Informacijo je za Reuters razkril italijanski premier Matteo Renzi, s predstavniki Brilliancea pa se je povezal na nedavnem obisku na Kitajskem. S tujimi investitorji bi Renzi rad obudil gospodarstvo v Italiji, ki je v letošnjem drugem četrtletju imelo 0,2-odstotni upad BDP, to je že 11 padec v zadnjih 12 četrtletjih.
Drugi poskus za Brilliance
Brilliance, ki ima na domačih tleh skupno podjetje z BMW, izdeluje tudi nekaj Toyotinih modelov, letno izdela 650 tisoč vozil. V ponudbi ima tudi avtomobile lastne blagovne znamke, z njimi pa želi prodreti na evropski trg. Kitajski proizvajalec si je prodor zamislil z izgradnjo tovarne na Siciliji, v mestu Termini Imerese, kjer je med letoma 1970 in 2011 delovala tudi Fiatova tovarna. Brilliance je na evropskem trgu pred leti že poskusil srečo in pogorel. Leta 2007 je na trg pripeljal modela BS6 in landwind, ki sta na preizkusnih trčenjih dosegla katastrofalne rezultate, po polomu se je proizvajalec umaknil s trga. Lani se je znamka vrnila na evropski trg. Sprva prek zasebnega distributerja HSO Motors, ko je zapeljal v stečaj, pa je skrb za znamko prevzel sam proizvajalec. Brilliance ne bo prvi kitajski proizvajalec s proizvodnjo v Evropi, od leta 2012 v Bolgariji avtomobile izdeluje kitajski Great Wall.
Fiat iz Italije na Poljsko in v Srbijo
V času, ko kitajski proizvajalci prodirajo v Evropo in tudi v Italijo, pa se Fiat z nekaterimi modeli umika v države s cenejšo delovno silo. Italijanska znamka je sočasno z zaprtjem tovarne na Siciliji povečala proizvodne zmogljivosti v poljskem Tychyju, kjer izdeluje vse različice malega fiata 500, s proizvodnih trakov pa prihajata še tehnično sorodni ford ka in lancia ypsilon. V srbskem Kragujevcu Fiat izdeluje vse različice modela 500L, klasičen in sedemsedežni model 500L living, tega pa izvaža na vse svetovne trge.