Avto

Pametni sedeži, ki zaznajo utrujenost voznika

Vozniki se sploh v poletnih mesecih pogosto bojujejo z zaspanostjo in utrujenostjo, kar lahko vodi v nesreče; znanstveniki zdaj razvijajo sedeže, ki bi zaznali utrujenost voznika in sprožili alarm

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.07.2014 22:30
Čas branja: 1 min

Uživanje hrane in pijače, znižanje temperature, glasna glasba, miganje z raznimi deli telesa, štetje na glas in še kaj so stari in preizkušeni triki, kako se med vožnjo otresti utrujenosti. Znanost je ubrala drugo pot in razvija avtomobilske sedeže, ki bi zaznali morebitno nevarnost, da bo voznik od utrujenosti zaspal za volanom, ter ga opozorili z alarmom.

V poletnih mesecih je zaradi gostote prometa in utrujenosti po večmesečnem delu tveganje za nesrečo, ki je posledica zaspanosti, še večje. Vozniki se tako pogosto bojujejo z utrujenostjo in zaspanostjo, v najslabših primerih pa je rezultat nesreča. Utrujenost voznika je po podatkih britanske študije namreč pomemben dejavnik pri kar petini vseh nesreč na cesti. Znanost bo poskušala to preprečiti.

heart-rate-sensing-car-seat.1406145205.jpg.o.600px.jpg
Tveganje za nesrečo je še za 4,5-krat večje, če denimo spimo manj kot pet ur na noč. Če te podatke prenesemo na zgodnjo jutranjo vožnjo in na vožnjo v popoldanski vročini, se to tveganje še poveča. Vožnja ponoči, zlasti med drugo in šesto uro zjutraj, je še posebej nevarna.

Znamenja zaspanosti so zehanje, pekoče oči, mežikanje, dvojni vid in kinkanje. Takrat voznik na cesti izgubi pozornost in se ne odziva, kot bi moral. Izgublja smer vožnje in pozablja, kakšno pot je prevozil v zadnjih kilometrih. Zgodi se tudi, da zaide na nasprotni pas ali pa v robnik, na nekaterih cestah je sicer zvočni trak, ki pa je lahko tudi nevarna potuha.

Senzorji, vtkani v sedeže

Na britanski univerzi Nottingham Trent tako s pomočjo sto tisoč evrov sredstev razvijajo avtomobilske sedeže, ki bodo s sistemi senzorjev elektrokardiograma, vtkanimi v tekstilne obloge, prepoznali utrujenost voznika ter mu z alarmom in drugimi opozorilnimi znaki preprečili, da bi od utrujenosti zaspal za volanom in se zapletel v nesrečo. Če bodo rezultati pozitivni, bi pametne sedeže prvi dobili vozniki tovornjakov, nato bi se razširili v luksuzna vozila.

Sprva alarm, nato poseg elektronike

Recept je na pogled preprost: sistem tipal v sedežu namreč beleži delovanje srca, ki je najpomembnejši kazalnik izgube pozornosti. V tem primeru bi se sprožil alarm in tako voznika opozoril, naj nemudoma ustavi. Ker obstaja možnost, da bi vozniki vseeno zanemarili opozorilne znake, bi se lahko aktivirali tudi drugi sistemi v avtomobilu, denimo aktivni tempomat ali sistem za nenamerno zapuščanje voznega pasu, ter s tem vozilu pomagali pri zmernem usmerjanju in ustavljanju. Prek brezžične povezave bi se informacije o stanju voznika lahko posredovale tudi v nadzorni center, ta pa bi ukrepal oziroma posredoval pri nadaljnjih postopkih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.

FINANCE
Avto
Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo
Avto
AvtoMiloš Milač Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo

"Pri električnih avtomobilih bo čedalje pomembneje, da bodo izdelani lokalno. Pri tem ne gre za iskanje proizvodnje v državah s cenejšo delovno silo, če je v nizkocenovnih državah elektrika draga ali pa prihaja iz neobnovljivih virov," verjame Griffiths.

FINANCE
V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc
Finance
KADROVANJE
Tanja Smrekar V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc 1

Prvo mesto bo še zasedal Marjan Eberlinc

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)