Avto

Nasvet: Koliko varčevati pri rezervnih delih, da se ne opečete

»Pod kozolcem« lahko avto servisirate ceneje, a le, če boste izbrali kakovostne rezervne dele; pretirano varčevanje vas lahko udari s hitrejšo okvaro in menjavo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
01.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Originalni deli so dobri in dragi, tisti z imenom priznanega proizvajalca delov 20 do 30 odstotkov cenejši in še vedno kakovostni, obstajajo pa tudi proizvajalci, ki ponujajo rezervne dele za bistveno nižjo ceno. Teh se bojte, saj so zaradi slabe kakovosti in hitre obrabe lahko celo najdražji.

Kriza in staranje voznega parka sta v zadnjih letih pripeljala do iskanja ugodnejših možnosti servisiranja avtomobila. Veliko vozil tako namesto na pooblaščen servis zapelje k nepooblaščenemu ali pa h garažnemu mojstru »pod kozolec«. Če zanemarimo povezavo zadnje možnosti s sivo ekonomijo, je to logična izbira, saj so bili pooblaščeni serviserji večinoma precej dražji od nepooblaščenih. V zadnjih letih so se na to odzvali nekateri slovenski zastopniki avtomobilskih znamk in ponudili cenovno dostopnejše servisne storitve za starejše avtomobile, tako da je smiselno vsaj preveriti ceno na pooblaščenem servisu, preden avtomobil odpeljete k mehaniku »pod kozolec«. Če pa se odločite za nakup cenejših neoriginalnih rezervnih delov, se lahko ujamete v več pasti. Spodaj je predstavljenih nekaj primerov pri nakupu zavor, žarometov in karoserijskih delov.

avtomobilski-deli-th.1409592747.jpg.o.600px.jpg
Iznajdljivost pri iskanju rezervnih delov prinaša prihranke, pa tudi pasti. Foto: Thinkstock

Zavore: največja razlika v kakovosti in imenu proizvajalca

Zavorni diski in ploščice priznanih izdelovalcev, tako imenovani deli z imenom proizvajalca delov, so navadno 20 do 30 odstotkov cenejši od originalnih rezervnih delov. Kakovost je nesporna in je tako rekoč identična originalnim rezervnim delom. Večinoma namreč ravno ti proizvajalci izdelujejo tudi zavorne sisteme za prvo vgradnjo. Nekateri neznani proizvajalci (večinoma italijanski ali kitajski) pa ponujajo zavorne diske in ploščice po ceni, ki je tudi do 60, 70 odstotkov nižja od originalnih rezervnih delov. Takšni deli so s strogo finančnega vidika izredno mamljivi, vendar je žal ponavadi kakovost pogosto daleč od originalne. Zakaj?

• Zavorni diski in ploščice se že ob krajšem nekajdnevnem mirovanju vozila »zlepijo«, kar se občuti kot pok ob vnovičnem speljevanju. To niti ne bi bila težava, če se na diskih čez čas tako ne bi naredilo več robov, ki prej ko slej vodijo k tresenju ob zaviranju in zahtevajo predčasno menjavo.

• Takšne diske in ploščice pri zaviranju spremljajo cvileči zvoki. Ni nujno, da pri vsakem zaviranju, ampak v določenih okoliščinah se to skoraj vedno pojavi (denimo vlaga, mraz ...).

• Zaradi manj kakovostnih materialov je doba trajanja takšnih diskov in ploščic krajša kot pri kakovostnih. To lahko vidite po tem, da se platišča hitreje umažejo s prahom od zavornih ploščic kot pri uporabi kakovostnih delov. Že zaradi polovico krajše življenjske dobe teh delov postane ekonomska logika vprašljiva.

• Nekakovostni deli so precej bolj podvrženi napakam v materialu. Znani so primeri, ko se je ploščica odlepila od osnove in je avtomobil ostal skoraj brez zavor.

