Voda je za življenje najbolj pomembna tekočina, česar se morda vse premalo zavedamo. V Sloveniji se z njenim pomanjkanjem k sreči skorajda ne srečujemo, neredko jo je v obliki padavin celo preveč, a v veliko kotičkih sveta je drugače. Tam je kozarec vode dragocen. Si lahko zamislite, kako previdno bi ga tam vozili z avtom? Speljevali bi nežno, zavirali z občutkom, hitrost bi povsem prilagodili razmeram na cesti, skozi ovinke peljali prefinjeno in s čim manj nagibanja, skratka naredili bi vse, da bi dragocena tekočina ostala čim dlje v kozarcu. Pod črto bi takšna preudarna vožnja pozitivno vplivala tudi na počutje sopotnikov, na črpalko pa bi zavili redkeje.
Ker vseeno ne gre pričakovati, da bodo vozniki v želji po karseda najbolj učinkoviti vožnji na armaturni plošči vozili kozarec vode in nato merili, koliko so jo polili, lahko na pomoč priskoči zabavna tehnologija.
Med vožnjo po nemških mestih in podeželju s prenovljeno Toyoto yaris - k nam prihaja avgusta za ceno od 10.200 evrov, letos želijo prodati 200 vozil, več o vtisih in vozilu pa v prihodnjih dneh - smo na vodo v kozarcu "pazili" s pomočjo preproste aplikacije "A glass of water".
Ta po zagonu nadzira našo vožnjo skozi ovinke, pospeške, zaviranja in hitrost ter kar sproti pridno računa, koliko kapljic, centilitrov, decilitrov,... vode smo polili. Na koncu sledi ličen izračun naše učinkovitosti, podatke lahko shranimo, jih pozneje historično primerjamo ali pa v lovu za čim nižjo porabo prav po športno tekmujemo z drugimi uporabniki aplikacije.
Pri Toyoti verjamejo, da lahko vozniki na ta način porabo znižajo za 10 odstotkov. Nam se je kljub "okoljskim prizadevanjem" nekaj vode polilo, vendar bi bil na kakšnih vsakodnevnih poteh rezultat zagotovo boljši.
Deset odstotkov manj za gorivo na dan pa le ni tako majhna stvar, sploh ko opaziš kislo dejstvo, da je cena za liter dizelskega goriva v Nemčiji celo nižja kot pri nas.
Zabavne in malo bolj resne aplikacije si tako vse bolj utirajo pot v sodobne avtomobile, proizvajalci temu posvečajo vse več pozornosti, o čemer priča tudi napovedan vstop Appla, Googla in Microsofta na to področje. Pri Toyoti s prenovljenim yarisom sicer uvajajo še aplikaciji AUPEO! in Coyote. Prva denimo omogoča dostop do več kot 200 radijskih postaj z glasbo vseh zvrsti in obdobij, s katero si potniki prilagodijo seznam med vožnjo predvajanih skladb svojemu glasbenemu okusu in razpoloženju. Zanimiv je tudi Coyote, ki s piskom in prikazom obvestila na zaslonu opozarja voznike na stacionarne in mobilne radarje ali potencialno nevarna prometna območja, zaradi česar lahko ustrezno prilagodijo svojo vožnjo in pot. Vse potrebne informacije Coyote črpa iz skupnosti, voznik pa lahko hitro in enostavno doda svoje opozorilo ter s tem drugim uporabnikom olajša potovanje.
Potovanja pa bodo v prihodnosti varnejša naredili tudi pametni sedeži, ki bi zaznali utrujenost voznika, s tem bo manj možnosti da pride do nesreče. Slednje naj bi šle v pozabo tudi s prihodom samovozečih avtomobilom, a kaj ko FBI meni, da bi ti lahko v rokah nepridipravov postali smrtonosno orožje. Za mnoge pa podobno nevarnost pomenijo tovornjaki, v policijski akciji se je namreč pokazalo, da so ti pogosto preveč naloženi in tehnično neustrezni.
Več pozornosti pa Slovenci posvečamo avtomobilom, saj zanje namenimo več kot za hrano, pijačo in stroške povezane s stanovanjem. Tako bo zagotovo v kar nekaj slovenskih garaž zapeljal venček jesenskih novosti, kot sta Fiatova panda in freemont cross, Mazda 2 in Škoda octavia scout. Trije imajo nekaj terenskih ambicij, brezpotja pa lahko osvajate tudi s Ssangyongom korando. Slednji za nekoliko nižjo ceno od konkurence ponuja dober paket, brez napak pa seveda ni.
Malo napak ima tudi Oplova električna ampera, njena največja ovira pa je cena. Naslednice tako ne bo dobila, deloma tudi zato, ker Opel in njegov lastnik General Motors načrtujeta povsem novo električno vozilo.
Za večne otroke je Mini v sodelovanju s priznanim Legom pripravil svoje klasično vozilo iz prek tisoč kock, skorajda še otrok pa je tudi Tim Gajser, a pri sedemnajstih že kroji svetovni vrh v skupini MX2.
Ste zamudili naše prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Matej Kačič, novinar portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.