, ki ponuja štiri centimetre večjo oddaljenost od tal, sistem DSR za nadzor spusta in zanimiv dodatek - terensko aplikacijo, ki omogoča spremljanje bočnega in prečnega naklona ter podatkov s kompasa.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

07.12.2014
FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež 1

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Mladen Miković Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.