Kaj se vam lahko pripeti ob nakupu slabših žarometov

Žaromete je navadno treba zamenjati po nesreči ali trku divjadi. Novi, še zlasti led in ksenonski, lahko stanejo tudi prek tisoč evrov. Žarometi priznanih proizvajalcev (denimo Valeo, Hella...) so lahko tudi za polovico cenejši od originalnih, obstajajo pa manj znani proizvajalci s še nižjo ceno, a pri njih je vprašanje kakovost.

• Velikokrat je snop teh žarometov napačno usmerjen ali razpršen, to pa pomeni slabo osvetljenost cestišča.

• Takšne žaromete je pogosto težko ali nemogoče ustrezno nastaviti, saj žarometi ne sedejo pravilno v originalne zaponke, ker se nekoliko razlikujejo v merah.

• Metaliziran del v paraboli žarometa zelo hitro (v letu do dveh) izgubi sijaj in svetilnost dodatno občutno upade.

• Žarometi velikokrat ne tesnijo dobro, kar povzroči pojav kondenza z notranje strani (vse to seveda dodatno zmanjša svetilnost).

• Na notranji strani žarometa se nabira umazanija in dela meglica.

Kako izbrati prave žaromete? Če je najpomembnejše merilo cena, je bolje kot nekakovostne izbrati rabljene originalne žaromete. Obstaja pa tudi možnost poliranja. Pri večini novejših avtomobilov (po letu 2000) se je steklo v žarometih umaknilo umetnim materialom, torej plastiki. Nekateri takšni žarometi so zelo nagnjeni k degradaciji zunanjega sloja, kar seveda izredno zmanjša svetilnost. Takšnih žarometov ni treba zamenjati, saj jih je mogoče s postopkom obnove oziroma poliranja spraviti v brezhibno stanje.

Slabi karoserijski deli ne ustrezajo, hitreje rjavijo

Pri zamenjavi karoserijskih delov so stroški ponavadi še višji kot pri žarometih, predvsem pa material pomeni le del celotnega stroška, saj je dele treba pobarvati in vgraditi. To običajno stane celo več, kot stane sam karoserijski del. Če predvidevamo, da je strošek karoserijskega dela zgolj polovica celotnega stroška in da so najcenejši karoserijski deli običajno pol cenejši od kakovostnih, ugotovimo, da je prihranek v celotnem strošku z nakupom najcenejšega karoserijskega dela okoli 25 odstotkov. Negativnih posledic tega prihranka pa je lahko več.

• Slabši deli običajno ne ustrezajo, kar pomeni, da jih je težje vgraditi v avtomobil. Ob tem je na pogled očitno, da je bil del zamenjan, saj se ne ujema s preostalimi karoserijskimi deli.

• Največji težavi sta kakovost pločevine in zaščita. Velikokrat takšni deli po dveh ali treh zimah že začnejo kazati prva znamenja rje in ta se pozneje zelo hitro razširi na celoten karoserijski del in zahteva vnovično zamenjavo.

Igor Matko je lastnik podjetja MTL Car Garage, ki se ukvarja s svetovanjem pri nakupu avtomobilov ( [www.mtl.si] ).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
avtor2
Igor Matko

Igor Matko je lastnik podjetja MTL Car Garage, ki se ukvarja s svetovanjem pri nakupu avtomobilov ( www.mtl.si )
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Nova uredba, še en papirnati tiger
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Nova uredba, še en papirnati tiger

Lobisti so poskrbeli, da se bomo še bolj dušili v odpadni embalaži, le plastiko bo zamenjal papir.

FINANCE
Manager
Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki
Manager
Zakonodaja EU
ManagerGorazd Suhadolnik Kako so zminirali reševanje krize z embalažo in odpadki 2

Zaradi interesov industrije se je izjalovil poskus, da EU z novo uredbo ukroti nenasitno porabo plastične in papirnate embalaže.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull?
Manager
FRANKLOSKOP
ManagerPeter Frankl Subvencije, povsod subvencije: kateri ima od njih več – Počivalšek ali Jenull? 8

Vsak demonstrant na električnem kolesu lahko demonstrativno prekolesari vsaj dvakrat več kot tisti na navadnem.

FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)