Ko je Porsche leta 2002 predstavil velikega športnega terenca cayenna, so se nekateri oboževalci kultnih športnikov iz Stuttgarta prijeli za glavo, češ, to ne more biti pravi porsche. Prodajne številke so jim zaprle usta, v dveh generacijah je na ceste zapeljalo skoraj 600 tisoč teh zmogljivih orjakov, jeseni pa na ceste prihaja prenovljeni model.
Porsche cayenne je kupcem skozi čas poleg prepričljivih in močnih motorjev, prostornosti, visokega sedenja na petih sedežih ter bogate serijske in dodatne opreme ponujal tudi obilico užitkov v vožnji ter značilni Porschejev dizajn. Od oktobra bo cayenne kupce lovil oblikovno in tehnično osvežen, ciljal pa bo tudi na ekološko ozaveščene kupce.
Prvi priključni hibrid v razredu
Prenova po štirih letih cayennu prinaša več opreme in novi biturbo bencinski motor, a glavna stvar je električni kabel. Cayenne bo namreč kot prvi v razredu prestižnih SUV na voljo tudi kot priključni hibrid, za kar bodo kupci v Nemčiji odšteli dobrih 82 tisočakov. Tehnološki napredek v primerjavi s predhodnikom je precejšen. Novi model ima tako litij-ionsko baterijo z zmogljivostjo 10,9 kilovatnih ur, ki glede na slog vožnje omogoča od 18 do 36 kilometrov vožnje samo na elektriko. Ob tem lahko voznik s pomočjo aplikacije Porsche Car Connect energijsko stanje avtomobila s pametnim mobilnikom odčitava kar na daljavo, pogonska baterija pa se lahko polni med vožnjo ali prek električnega omrežja.
Zgolj na elektriko do 125 kilometrov na uro
Moč elektromotorja je skoraj podvojena, na 70 kilovatov (95 konjev), kar velikega terenca zgolj na elektriko požene do hitrosti 125 kilometrov na uro. Pri Porscheju sicer obljubljajo skupno porabo le 3,4 litra za sto prevoženih kilometrov, vendar jo bo realno najbrž težko doseči. Sistemska moč trilitrskega kompresorskega motorja V6 s 333 »konji« in elektromotorjem znaša 416 »konjev«, navora je 590 newtonmetrov. Do stotice štirikolesno gnani cayenne S E-hybrid pospeši v manj kot šestih sekundah ter doseže končnih 243 kilometrov na uro. Ob hibridu bo cayenne na trgu tudi z dvema že znanima dizloma v nosu, bencinskemu biturbo osemvaljniku pa bo družbo delala novost, biturbo bencinski šestvaljnik s 420 »konji«.
Kozmetični popravki zunanjosti
Na zunaj se prenovljeni cayenne lahko pohvali s spremembami na sprednjem delu avtomobila, novi so sprednja blatnika, pokrov motornega prostora in tudi posebni usmerniki zraka, ki skrbijo za usmerjanje zraka za hlajenje proti hladilniku polnilnega zraka ter vizualno krepijo dinamičnost. Cayenne je namreč eden izmed redkih SUV, ki ponujajo tudi obilico užitkov v vožnji. Poleg novih biksenonskih žarometov bodo na voljo tudi LED-žarometi, prenovljen pa je tudi zadek. Električno odpiranje zadnjih vrat je zdaj del serijske opreme, na novo so oblikovane tudi izpušne cevi, ki so zdaj integrirane v spodnji del zadka. V notranjosti vozila je nov večfunkcijski športni volan z obvolanskima prestavnima ročicama, zadnji sedeži pa so zdaj še udobnejši in ponujajo več bočne opore.