Avto

Evropski šarm za malega samuraja

Toyotin yaris si je po treh letih nadel sveža oblačila, ki so jih zanj stkali v Evropi; z mladostno zunanjo podobo, živahnim pogledom in nekaterimi tehničnimi izboljšavami naj bi po svetu strl 200 tisoč src na leto

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.07.2014 22:55
Čas branja: 3 min

Toyota je z yarisom pri kupcih do zdaj igrala na kompaktne mere, nekatere tehnične posebnosti, varčnost ter pregovorno kakovost in zanesljivost, s prenovo pa je želela stopiti iz množice in zaigrati na čustva.

IMG_4907.20140730213735.jpg.s.600px.jpg

Tudi na tista pri močnejšem spolu, ki pri avtomobilih iščejo bolj vznemirljive in športne poteze. Oblikovanje so tako prepustili evropskemu oddelku v Belgiji in Franciji, kjer so poskrbeli za pravo zmes drznosti in elegance ter yarisu vdahnili prepotrebni šarm, ki zna dvigniti srčni utrip.

IMG_4917.20140730215642.jpg.s.600px.jpg

Prenovljeni yaris prepoznaven že od daleč

Da naloga ne bo pretežka, je pokazalo naše druženje po nemških cestah v Düsseldorfu in okolici, kjer se, sodeč po osupljivi arhitekturi modernih zgradb, navzočnosti največjih modnih znamk in kopici prestižnih vozil, gotovo spoznajo tudi na videz. Yaris je zbujal pozornost, še najbolj s prednje strani, ki jo krasi zajetna maska s stilskim poudarkom na veliki črki X, kakršno dober mesec nosi tudi najmanjši aygo. Zadnje luči so po novem povsem rdeče in dajo pridih elegance.

IMG_4951.20140730223110.jpg.o.600px.jpg

IMG_4976.20140730220049.jpg.s.600px.jpg

Pod evropsko oblikovalsko taktirko je yaris tako postal bolj prepoznaven, morda vsem tudi ne bo všeč, vendar ga bo na cesti precej teže zgrešiti kot doslej. Tudi zato, ker naj bi letos pri nas od sredine avgusta osvojil 200 kupcev, prihodnje leto pa 400, za kar naj bi poskrbela tudi cena - na voljo bo od 10.200 evrov, hibridna različica pa bo z nekaj manj kot 14 tisočaki za 800 evrov cenejša kot prej.

IMG_4867.20140730215102.jpg.o.600px.jpg

Po merah nekoliko večji

Yaris je s prenovo predvsem zaradi odbijačev pridobil sedem centimetrov in zdaj meri 395 centimetrov, medosna razdalja in prostornost spredaj in zadaj pa sta takšni kot prej. Tudi zato se projektni vodja Serkan Karman na predstavitvi v mere ni spuščal, nespremenjen je z 286 litri namreč ostal še prtljažnik, kjer s podrto klopjo ne nastane ravno dno in zadnji sedeži še kar niso vzdolžno pomični, kot so nekoč že bili. A kljub temu yaris navduši tudi znotraj, za kar je zasluž­na ekipa oblikovalcev pod taktirko Fione Coulter - ta svoje delo pozna do obisti, k čemur je pripomogel tudi večletni uk na Japonskem.

IMG_4617.20140730220407.jpg.s.600px.jpg

Boljši materiali in živahnejša notranjost

Kakovost izdelave je tako nesporna, ob precej boljših materialih na sedežih in vratnih oblogah ter debelejši in na otip mehkejši gumi na armaturni plošči pa so v yarisu zdaj na voljo tudi živahne barvne kombinacije.

toyota-yaris-2015.1406744396.jpg.o.600px.jpg

V boljših opremah je kupcu na voljo sedempalčni večfunkcijski in za upravljanje preprost zaslon informacijskega vmesnika toyota touch 2, vmesnik pa zna zrcaliti tudi zaslon pametnega telefona. Oblika zračnikov je spremenjena, sredinska konzola je glede na predhodnika dvignjena za dobra dva centimetra, pri osrednji konzoli pa je dodan zaprti predal.

toyota-yaris-2015-1-1.1406744395.jpg.o.600px.jpg

V prenovo yarisa so Japonci vložili 85 milijonov evrov, porabili 570 tisoč delovnih ur ter naredili prek tisoč novih delov. Inženirji so med drugim posodobili vzmetenje, učvrstili karoserijo in dodobra zatesnili potniško kabino, ki je tako ena tišjih v razredu. K temu pripomore tudi tišje delovanje pogonskih motornih sklopov, na voljo so sicer štirje različni motorji, tudi hibrid in dizel.

