Avto

Trije avtovelikani si režejo dve tretjini trga

Skupine Volkswagen, Renault-Nissan in PSA tudi v krizi krepijo svoj položaj, letos imajo omenjene tri znamke 66 odstotkov slovenskega trga, 13 odstotnih točk več kot leta 2008.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.07.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Imate občutek, da se po slovenskih cestah vozijo predvsem kie, renaulti in fiati? Morda so se vam te znamke vtisnile v spomin, saj je bila vsaka od njih v določenem obdobju zelo prisotna na našem trgu. Kia predvsem od začetka krize, ko je z ugodnimi cenami in velikimi vlaganji v oglaševanje polnila slovenske ceste in oglasne prostore ob njih. Zaradi dobre prodaje v zadnjih letih si je izbojevala 2,2-odstotni tržni delež voznega parka, konec minulega leta jih je bilo na naših cestah že 24 tisoč. Letos pa zagon korejcev že močno pojenja, distributer Kie pravi, da zaradi omejenih dobav.

vw-golf-xx.1406488446.jpg.o.600px.jpg
Volkswagen z golfom in drugimi modeli, v zadnjem času pa še z znamko Škoda, premaguje tekmece. V Sloveniji ima skupina 30-odstotni delež. Foto: Volkswagen Ag

Za fiate pa se zdi, da je njihov čas mimo, saj se po cestah večinoma vozijo starejši modeli. Italijanski proizvajalec, ki se je zadnja leta ukvarjal predvsem s prevzemom ameriškega Chryslerja, pa obljublja, da v Evropi še niso rekli zadnje besede. Renaultov clio, nekdaj daleč najbolje prodajan avto pri nas, pa se množi počasneje kot pred leti, zato skupina RenaultNissan ne more več staviti le na enega konja. Danes se dobro drži predvsem zaradi drugih modelov in znamk Nissan in Dacia, ki sodita pod njeno okrilje.

30,7

Odstotni tržni delež si letos na slovenskem trgu novih osebnih vozil reže Skupina Volkswagen, leta 2008 je bil njen delež 20,5 odstoten.

20,3

Odstotni tržni delež si letos na slovenskem trgu novih osebnih vozil reže Skupina Renault-Nissan, leta 2008 je bil njen delež 18,7 odstoten.

14,4

Odstotni tržni delež si letos na slovenskem trgu novih osebnih vozil reže Skupina PSA, leta 2008 je bil njen delež 13,9 odstoten.

Kriza je trojico še okrepila

V resnici pa slovenskemu trgu vladajo predvsem tri velike avtomobilske skupine Volkswagen, Renault in PSA. Leta 2008 si je trojica po naši analizi rezala 53 odstotkov trga novih osebnih vozil, letos pa je njihov delež zrasel za 13 odstotnih točk, na 66 odstotkov, kar pomeni, da imata dva od treh avtomobilov na našem trgu značko enega od omenjenih proizvajalcev. Res je sicer, da statistični podatki govorijo o prvih registracijah, del pri nas registriranih avtomobilov pa gre v prodajo na druge trge. A podatki v voznem parku dokazujejo, da znamke niso močne le na papirju.

Volkswagen od leta 2008 pridobil deset odstotnih točk

Med veliko trojico je najhitreje rasel nemški Volkswagen, ki se je v tem času tudi v svetu povzpel skoraj na vrh med avtomobilskimi skupinami. Nemci so imeli še leta 2008 pri nas 20,5-odstotni tržni delež v prodaji, levji delež je prispevala krovna znamka Volkswagen. V zadnjih petih letih pa je nemška skupina kljub napadu cenejših tekmecev znamk Kia, Chevrolet in Dacia tržni delež povečala za kar deset odstotnih točk. Krovna znamka je letos tudi na vrhu slovenske lestvice, prehitela je Renault. Z desetega na tretje mesto se je v tem času povzpela češka Škoda v lasti Volkswagna. Letos je k skupnemu rezultatu skupine prispevala 9,27-odstotni delež, torej skoraj tretjino. Zato Audijev upad deleža za pol odstotne točke v rezultatu skupine sploh ni opazen.

