Na pariškem avtomobilskem salonu leta 1974 je veliko zanimanja požel Citroën CX, ki je zaslovel po udobju, ergonomiji in legi na cesti ter se vpisal med legende. Še istega leta je prejel nagrade za avtomobil leta, za varnost in za stil, v proizvodnji je ostal do leta 1991, v tem času pa omrežil prek 1,2 milijona kupcev po svetu.
Ta 4,63 metra dolga dvoprostorska limuzina, ki jo je oblikoval Robert Opron, je prva limuzina v zgodovini znamke, ki je opremljena z dizelskim motorjem. S tem modelom je Citroën svojil trg velikih evropskih limuzin, saj je ponudil alternativo bencinskim motorjem. Eno leto po naftni krizi leta 1973 so Francozi s svojimi inovacijami ponudili učinkovite motorje z vidika udobne vožnje in obenem porabe goriva.
Aerodinamika tega modela igra pomembno vlogo pri doseganju teh dveh ciljev, saj kratica CX označuje njegov nizek koeficient aerodinamičnega upora na enoto čelne površine vozila. V naslednjih letih so nadaljevali s tehničnimi spremembami in razvojem modela CX, in sicer so leta 1975 predstavili karavansko različico, leta 1977 športno izvedenko 2400 GTi z elektronskim vbrizgavanjem, ki je v tistem času veljala za najhitrejšo francosko limuzino, leta 1978 pa še 28 cm daljši model Prestige.
CX je bil cenjen zaradi svojega stila in tehnološke drznosti, a bil je tudi izjemno udoben. Od modela DS je podedoval hidropnevmatsko vzmetenje s stalno višino podvozja, zaradi česar je imel brezhibno lego na cesti, od modela SM iz leta 1970 pa progresivni servovolan s samodejnim vračanjem v ravno linijo. Udobje najdemo tudi v njegovih inovacijah za enostavnejšo uporabo. Izum C-matic, to je pretvornik navora, je omogočil ukinitev pedala sklopke in posledično ponudil več prostora za bolj sproščeno počutje.
Dizajn potniškega prostora je bil futurističen, voznik pa je imel vsa upravljalna stikala na dosegu roke, tik ob volanu. CX je slovel tudi po inovativnosti, tako je bil leta 1985 prvi francoski avtomobil s sistemom proti blokiranju koles ABS.