Uživanje hrane in pijače, znižanje temperature, glasna glasba, miganje z raznimi deli telesa, štetje na glas in še kaj so stari in preizkušeni triki, kako se med vožnjo otresti utrujenosti. Znanost je ubrala drugo pot in razvija avtomobilske sedeže, ki bi zaznali morebitno nevarnost, da bo voznik od utrujenosti zaspal za volanom, ter ga opozorili z alarmom.
V poletnih mesecih je zaradi gostote prometa in utrujenosti po večmesečnem delu tveganje za nesrečo, ki je posledica zaspanosti, še večje. Vozniki se tako pogosto bojujejo z utrujenostjo in zaspanostjo, v najslabših primerih pa je rezultat nesreča. Utrujenost voznika je po podatkih britanske študije namreč pomemben dejavnik pri kar petini vseh nesreč na cesti. Znanost bo poskušala to preprečiti.
Senzorji, vtkani v sedeže
Na britanski univerzi Nottingham Trent tako s pomočjo sto tisoč evrov sredstev razvijajo avtomobilske sedeže, ki bodo s sistemi senzorjev elektrokardiograma, vtkanimi v tekstilne obloge, prepoznali utrujenost voznika ter mu z alarmom in drugimi opozorilnimi znaki preprečili, da bi od utrujenosti zaspal za volanom in se zapletel v nesrečo. Če bodo rezultati pozitivni, bi pametne sedeže prvi dobili vozniki tovornjakov, nato bi se razširili v luksuzna vozila.
Sprva alarm, nato poseg elektronike
Recept je na pogled preprost: sistem tipal v sedežu namreč beleži delovanje srca, ki je najpomembnejši kazalnik izgube pozornosti. V tem primeru bi se sprožil alarm in tako voznika opozoril, naj nemudoma ustavi. Ker obstaja možnost, da bi vozniki vseeno zanemarili opozorilne znake, bi se lahko aktivirali tudi drugi sistemi v avtomobilu, denimo aktivni tempomat ali sistem za nenamerno zapuščanje voznega pasu, ter s tem vozilu pomagali pri zmernem usmerjanju in ustavljanju. Prek brezžične povezave bi se informacije o stanju voznika lahko posredovale tudi v nadzorni center, ta pa bi ukrepal oziroma posredoval pri nadaljnjih postopkih.