Avto

Zlitje razkošja, vozniških užitkov in tehnike

Audi A8 3.0 TDI quattro - petmetrska limuzina kraljuje na avtocestah, voznika vabi med zavoje, LED matrix žarometi pa so učinkoviti tudi v praksi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.07.2014 11:08
Čas branja: 4 min

Audi se je pred dvema desetletjema in pol podal v najvišji razred menedžerskih limuzin. Sprva nerodno z audijem V8, nato pa silovito in uspešno s prvim aluminijastim A8. Z lahko gradnjo, sodobno tehniko, predvsem pa veliko dinamike in vozniške usmerjenosti, si je izboril svoje mesto v predvsem nemškem višjem razredu. Prav z dinamiko in inovacijami pa drži stik z vrhom, kljub temu da ni več najmlajši in ne zna tako dobro razvajati potnikov na zadnji klopi kot še vroči mercedes-benz razreda S.

P6130534.jpg.s.600px.jpg
Dolg, nizek, širok in eleganten. Audi A8 v značilni drži, po prenovi pa z nekaj bolj zglajenimi potezami in predvsem prepričljivimi matrix LED žarometi.

Skladnejši, bolj "tehnični" videz

Letošnja prenova je bila značilno nemška; zunanjost je dobila le nekaj manjših sprememb, dodelan zadek in prednji del ter oblikovno, nikakor pa ne tehnično, bolj "običajne" prednje luči in izrazitejšo masko. Prednja žarometa sta ob tem nižja in ne več tako nenavadna kot pred prenovo, posebnost pa so še dinamični smerniki, ki s posamičnim vklapljanjem LED-diod rišejo svetlobni trak v smeri, kamor zavijate. Mere klasične limuzine so ostale nedotaknjene, A8 s 5,13 metra dolžine za drobiž prerašča tekmece, čeprav v potniški kabini tega ni opaziti. Osveženi so tudi motorji, poleg preizkusnega trilitrskega, smo na

mednarodni predstavitvi februarja letos preizkusili še močnejši 4,2 litrski TDI in svileni V12.

P6130539.1406615158.JPG.c.600px.jpg
Matrix prednja žarometa imata le v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Revolucionarni LED žarometi delujejo tudi v praksi

Poleg številnih manjših popravkov, med novostmi izstopajo matrix LED luči. Audi jih je v A8 vgradil kot prvi, v praksi pa delujejo odlično. Inženirji v Ingolstadtu so LED tehniko pripeljali do trenutnega vrhunca, številne LED sijalke so nadgradili z elektroniko, jih povezali s kamero ter jim vdihnili visoko stopnjo inteligence. Matrix prednja žarometa imata le v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Kako delujejo? Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste. Vključijo se v samodejnem načinu, prazno cesto izven naselja osvetljujejo z dolgim snopom. Ko zaznajo nasproti vozeči avto, pa precej hitreje kot bi voznik izklopil nezasenčene luči, posamezno izklapljajo LED sijalke. Novotarija ni poceni, stane od 1.185 evrov, če ima A8 serijsko vgrajene LED oziroma do 3.554 evrov, če so osnova ksenonski žarometi.

P6130596.1406616241.JPG.c.600px.jpg
Osnovni trilitrski turbodizel z lahkoto obvladuje audija A8, ta pa vozniku ponuja več vozniških užitkov kot bi pričakovali od "šoferske" limuzine.

