Dodana vrednost klasičnih karavanov je predvsem dodatna prostornina prtljažnika. Ko se usedeš v mercedes-benzov razred C, pa vrednote najdeš drugje; v skladnosti oblike, kombinaciji prestiža, udobja in uporabnosti in šele potem v prostornosti. Tu novi C sicer ni rekorder, najožje tekmece pa prehiteva za nekaj deset litrov.
brake, morda? Foto: Anže Jamnik
490 litrov sprejme prtljažni prostor v osnovi, ob zloženih zadnjih sedežih 1.510 litrov.
3,8 litra je povprečna poraba hibridnega C 300 bluetec; izpust ogljikovega dioksida je 99 gramov.
400.000 aktualnih karavanov razreda C je bilo prodanih od leta 2007 do danes; od tega 50 tisoč lani.
Mi smo Mercedesovega novinca na kratko preizkusili v Nemčiji, natančneje v okolici Deidesheima, znanega po izvrstnih vinih in vrhunski kulinariki. Pravo hedonistično razvajanje nemškega duha, v to okolje pa se lepo podaja tudi novi karavanski C. Ne toliko zaradi prostornega prtljažnika, kamor zlahka spravite nekaj zabojev vrhunskega vina, temveč predvsem zaradi značaja udobnega in imenitnega avtomobila, ki zna prisluhniti številnim potrebam. Zna zadovoljiti in razvajati. Z bogato opremo, povzeto po zastavonoši razreda S in večinoma seveda povezano z doplačevanjem dodatkov s seznama dodatne opreme.
Varnostni sistemi razreda S
Še posebej velja omeniti številne varnostne elemente - vse od sistema pre-safe (ta je del serijske opreme) pa do aktivnega krmiljenja, ki zna v trenutku voznikove nezbranosti vozilo samodejno usmeriti nazaj na vozni pas. Bočni veter? Ni težav, avtomobil zna tudi brez voznikovega posredovanja ostati natanko v začrtani smeri.
Udobje, kot ga pričakujete
Med vožnjo avtomobil pušča vtis prestiža in zlasti pri udobju ostaja zvest trikraki zvezdi. Še posebej v kombinaciji z zračnim vzmetenjem (na voljo sta še dve različici jeklenih vzmeti) je blaženje udarcev s ceste resnično učinkovito, obenem pa lahko s pomočjo sistema agility in stikala v kabini izberete tudi izrazitejše športne nastavitve. Dobrodošlo na kakšni bolj zaviti cesti, a večino časa smo vseeno raje imeli vklopljen udobni program. Ta mercedesu vsekakor najbolje pristaja. Tudi sedeži so pričakovano udobni in izdatno nastavljivi, celosten vtis zaokrožujejo še kakovostni materiali in izdelava. Novost v ponudbi je sistem connect me, povezava s svetovnim spletom, ki omogoča dostop do navigacijskih podatkov v realnem času, ter povezava s pametnim telefonom, tako da lahko s posebno aplikacijo spremljate stanje svojega vozila, statistiko porabe goriva ali vnaprej vklopite dodaten grelnik, tako da pozimi vstopite v prijetno toplo kabino.
ergonomsko odlična, udobna ter kakovostno izdelana. Foto: Global Communications Mercedes B
Prtljažnik lahko odprete z nogo
Bistvo T-modela pa je seveda karavanski zadek (v vsem preostalem je avtomobil bolj ali manj enak limuzinskemu C) s prtljažnikom velikosti 490 litrov oziroma ob na ravno dno zloženih naslonjalih zadnjih sedežev (deljivo v razmerju 40: 20: 40) 1.510 litrov (za primerjavo: prtljažnik audija A4 avanta sprejme 490/1.430 litrov, BMW serije 3 touring pa 495/1.500 litrov). Prtljažnik je temeljito obdelan in bolj kot tovorjenju svinjskih polovic namenjen za prevoz bolj fine prtljage ali kompleta za golf. Zadnja vrata se odpirajo visoko in s pomočjo elektrike; če imate polne roke, lahko to storite tudi z brco pod zadnji odbijač.
Osem klasičnih motorjev in dva hibrida
Motorno paleto sestavljajo že iz limuzine znani stroji; skupaj bodo na voljo štirje bencinski in štirje dizelski agregati z razponom moči med 85 in 245 kilovati (med 115 in 333 konjskimi močmi) ter hibridni C 300 bluetec hybrid s kombinacijo štirivaljnega turbodizelskega in električnega motorja s skupno močjo 150 kilovatov (204 konjske moči) in porabo 3,8 litra (izpust ogljikovega dioksida je 99 gramov). Pozneje bo ponudbo dopolnil še priključni (plug-in) hibrid, vsi motorji pa seveda zadovoljujejo emisijske standarde Euro 6.
Povečal bo delež karavana
»Delež karavanov je pri Mercedesu res precej manjši kot pri drugih dveh nemških premium znamkah, a z novim razredom C bo drugače,« trdijo pri družbi Autocommerce. Novi T-model naj bi namreč dosegel približno 25 odstotkov prodaje razreda C in s tem precej pripomogel k uresničitvi cilja prodaje.
Foto: Anže Jamnik