Avto

Intervju: Najstnik v svetovnem vrhu motokrosa

Tim Gajser se je na motocikel za kros usedel pri dveh letih in pol, pri sedemnajstih že kroji svetovni vrh v skupini MX2. Kljub temu ga bolje poznajo tuji kot domači mediji.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.07.2014 22:30
Čas branja: 5 min

Tim-Zadar-2.1406151767.jpg.o.240px.jpg
"Samo potovanja, hoteli in izposoja avtomobila za tekme mene in mojega trenerja stanejo okoli 30 tisoč evrov na sezono. Kje pa je še vse drugo, na primer oprema, motorji, rezervni deli, ekipa, prevoz motorjev, priprave in startnine... O zaslužku za zdaj še ne morem govoriti." Foto: Gea Gaži Pavičič

Tim Gajser je komaj 17-letni motokrosist iz Štajerske, ki se letos vozi v vrhu konkurence razreda MX2. Letos si je že petkrat privozil mesto med prvo peterico, na zadnji dirki na Finskem je bil drugi. Hkrati se na srednji šoli v Slovenski Bistrici šola za ekonomskega tehnika. Kaj žene mladega motokrosista, lahko z vrhunskimi dosežki kaj zasluži in kako živi življenje najstnika?

Začeli ste z dvema letoma in pol, kje ste ubirali prve kilometre?

Prvi motor za motokros s 50 kubičnimi centimetri sem vozil na morju, nato pa sem doma za hišo, seveda z očetom, začel prve skoke in zavoje. Oče, ki je tudi sam motokrosist, mi je postavil progo, sprva manj zahtevno. Ko sem napredoval, jo je sproti popravljal, večal kuclje, daljšal skoke ... Na motorju sem bil ves čas, tudi pozimi na snegu. Nikoli se ga nisem naveličal, vedno mi je bilo premalo. Potem sem začel hoditi z očetom na treninge na urejene proge. Sam je takrat še aktivno treniral in tekmoval, mladim tekmovalcem nikoli ni dovolil, da se vozimo z motorji za motokros po cesti, saj so temu namenjene urejene proge.

Kako je sicer videti vaš trening, kakšen je vaš urnik v sezoni?

Je kar intenzivno. Na motorju sem dvakrat na teden, v torek in četrtek. V soboto in nedeljo so tekme, preostale dni pa sem na poti in na kondicijskih treningih, na fitnesu, kolesu ...Zdaj sem spet v Zadru, kjer okrevam po poškodbi mišice. Ta konec tedna sem prost, kar je redko. A ne počivam, treniram. Prihodnji konec tedna grem na Češko na tekmo.

timgajserslika.1406161228.jpg.o.600px.jpg

Koliko ur na dan porabite za motokros?

Približno pet ur, vsak dan.

Dopust?

Pravega dejansko ni. Morda je v tem hipu bolj sproščeno, pa še to zaradi poškodbe. Tudi ko grem na morje, me tam čaka urnik treningov.

Vam uspe najti čas za šolo?

Do zdaj je šlo, veliko se sicer učim na poti. Čez zimo gre lažje kot poleti, saj ni toliko tekem. Kmalu bo lažje, ostal mi je le še en letnik.

Koliko se danes vozite zunaj organiziranih prog, kakšne so pri nas možnosti za treninge?

Zunaj organiziranih prog se je nemogoče in prepovedano voziti. Zame kot motokrosista na svetovni ravni pa je pomembno, da treniram na progah, kjer se da konkretno voziti. Pri nas so možnosti za treniranje na le nekaj progah. Vendar doma bolj malo treniram, ker sem večino časa na potovanju z ene na drugo tekmo. Trenirati je treba na progah, ki so podobne tistim, na katerih se vozi svetovno prvenstvo. To pa je v Sloveniji neizvedljivo.

Motocikli, še posebej kros, imajo v javnosti slab ugled zaradi ropota, agresivnosti. Upravičeno?

Motocikli nimajo slabega ugleda zaradi ropota, ampak zaradi nekaj posameznikov, ki so mogoče naredili kakšno »sceno«, na primer uničili kakšen travnik, a nas ne bi smeli vseh dajati v isti koš. Posamezniki naj bodo kaznovani. Ropot je pa povsem enak kot pri kosilnicah, traktorjih in lovskih puškah, ki streljajo celo popoldne ob nedeljah.

Od letos dirkate za italijansko ekipo Gariboldi. Kaj je drugače v Italiji, kako je podprt ta šport v primerjavi s Slovenijo?

Slovenija je majhna država, kjer na žalost ni posluha za ta šport. Pri nas je nacionalni šport smučanje in ves denar gre tja. Italija je velika in motokrosu namenja precej pozornosti. Seveda je potem tudi vse povezano s sponzorji. Če komu omeniš, da bi potreboval finančno pomoč, je skoraj nemogoče kaj dobiti. Denimo Fructal in Radenska vsa sredstva namenita za nogomet, za motokros pa jima potem zmanjka.

