Regulatorji EU pripravljajo nov evropski cikel meritev porabe novih avtomobilov, ki bo po besedah Johannessa Berga iz bruseljskega TUV bliže realnim številkam. Meritve naj bi se izvajale v prometu, in ne več v laboratorijih, pravijo predstavniki evropske komisije.
Uradne porabe goriva novih avtomobilov so v zadnjih nekaj letih, še zlasti odkar veljajo novi emisijski predpisi, ki določajo mejne vrednosti ogljikovega dioksida v izpustih, vse bolj žgoča tema. Avtomobilski proizvajalci meritve izvajajo za štirimi stenami laboratorijev v razmerah, ki nimajo nič skupnega s prometom.
Po raziskavah okoljske organizacije Transport & Environment proizvajalci nizke uradne vrednosti porabe goriva dosegajo s triki, kot so lepljenje trakov prek odprtin okoli vrat in zračnikov, čezmerno napolnjene pnevmatike, dodatno zmanjšana teža avta in idealne temperaturne in vozne podlage, torej z razmerami, ki jih v prometu ni mogoče doseči. Raziskava evropske komisije je dokazala, da triki prinesejo tretjino prihrankov pri izpustih ogljikovega dioksida, ki jih navajajo proizvajalci avtomobilov. Zato je v zadnjih letih nastajalo vse večje razhajanje med uradnimi podatki o porabi in meritvami v prometu, tudi po naših izračunih. Pri poslovnih avtih se je razlika v zadnjih petih letih povečala z 20 na 27 odstotkov.
Nov cikel začel veljati morda že januarja
Največja razhajanja med uradnimi in realnimi meritvami se pojavljajo pri bencinskih turbomotorjih. Organizacija Transport & Environment je na povečevanje razlik odgovorila s pobudo o novem ciklu meritev v realnih razmerah, regulatorji EU pa so pohiteli s pripravo prvega predloga, končnega morajo potrditi članice EU, po besedah predstavnika evropske komisije pa bi novi cikel meritev lahko začel veljati že na začetku prihodnjega leta.
Največja razhajanja pri meritvah dušikovih oksidov
Avtomobilski proizvajalci se na novico še niso odzvali, Reuters pa poroča, da bodo najverjetneje lobirali proti sprejetju predloga, saj realne meritve pomenijo tudi večje uradne številke o porabi in oddaljevanje od okoljskih predpisov, ki v letu 2021 zahtevajo povprečen izpust 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. »Še posebej bodo kočljive meritve dušikovega oksida (NOX), saj so v realnih razmerah izmerjeni izpusti NOX tudi za štirikrat ali petkrat večji od vrednosti, ki jih pokažejo meritve v laboratorijih,« je za Reuters komentiral eden od komisarjev EU. Izpusti NOX v realnih razmerah tako tudi petkratno presegajo predpisane mejne vrednosti, od 1. septembra bodo te postavljene pri 80 miligramih NOX na kilometer, dosedanji predpisi so dovoljevali vsebnost 180 miligramov NOX na kilometer.