dacia-duster-xx.1406488445.jpg.o.600px.jpg
Dacia je od leta 2008 podeseterila tržni delež v Sloveniji, z njo je Renault zadržal petino trga. Foto: Patrick Curtet/prodigious

Renault zadržal delež s pomočjo Dacie in Nissana

Renault je vodstvo med proizvajalci pri nas izgubil že davno, med posameznimi znamkami pa letos, saj v polletju že pošteno zaostaja za Volkswagnom. Krovna znamka skupine Renault-Nissan je v zadnjem desetletju izgubila skoraj deset odstotnih točk tržnega deleža, skupina pa je ostala močna zaradi vse bolj uspešne nizkocenovne Dacie, ta je od leta 2008 podeseterila delež z 0,38 na 3,95 odstotka, in Nissana, ki je skočil z 1,9- na 3,5-odstotni delež. Francosko-japonska skupina se je od leta 2008 okrepila za odstotno točko in pol, danes ima malo več kot petino trga.

Skupina Renault je ostala močna zaradi vse bolj uspešne nizkocenovne Dacie, ta je od leta 2008 podeseterila delež, z 0,38 na 3,95 odstotka.

PSA prebrodil viharne čase

Če bi k prodaji Renaulta prišteli še citroëne in peugeote ter odšteli nissane, bi vsi skupaj komaj ujeli volkswagna. Delež francoskega PSA, znamk Peugeot in Citroën, je v zadnjih petih letih zrasel s 13,9 na 14,4 odstotka, kar pomeni, da je obema znamkama uspelo zadržati močan položaj na našem trgu, čeprav je centrala v Parizu zadnjih nekaj let pokala po šivih zaradi milijardnih izgub, prevelikih zmogljivosti tovarn, se je letos reševala še z odprodajo deleža kitajskemu Dongfengu. Francozom je uspelo spraviti toliko energije, da so zasnovali nove modele in jih uspešno potisnili med kupce. V prvem polletju letos je njihov rezultat reševala prav Evropa, še pred tremi leti so ob velikih prodajnih upadih na stari celini govorili le o prodaji zunaj te.

peugeot-308-xx.1406488447.jpg.o.600px.jpg
Poslovno obubožanemu PSA je z novimi modeli, kot je peugeot 308, uspelo zadržati sedmino trga, od leta 2008 se je delež celo nekoliko povečal.

Opel četrti, brez pomoči Chevroleta

PSA bi se v nekaj letih približala četrta največja skupina General Motors, če se ne bi v Detroitu odločili za umik znamke Chevrolet z evropskega trga. Opel se mora z velikimi bojevati brez pomoči sestrskih znamk, vnovičen prihod Cadillaca pa mu pri deležu najbrž ne bo v pomoč. Nemci z ameriškim lastnikom sicer dosegajo dobre rezultate, letos v Sloveniji in na drugih trgih počasi povečujejo prodajo, s 7,2-odstotnim tržnim deležem pa sodijo na četrto mesto po velikosti avtoproizvajalcev.

Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Filip Koren, Citroën: Prodaja avtov prek spleta je nehvaležna, prinese lahko velike izgube
Avto
AvtoMiloš Milač Filip Koren, Citroën: Prodaja avtov prek spleta je nehvaležna, prinese lahko velike izgube

Intervju s Filipom Korenom, direktorjem podjetja C Automobil Import, ki pri nas zastopa znamko Citroën

FINANCE
Topjob
Top službe – ERČS, Adria Mobil, Lek, Telekom Slovenije, Borzen, EY, Cosylab ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ERČS, Adria Mobil, Lek, Telekom Slovenije, Borzen, EY, Cosylab ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen
Finance
SIMONA TOPLAK
Simona Toplak 3 stvari, po katerih presojam Ursulo von der Leyen 3

Kako je evropska komisija zašla od politike koristi za ljudi v ustvarjanje politike anksioznosti pri ljudeh.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo
Finance
GOSPODARSKE NAPOVEDI
Teja Grapulin Spomladanska napoved MDS: nekoliko slabša napoved rasti za Slovenijo in za Nemčijo

Kljub slabim napovedim se je svetovno gospodarstvo izognilo recesiji, znižanje inflacije na ciljne ravni je še vedno prioriteta.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)