Dovolj vsega na dnu dizelske ponudbe

Matrix žarometi pa vozniku hitro zlezejo pod kožo, po prvotni negotovosti pa jim prične zaupati. Podobno velja za vso ostalo tehnikov v audiju A8, predvsem pa za položaj za volanom, motor, menjalnik in vozne lastnosti, ki voznika, kljub orjaškim zunanjim meram in 1,95 tone suha mase, kar vabijo k dinamični vožnji tudi ko se pod prednjim pokrovom vrti stroj z dna ponudbe, trilitrski TDI s 190 kilovati. Ta namreč z lahkoto in z veliko energije poganja kljub aluminijasti karoseriji še vedno težko nemško limuzino. Moč 190 kilovatov, še bolj pa 580 nevtonmetrov navora, ki dosežejo vrh že pri 1.750 vrtljajih poskrbijo za odločnost v vsakem trenutku, pri pospeševanju z mesta, prehitevanju na avtocesti ali adrenalinskemu sledenju zavojem na gorski cesti. Stroj ob tem deluje mirno in tiho, dizelski ropot pride do ušes le zunanjim opazovalcem, sožitje z osemstopenjsko avtomatiko pa je brezhibno.

Enako velja za stalni štirikolesni pogon quattro, ki poskrbi za brezhiben stik koles s cesto in stabilnost tudi v slabših voznih razmerah, razveseljivo ugodna pa je tudi poraba goriva. Če občutke prenesemo v številke, A8 3.0 TDI do stotice skoči v 5,9 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro. Številka 5,9 označuje tudi tovarniško povprečno porabo, preizkusna pa se je gibala med 6,5 in 8,3 litri, kar je glede na maso avta in zmogljivosti motorja odličen rezultat. Res je sicer, da motorji 3.0 TFSI, 4.2 TDI, 4.0 TFSI v "low power" in "high power" izvedbi modela S8 ter 6,3 litrski V12 ponujajo še več motornega prestiža, ki pa ga v praksi ne boste nikoli potrebovali. Ob tako dobrem vstopnem dizlu, si marsikdo močnejšega motorja ne bo niti želel.

Bogat paket za 80 tisočakov

Še posebej zato, ker je cena trilitrskega turbodizla, ki je serijsko povezan s štirikolesnim pogonom quattro in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom v primerjavi s tekmecema mercedes-benzom razreda S in BMW serije 7 opazno ugodnejša, 80 tisoč evrov z odštetimi popusti. Cene ostalih različic audija A8, razen štirivaljnega hibrida in trilitrskega bencinarja, pa sežejo krepko čez sto tisočakov.

P6130557.1406623662.JPG.o.600px.jpg
Nizki in udobni sedeži z masažno funkcijo ter nastavljivimi bočnimi oporami, športno široka in visoka sredinska konzola, odebeljen in natančen volan ter odlična izdelava ter materiali v sicer preprosto in pregledno oblikovanem voznikovem okolju

P6130556.1406623551.JPG.o.600px.jpg
Udobni zadnji sedeži, a premalo prostorskega razkošja za ta avtomobilski razred.

Brezhiben v prednjem, premalo razkošen v zadnjem delu

Motor, pogon in menjalnik pa niso edini krivci za nasmeh na voznikovih ustih. Pravo vzdušje priskrbijo tudi nizki in udobni sedeži z masažno funkcijo ter nastavljivimi bočnimi oporami, športno široka in visoka sredinska konzola, odebeljen in natančen volan ter odlična izdelava ter materiali v sicer preprosto in pregledno oblikovanem voznikovem okolju. Na zadnji klopi je prostora veliko, sedeža sta udobna, sedalni površini dolgi, potovalnost pa odlična, dokler se nanju ne vsede dvometraš. Tu A8 nekoliko zaostaja za tekmeci, še posebej za razredom S. Enako velja tudi za nastavljivo zračno podvozje, ki tudi v programu comfort ne more pričarati občutka lebdenja prek cestnih grbin. Za tiste, ki bodo v A8 sedali predvsem skozi zadnja stranska vrata, je zato primernejša 5,25 metrska podaljšana različica.

Vseeno, zmes dinamike in razkošja je ena boljših v tem razredu, lahkotnost in natančnost upravljanja audija A8 ter stalen občutek, da vozite za razred manjši avto kot A8 dejansko je, pa pojasnjujejo trditev o vozniških užitkih, ki sicer niso najvišje na seznamu limuzin tega razreda.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.05.2014
17.04.2014
07.02.2014
29.10.2013
21.08.2013
24.08.2011
FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska 2

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...