Avto

'V avtu ne sme biti demokracije'

Tako ob zadnjih raziskavah AMZS glede prevažanja otrok pravi generalni sekretar Robert Štaba

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.09.2014 09:17
Čas branja: 2 min

Izsledki zadnje raziskave AMZS kažejo, da se kar desetina otrok v avtu vozi neprimerno. Starši ob tem tudi prevečkrat popuščajo otrokom in jim dovolijo, da se prosto gibljejo v avtomobilu. Za varnost otrok so odgovorni izključno odrasli, otroci tako ne morejo odločati, kaj je zanje varno in v avtomobilu glede tega ne more biti demokracije.

V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so med zadnjo raziskavo o potovalnih navadah ugotovili, da približno desetina staršev otrokom med daljšimi vožnjami dovoli, da zapustijo svoj sedež. Zato so pred začetkom novega šolskega leta opravili raziskavo, povezano s pripenjanjem z varnostnim pasom v avtomobilu.

Varnostni pas je pomeben element varnosti

Ugotovili so, da večina varnostni pas sicer ocenjuje kot pomemben element varnosti, vendar pa ga uporablja nekonsistentno. Tako se denimo le 31 odstotkov odraslih pripenja tudi na zadnjih sedežih. Med vozniki, ki prevažajo tudi otroke, je bilo osem odstotkov takšnih, ki odgovarjajo, da otroci na kratkih razdaljah večkrat sedijo komu v naročju. Enak odstotek otroka občasno pelje na prvem sedežu, še odstotek več pa otroke, kadar so med vožnjo zaspani, odpne in jim dovoli ležanje na zadnjih sedežih. Kar 11 odstotkov voznikov otroka občasno pelje brez stolčka ali jahača.

otrok-avto.1409555790.jpg.s.600px.jpg

V AMZS tako ob začetku šolskega leta vse voznike pozivajo, naj s primernimi otroškimi varnostnimi sedeži in njihovo pravilno uporabo poskrbijo za varnost otrok med vožnjo. Kot je danes opozoril inštruktor varne vožnje Brane Legan, je še vedno preveč voznikov, ki varnostne pasove in otroške varnostne sedeže uporabljajo neodgovorno. Opozoril je še, da mnogo otrok sedi tudi v neprimernih otroških sedežih. Po njegovih besedah je to posledica preskromnega znanja o pravilih uporabe tovrstnih sedežev.

Legan je ob tem poudaril, da je treba otroka varno privezati tudi za še tako kratko vožnjo. Po njegovih izkušnjah sicer starši praviloma dobro poskrbijo za varnost svojih otrok, ko jih na primer peljejo v šolo. Pogosto pa nato, ko ta varno prispe, in se odpeljejo naprej, pozabijo na ostale otroke. Zato Legan poziva tako k skrbi za svoje kot tudi za druge otroke.

Statistika za leto 2013 sicer kaže, da med potniki, starimi do 14 let, ni bilo smrtnih žrtev, več pa je bilo poškodovanih. To pa je največkrat posledica malomarnosti staršev, zato si v AMZS želijo narediti korak naprej pri osveščanju staršev in javnosti nasploh, je dodal generalni sekretar AMZS Robert Štaba.

Pred začetkom šolskega leta, ko bodo na cestah znova tudi otroci, je Štaba poudaril, da bodo njihovi prostovoljci tudi tokrat varovali otroke na poti v vrtec ali šolo in domov. Opozoril pa je, da zavedanje o tem, da so otroci na šolskih poteh, ne bi smelo trajati le prvi teden ali dva v septembru, pač pa ves čas. V številnih prometno varnejših državah takšno varovanje po njegovih besedah opravljajo vse leto. Zato bi veljalo razmisliti, kako takšno dejavnost vpeljati tudi v Sloveniji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

05.06.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
FINANCE
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike
Finance
ELEKTRIKA
Tanja Smrekar Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3

Kaos pred novim načinom obračunavanja elektrike: medtem ko na agenciji za energijo ne vidijo težav pri zaračunavanju elektrike po novem, elektrodistribucija opozarja, da je pri odčitavanju vse več motenj, ki jih ne morejo odpravljati sproti.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
IKT
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 3

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.