Hrvaški otok Hvar vsakodnevno privablja številne obiskovalce, najbogatejši njegove lepote raziskujejo na razkošnih jahtah in osupljivih jadrnicah, glavnina pa se jih tja pripelje s trajektom ali katamaranom. A zdaj to niso edine možnosti, saj je nemška družba European Coastal Airlines uvedla prve komercialne polete hidroplanov v sodobni Hrvaški.
Iz Splita v Jelso na Hvaru je tako trenutno moč poleteti za 13 evrov, v zraku pa boste manj kot 15 minut - trajekt vozi dve uri in pol (za 6,3 evra), katamaran pa dobro uro in pol (za 7,5 evra). Načrtovana vlaganja Nemcev v prvih dveh letih znašajo 20 milijonov evrov.
Pot dolga 13 let; kmalu nove destinacije
Od ideje povezovanja hrvaških otokov in celine s hidroplani je preteklo kar 13 let, a se je na koncu vse pozitivno razpletlo, je povedal direktor oglaševanja European Coastal Airlinesa Jan T. Albers. Napovedal je, da bodo njihovi hidroplani iz splitskega morskega terminala Resnik leteli ne le v Jelso, pač pa tudi proti Rabu in Pulju, kjer so zagotovili ustrezna dovoljenja za postavitev pontonov za pristajanje letal. Pričakujejo tudi koncesijo za pristajališče na otoku Lastovo, kot tudi povezave z letališči v Dubrovniku in Zadru.
Revolucija v komercialnem letalskem prometu
"Pristajališče na Rabu bomo odprli v dveh ali treh tednih, v Pulju čez mesec dni. Zatem načrtujemo polete proti Anconi v Italiji, po dva iz Jelse in z Raba vsak dan celo leto. Naše letalske povezave niso le za turiste," pravi Albers. Polete hidroplanov proti hrvaškim otokom je označil za "revolucijo" v komercialnem letalskem prometu na Hrvaškem in povezovanju otokov s celino.
Otok Hvar privlačnejši za turiste
Niti na Hvaru niso skrivali zadovoljstva nad povezavo s hidroplani. Načelnik občine Jelsa Nikša Peronja je dejal, da bo njihovo mesto postalo še bolj privlačno za turiste, tudi otočanom pa bo lažje priti do celine. Zaenkrat bodo Nemci Jelso povezovali z Resnikom štirikrat dnevno. Prvih 1.000 potnikov bo za enosmerno vozovnico odštelo 99 kun (13 evrov), redna cena vozovnice pa bo znašala 39,68 evra.