Cene goriva, zaposlovanje in zakonodaja so največje težave, s katerimi se pri svojem delu spopadajo prevozniki, kaže raziskava družbe Goodyear o cestnem tovornem prometu v Evropi.
Rezultati med skoraj 600 menedžerji voznih parkov na osmih različnih evropskih trgih kažejo, da večji del voznih parkov podpira prizadevanja Evropske unije za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida, k omejitvi zakona pa aktivno poziva samo četrtina prevoznikov.
Vozniki večinoma usposobljeni za varčno vožnjo
V skladu z vizijo o znižanju stroškov za gorivo in zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida večina prevoznikov vlaga v svojo prihodnost. Tako je kar 76 odstotkov prevoznikov svoje voznike usposobilo za varčno vožnjo, več kot polovica pa jih zagotavlja, da uporabljajo varčne tovornjake. Vsa omenjena prizadevanja za nižje stroške goriva so sicer v skladu z zeleno agendo Evropske unije, pri tem 60 odstotkov menedžerjev pozdravlja morebitne spodbude za zelena vozila in vozne parke, ki vlagajo v aerodinamiko in varčne pnevmatike.
Izziv so stroški goriva, zaposlovanje in zakonodaja
Za delovanje evropskih tovornih voznih parkov je namreč zelo pomembna tudi zakonodajna ureditev oziroma predpisi. Za 40 odstotkov sodelujočih prevoznikov v raziskavi največje izzive namreč pomenijo stroški goriva ter zaposlovanje in ohranitev zaposlenih (25 odstotkov), kar iz leta v leto postaja večji izziv, saj se povprečna starost voznikov zvišuje. Kot največjo težavo pri svojem delu vidijo zakonodajo (11 odstotkov), ki vpliva na dobičkonosnost. Zakonodaja najbolj omejuje manjše vozne parke, ki se že tako bojujejo za obstoj.
Kje so investicije v vzdrževanje cest?
Po izsledkih raziskave večji del voznih parkov podpira prizadevanja EU za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida, k zakonski omejitvi pa aktivno poziva samo četrtina voznih parkov. Ob tem so menedžerji izrazili željo, da bi pri podpiranju panoge svojo nalogo opravila tudi Evropska unija. Kar 68 odstotkov vseh udeleženih v raziskavo si tako želi investicij v vzdrževanje cest, saj te pomembno vplivajo na učinkovitost voznih parkov, poleg tega si polovica vprašanih želi dovoljenje za prevoz večjih tovornjakov po Evropi (51 odstotkov) in večjega usklajevanja predpisov (68 odstotkov).