IMG_4954.20140730223350.jpg.s.600px.jpg

Vse več kupcev za hibrida

Hibrid bo eden izmed ključev do rasti prodaje in večanja tržnega deleža v segmentu na 6,5 odstotka v letu 2015. Lani so naredili 50 tisoč hibridnih yarisov, letos naj bi se številka povečala na 60 tisoč, prihodnje leto pa na 71 tisoč. Odlika hibridnega yarisa naj bi bila predvsem varčnost (normna poraba 3,3 litra).

IMG_4627.20140730214847.jpg.o.600px.jpg

Med našim nabiranjem prvih vtisov se je ob zelo pazljivi vožnji spustila pod štiri litre na sto prevoženih kilometrov, sicer pa smo zlahka shajali s petimi litri. Medtem ko je hibrid (skupna moč 74 kilovatov) idealen za gost promet in večje število prevoženih kilometrov, se »mlinčkasti« 1,0-litrski trivaljnik (51 kilovatov) še najbolje znajde v mestnem središču. Tega so inženirji še najbolj dodelali in mu porabo oklestili za 15 odstotkov, na normnih 4,1 litra na sto prevoženih kilometrov.

IMG_4765.20140730213431.jpg.s.600px.jpg

Največ kupcev za preverjeno klasiko

Dolgoprogaši bodo razmislili o 1,4-litrskem dizlu D4-D (66 kilovatov), glavnino prodaje pri nas pa naj bi pomenila solidna bencinska klasika - 1,33-litrski štirivaljnik s 73 kilovati. Zanjo naj bi se odločila polovica slovenskih kupcev, za spodobno opremljen paket Sol (klima, tempomat, multimedijski vmesnik, varnostni dodatki ...) s tremi vrati bodo po ceniku odšteli okoli 12 tisoč evrov. Za dodaten par vrat bo treba doplačati 500 evrov. Petina slovenskih kupcev naj bi posegla po osnovnem modelu z motorjem 1.0, po 15 odstotkov pogače pa naj bi si odrezala hibrid in dizel.

IMG_4945.20140730222806.jpg.c.600px.jpg

Yaris edini hibrid med manjšimi avtomobili

V Evropi je vsaka četrta prodana toyota yaris, zato je ta za njihove trgovce nadvse pomemben model. Medtem ko je bil nakup yarisa prej predvsem racionalna odločitev, naj bi s prenovo pritegnili tudi bolj emocionalne kupce. Teh naj bi bilo letno 200 tisoč; kot do zdaj yarise izdelujejo v Franciji, približno 12 odstotkov pa jih izvozijo na druge celine. Med letoma 2011 in 2013 je yaris okrepil tržni delež v segmentu s 4,2 na 6,1 odstotka, k čemur je pripomogla tudi hibridna različica.

Untitled.20140730222632.jpg.s.600px.jpg

85 milijonov evrov je Toyota namenila za prenovo yarisa.

570 tisoč delovnih ur so porabili za razvoj.

11.950 evrov bo pri nas stal najbolje prodajan model.

200 avtov naj bi letos prodali pri nas.

IMG-4686.1406744398.jpg.o.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

18.09.2014
27.11.2014
FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.

FINANCE
Manager
Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem

Z višjimi temperaturami prihaja sezona druženj na terasah, ki si jih lahko s prenosnim projektorjem popestrimo tudi z ogledom filma ali tekme. Pogledali smo, kakšni so ti projektorji, kako jih namestiti in kateri so primerni za različne postavitve.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?
TOP Gradbeništvo
BIZNIS & TRENDI V GRADBENIŠTVU
TOP GradbeništvoNataša Jančar Je gradbeništvo res večna ljubica, ki bi rada postala žena?

Se bo država končno odločila, ali bo stavila na gradbeništvo? In kaj od aktualnih vsebin je za gradbeništvo priložnost, kaj breme in kaj nadloga?

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Manager
Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja
Manager
IZ PRESTOLNIC
ManagerTina Smole Pismo iz Kampale: Kolikor denarja, toliko znanja

V Ugandi imamo na papirju sicer brezplačno osnovno šolanje, a starši ob vpisu v nov razred dobijo seznam stvari, ki jih morajo otroci prinesti – od zvezkov do toaletnega papirja, kred in metel. Nekaj teh potrebščin ostane v šoli, druge učitelji vzamejo ali prodajo naprej.

FINANCE
Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj
Finance
pregled projektov
Kristina Robežnik Za Bežigradom do leta 2027 več kot 800 novih stanovanj

To so projekti, ki so predvideni na območju Bežigrada in širše okolice.

FINANCE
Subvencije
Letos nove subvencije za rokodelce
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Letos nove subvencije za rokodelce

Gospodarsko ministrstvo bo za spodbujanje rokodelstva v drugi polovici leta razpisalo milijon evrov. Kdo se bo lahko potegoval?