Zadnjih nekaj let velja: če bi radi le skromno prevozno sredstvo za šviganje po mestu, je najboljša izbira kateri od poceni kitajskih skuterjev. Če so želje večje, je treba seči globlje v žep. V primeru honde PCX 150 celo po tri tisočake, a odlična vsebina zahtevnemu vozniku odtehta vloženi denar.
Hondini oblikovalci in inženirji so v razmeroma majhen skuter zložili kup sodobne tehnike ter uporabnosti in jih zapakirali v seksi obliko, ki večinoma ne prinaša pomanjkljivosti. V hladnih jutrih smo pogrešali le boljšo vetrno zaščito v predelu kolen. PCX z letnico 2014 je na prvi pogled podoben predhodniku iz leta 2012, a je v podrobnostih še bolj dodelan. Ima denimo zmogljivejši prednji žaromet v LED-tehnologiji, lakirano plastiko v prednjem delu okvirja, udobnejši sedež, teleskopski blažilnik, ki odprt sedež drži pokonci, zmogljivejše zavore, še varčnejši motor in pameten sistem idling (start & stop), ki se izklopi ob slabotni bateriji. Novi PCX je še vedno precej težak, s tekočinami tehta 131 kilogramov, a je v rokah lahkoten in nezahteven, predvsem pa zelo miren in varčen.
2.990 evrov stane honda PCX 150, šibkejši PCX 125 je 200 evrov cenejši.
10 kilovatov oziroma 13,6 konjske moči zmore 153-kubični štiritaktni enovaljnik.
Težak, a hiter in zelo varčen
Razmerje med težo in zmogljivostmi 153-kubičnega štiritaktnika z desetimi kilovati (13,6 konjske moči) ni najbolj ugodno, skuterju pa tudi v praksi daje umirjen značaj. Stroj se sicer hitro odziva na dodajanje plina, zvezno vleče pri vseh hitrostih in brez težav doseže hitrost 110 kilometrov na uro, kar pomeni, da je uporaben tudi za izlete zunaj mest in občasne vožnje po avtocesti. A res miren in tih tek ter zvezno podajanje moči vseskozi dajejo občutek o skromnosti, čeprav hitro vzpenjajoča se igla na merilniku to zanika. Kljub večinoma priviti ročici plina pa je štiritaktnik v povprečju spil le 2,8 litra bencina na sto kilometrov. Z večjo osemlitrsko posodo za gorivo, ki jo lahko na črpalki polnimo kar iz voznikovega sedeža, je tako mogoče prevoziti skoraj 300 kilometrov. Še o uporabnosti: sedež je mehak in udoben, položaj za krmilom pokončen, na videz nizko krmilo ne moti kolen pri zavijanju, prtljažnik pa pogoltne integralno in še jet čelado.
Start & stop deluje bolje kot v večini avtov
PCX 150 je tako idealen partner za mestne in tudi primestne vožnje, v strnjenih naseljih je, obut v ozke 14-palčne pnevmatike, zelo okreten in lahkoten, visoke teže tudi pri manevriranju na mestu ni čutiti. Nekateri bodo cenili, druge pa bo zmotila ideja iz avtomobilskega sveta: sistem idling oziroma start & stop, ki ugaša motor ob postankih, s pritiskom na gumb pa ga je mogoče tudi izključiti. Nas je navdušil, saj deluje brezhibno in hitreje kot pri večini avtomobilov. Dovolj je le kratek zasuk ročice plina in motor se spet zavrti, naslednji hip pa že iskro pospešuje. O zavorah smo zaradi zadnjega bobna dvomili, a je prednji kolut skupaj s sistemom CBS (povezuje obe zavori) poskrbel za odločno ustavljanje.
Foto: Aleš Beno