Koliko se da z vrhunskimi uvrstitvami zaslužiti, koliko prispevajo domači sponzorji?

Domačih sponzorjev nimam. Trenutno sta ekipa Gariboldi in HRC moja edina sponzorja, ki tudi pokrivata stroške sezone. Samo za informacijo, le potovanja, hoteli in izposoja avtomobila za na tekme mene in mojega trenerja stanejo okoli 30 tisoč evrov na sezono. Kje pa je še vse drugo, na primer oprema, motorji, rezervni deli, ekipa, prevoz motorjev, pa priprave in startnine... O zaslužku za zdaj še ne morem govoriti.

Tudi v svetovnem vrhu ne?

Zadnje tri tekme mi gre vrhunsko. Sponzorji prihajajo in upam, da bo kmalu še bolje. Računam na to, da bo medijska pokritost tega športa boljša, to je pogoj za sponzorska sredstva.

Kakšna je konkurenca, kako težak je boj v razredu MX2 v primerjavi z MX1?

Na progi ni prijateljev, greš na nož. So tudi grde poteze. Sam jih ne izvajam, tekmeci pa znajo biti grobi. Še posebej v MX2 je igra bolj moška.

Kako vas v svetu vidijo mediji, kakšno pozornost dobite v primerjavi s Slovenijo?

V Sloveniji me mediji preprosto ne podpirajo. Pojavilo se je nekaj lokalnih medijev, ki so objavili kaj o meni, vendar to ni to. O nogometu govorijo vsak dan o tretji in peti ligi, jaz pa vozim prvo ligo. Da mene in moje uspehe veliko bolj cenijo v tujini, mi je med drugim potrdil tudi največji ameriški medij za motokros Dirt Moto, ki je prišel v Slovenijo posnet kadre z mano.

Kdo je večji car, Rossi ali Akrapovič?

Zame je car Marquez.

Telesni napori in psihični pritiski so najbrž veliki, kako se 17-letnik spopada z njimi?

Vse je odvisno od tega, kako si naučen od malih nog, in ko prideš v moja leta, sam veš, kaj ti je prioriteta in kaj hočeš. To pomeni, da če hočem biti dober, moram trenirati, je pa najpomembneje, da vsako stvar delaš s srcem in da ti je v veselje. Če mi motokros ne bi bil v veselje, ne bi mogel priti do sem. Seveda potrebuješ ozadje, kot ga imam sam, to sta moj oče trener in moja družina, ki mi vedno stoji ob strani in me podpira.

Kakšno je življenje najstnika? Hodite ven s prijatelji, imate čas za žur, za dekle?

Za vse se najde čas, samo si ga moraš znati razporediti. Dejansko pa velja, da večino časa posvetim motokrosu.

Imate kakšne druge konjičke, kaj vas še zanima v življenju, o čem se pogovarjate s prijatelji?

Rad sem s prijatelji, ki so tako ali drugače povezani z motokrosom, da se lahko z njimi pogovarjam o motokrosu ali pa da odigramo kakšno igrico motokros na xbox.

Le motokros?

Tako je.

Motocikli za kros danes in nekoč, kaj se je spremenilo, so danes manj zahtevni za vožnjo, prijaznejši za obvladovanje?

Seveda se je spremenilo vse, od vodljivosti do moči motorja in sloga vožnje.

Kaj pa elektrika, si predstavljate dirko kros motociklov z neslišnim motorjem?

Sem imel že možnost voziti električni motokros motor pred tremi leti v Italiji. Pa ne vem, to za zdaj ni to. Motor se mora slišati.

Naslov svetovnega prvaka v MX2, koliko časa bo trajalo, da ga dosežete, kaj je največ, kar lahko dosežete?

Potrudil se ga bom doseči v čim krajšem času, a je veliko dejavnikov, ki vplivajo na to: motor, moja pripravljenost, poškodbe, pa tudi malo sreče.

Trenutno je to največji rezultat, ki ga lahko dosežem. Ko bom osvojil nekaj svetovnih prvenstev v Evropi, si želim v Ameriko in tam osvojiti naslov svetovnega prvaka v superkrosu, kar je največ, kar si motokrosist lahko želi.

Do kdaj lahko traja kariera motokrosista, kaj načrtujete po tej?

To se ne da opredeliti, ker nikoli ne veš, kdaj se lahko poškoduješ in je konec.

Boste svoje otroke posadili na kros motor?

Seveda. Če si bodo to želeli.

Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

21.09.2015
FINANCE
IKT
Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTKlemen Koncilja Poslovanje v segmentu B2B je vse bolj digitalno - kako daleč smo v Sloveniji?

Slovenija je ob pospešku digitalizacije posla ostala zadaj, vsaj kar zadeva spletno poslovanje B2B. Še vedno se namreč ukvarjamo predvsem s CRM.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki? 1

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)