Konec 80-ih let prejšnjega stoletja je bila pogost gost na naših cestah in brezpotjih, pozornost pa je kot magnet vlekla predvsem kabrioletska različica s pomično platneno streho v zadnjem delu, ki jo je Suzuki čez nekaj let ukinil. Gre za prvo generacijo suzukija vitare, manj kot štiri metre dolgega terenca s tremi vrati, štirikolesnim pogonom in 1,6 litrskim bencinarjem z zgolj 59 kilovati moči. V prvi generaciji se je vitara po svetovnih cestah vozila še brez današnjih bolj mehkih tekmecev - športnih terencev. Ti so jo, zaradi večje kompromisnosti, kasneje zasenčili, vitara pa je tudi v naslednjih dveh generacijah ostal preprost, razmeroma majhen (tudi v različici grand) in robusten terenec. V preteklem desetletju je vitara dobila evropskega klona pod znamko španske Santane. Ta je imela velike ambicije tudi na našem trgu, je leta 2002 napovedoval takratni zastopnik znamke Marijan Ružič, a iz posla ni bilo nič.
Druga in tretja generacija vitare sta na našem trgu tako pustili precej skromen pečat, danes pa je Suzuki razkril že četrto generacijo, ki bo premierno predstavljena na oktobrskem avtosalonu v Parizu, na našem trgu pa bo aprila prihodnje leto. Razen oblike prednjega dela in boka Japonci niso razkrili. Zapisali so, da je novinka zasnovana na konceptu IV-4, ki je bil predstavljen lansko jesen, da bo štirikolesni pogon all-grip enak kot v modelu S-cross in, da bo novinka ponudila več možnosti individializacije, torej večjo izbiro barv in dodatne opreme kot doslej.
Znani motorji in pogon, a nova zasnova
Direktor slovenskega Suzukija Peter Verčič pa nam je povedal še, da bo novinka nekaj manjša in bolj robustna od modela S-cross (sodeč po konceptu bo dolga okoli 4,2 metra), od njega bo povzela že omenjeni štirikolesni pogon (osnovne različice bodo gnane le prek prednjih koles), 1,6 litrski dizelski in bencinski motor obakrat s 88 kilovati, vseeno pa bo zasnovana na novi platformi. Verčič pričakuje, da bo vitara tudi cenejša od S-crossa, cene sicer še niso znane. S čim bo dokazovala robustnost, poleg z večjo oddaljenostjo od tal in ali bo vitara ponujala tudi reduktor, v tem trenutku še ni znano.
Zgodba o razvoju razreda SUV in suzukiju vitari