Avto

Bliža se konec zavajajočim meritvam porabe goriva v laboratorijih

Meritve porabe v realnih razmerah bi proizvajalce avtomobilov postavile na trdna tla, številke povprečnih izpustov pa oddaljile od strogih ciljev EU

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.08.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Regulatorji EU pripravljajo nov evropski cikel meritev porabe novih avtomobilov, ki bo po besedah Johannessa Berga iz bruseljskega TUV bliže realnim številkam. Meritve naj bi se izvajale v prometu, in ne več v laboratorijih, pravijo predstavniki evropske komisije.

avto-bencinski-stevec-bl.1408566225.jpg.o.600px.jpg
Evropska komisija je po lobiranju okoljskih organizacij pripravila predlog novega cikla meritev porabe avtomobilov, ki bo s preizkusi v realnih, ne laboratorijskih razmerah bliže realni porabi.Foto: Bloomberg

Uradne porabe goriva novih avtomobilov so v zadnjih nekaj letih, še zlasti odkar veljajo novi emisijski predpisi, ki določajo mejne vrednosti ogljikovega dioksida v izpustih, vse bolj žgoča tema. Avtomobilski proizvajalci meritve izvajajo za štirimi stenami laboratorijev v razmerah, ki nimajo nič skupnega s prometom.

Po raziskavah okoljske organizacije Transport & Environment proizvajalci nizke uradne vrednosti porabe goriva dosegajo s triki, kot so lepljenje trakov prek odprtin okoli vrat in zračnikov, čezmerno napolnjene pnevmatike, dodatno zmanjšana teža avta in idealne temperaturne in vozne podlage, torej z razmerami, ki jih v prometu ni mogoče doseči. Raziskava evropske komisije je dokazala, da triki prinesejo tretjino prihrankov pri izpustih ogljikovega dioksida, ki jih navajajo proizvajalci avtomobilov. Zato je v zadnjih letih nastajalo vse večje razhajanje med uradnimi podatki o porabi in meritvami v prometu, tudi po naših izračunih. Pri poslovnih avtih se je razlika v zadnjih petih letih povečala z 20 na 27 odstotkov.

Nov cikel začel veljati morda že januarja

Največja razhajanja med uradnimi in realnimi meritvami se pojavljajo pri bencinskih turbomotorjih. Organizacija Transport & Environment je na povečevanje razlik odgovorila s pobudo o novem ciklu meritev v realnih razmerah, regulatorji EU pa so pohiteli s pripravo prvega predloga, končnega morajo potrditi članice EU, po besedah predstavnika evropske komisije pa bi novi cikel meritev lahko začel veljati že na začetku prihodnjega leta.

Največja razhajanja pri meritvah dušikovih oksidov

Avtomobilski proizvajalci se na novico še niso odzvali, Reu­ters pa poroča, da bodo najverjetneje lobirali proti sprejetju predloga, saj realne meritve pomenijo tudi večje uradne številke o porabi in oddaljevanje od okoljskih predpisov, ki v letu 2021 zahtevajo povprečen izpust 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. »Še posebej bodo kočljive meritve dušikovega oksida (NOX), saj so v realnih razmerah izmerjeni izpusti NOX tudi za štirikrat ali petkrat večji od vrednosti, ki jih pokažejo meritve v laboratorijih,« je za Reuters komentiral eden od komisarjev EU. Izpusti NOX v realnih razmerah tako tudi petkratno presegajo predpisane mejne vrednosti, od 1. septembra bodo te postavljene pri 80 miligramih NOX na kilometer, dosedanji predpisi so dovoljevali vsebnost 180 miligramov NOX na kilometer.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

30.09.2014
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Avto
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode

Kot kaže, bo spet uspešna, a na vse bolj skromni osnovi razreda klasičnih limuzin in karavanov, ki se umikajo športnim terencem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross
Avto
AvtoMiloš Milač Citroën razkriva sedemsedežni SUV C3 aircross

Novi C3 aircross je krepko zrasel, dolg je 4,39 metra in ponuja tri sedežne vrste. Poleg bencinskega bo na voljo tudi elektropogon.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)