Toyota je z yarisom pri kupcih do zdaj igrala na kompaktne mere, nekatere tehnične posebnosti, varčnost ter pregovorno kakovost in zanesljivost, s prenovo pa je želela stopiti iz množice in zaigrati na čustva.
Tudi na tista pri močnejšem spolu, ki pri avtomobilih iščejo bolj vznemirljive in športne poteze. Oblikovanje so tako prepustili evropskemu oddelku v Belgiji in Franciji, kjer so poskrbeli za pravo zmes drznosti in elegance ter yarisu vdahnili prepotrebni šarm, ki zna dvigniti srčni utrip.
Prenovljeni yaris prepoznaven že od daleč
Da naloga ne bo pretežka, je pokazalo naše druženje po nemških cestah v Düsseldorfu in okolici, kjer se, sodeč po osupljivi arhitekturi modernih zgradb, navzočnosti največjih modnih znamk in kopici prestižnih vozil, gotovo spoznajo tudi na videz. Yaris je zbujal pozornost, še najbolj s prednje strani, ki jo krasi zajetna maska s stilskim poudarkom na veliki črki X, kakršno dober mesec nosi tudi najmanjši aygo. Zadnje luči so po novem povsem rdeče in dajo pridih elegance.
Pod evropsko oblikovalsko taktirko je yaris tako postal bolj prepoznaven, morda vsem tudi ne bo všeč, vendar ga bo na cesti precej teže zgrešiti kot doslej. Tudi zato, ker naj bi letos pri nas od sredine avgusta osvojil 200 kupcev, prihodnje leto pa 400, za kar naj bi poskrbela tudi cena - na voljo bo od 10.200 evrov, hibridna različica pa bo z nekaj manj kot 14 tisočaki za 800 evrov cenejša kot prej.
Po merah nekoliko večji
Yaris je s prenovo predvsem zaradi odbijačev pridobil sedem centimetrov in zdaj meri 395 centimetrov, medosna razdalja in prostornost spredaj in zadaj pa sta takšni kot prej. Tudi zato se projektni vodja Serkan Karman na predstavitvi v mere ni spuščal, nespremenjen je z 286 litri namreč ostal še prtljažnik, kjer s podrto klopjo ne nastane ravno dno in zadnji sedeži še kar niso vzdolžno pomični, kot so nekoč že bili. A kljub temu yaris navduši tudi znotraj, za kar je zaslužna ekipa oblikovalcev pod taktirko Fione Coulter - ta svoje delo pozna do obisti, k čemur je pripomogel tudi večletni uk na Japonskem.
Boljši materiali in živahnejša notranjost
Kakovost izdelave je tako nesporna, ob precej boljših materialih na sedežih in vratnih oblogah ter debelejši in na otip mehkejši gumi na armaturni plošči pa so v yarisu zdaj na voljo tudi živahne barvne kombinacije.
V boljših opremah je kupcu na voljo sedempalčni večfunkcijski in za upravljanje preprost zaslon informacijskega vmesnika toyota touch 2, vmesnik pa zna zrcaliti tudi zaslon pametnega telefona. Oblika zračnikov je spremenjena, sredinska konzola je glede na predhodnika dvignjena za dobra dva centimetra, pri osrednji konzoli pa je dodan zaprti predal.
V prenovo yarisa so Japonci vložili 85 milijonov evrov, porabili 570 tisoč delovnih ur ter naredili prek tisoč novih delov. Inženirji so med drugim posodobili vzmetenje, učvrstili karoserijo in dodobra zatesnili potniško kabino, ki je tako ena tišjih v razredu. K temu pripomore tudi tišje delovanje pogonskih motornih sklopov, na voljo so sicer štirje različni motorji, tudi hibrid in dizel.
Vse več kupcev za hibrida
Hibrid bo eden izmed ključev do rasti prodaje in večanja tržnega deleža v segmentu na 6,5 odstotka v letu 2015. Lani so naredili 50 tisoč hibridnih yarisov, letos naj bi se številka povečala na 60 tisoč, prihodnje leto pa na 71 tisoč. Odlika hibridnega yarisa naj bi bila predvsem varčnost (normna poraba 3,3 litra).
Med našim nabiranjem prvih vtisov se je ob zelo pazljivi vožnji spustila pod štiri litre na sto prevoženih kilometrov, sicer pa smo zlahka shajali s petimi litri. Medtem ko je hibrid (skupna moč 74 kilovatov) idealen za gost promet in večje število prevoženih kilometrov, se »mlinčkasti« 1,0-litrski trivaljnik (51 kilovatov) še najbolje znajde v mestnem središču. Tega so inženirji še najbolj dodelali in mu porabo oklestili za 15 odstotkov, na normnih 4,1 litra na sto prevoženih kilometrov.
Največ kupcev za preverjeno klasiko
Dolgoprogaši bodo razmislili o 1,4-litrskem dizlu D4-D (66 kilovatov), glavnino prodaje pri nas pa naj bi pomenila solidna bencinska klasika - 1,33-litrski štirivaljnik s 73 kilovati. Zanjo naj bi se odločila polovica slovenskih kupcev, za spodobno opremljen paket Sol (klima, tempomat, multimedijski vmesnik, varnostni dodatki ...) s tremi vrati bodo po ceniku odšteli okoli 12 tisoč evrov. Za dodaten par vrat bo treba doplačati 500 evrov. Petina slovenskih kupcev naj bi posegla po osnovnem modelu z motorjem 1.0, po 15 odstotkov pogače pa naj bi si odrezala hibrid in dizel.
V Evropi je vsaka četrta prodana toyota yaris, zato je ta za njihove trgovce nadvse pomemben model. Medtem ko je bil nakup yarisa prej predvsem racionalna odločitev, naj bi s prenovo pritegnili tudi bolj emocionalne kupce. Teh naj bi bilo letno 200 tisoč; kot do zdaj yarise izdelujejo v Franciji, približno 12 odstotkov pa jih izvozijo na druge celine. Med letoma 2011 in 2013 je yaris okrepil tržni delež v segmentu s 4,2 na 6,1 odstotka, k čemur je pripomogla tudi hibridna različica.
570 tisoč delovnih ur so porabili za razvoj.
11.950 evrov bo pri nas stal najbolje prodajan model.
200 avtov naj bi letos prodali pri nas.
Foto: Matej Kačič