Dizelski motorji že 121 let ropotajo v tovarnah, čezoceankah, traktorjih, tovornjakih in avtomobilih, v redkih primerih tudi v okvirjih motociklov. Kljub umazanega ugleda, ki so ga v sodobne čase s seboj pripeljali zaradi dima, saj in povečane vsebnosti dušikovih oksidov v njihovem izpuhu, so danes zdravi kot še nikoli doslej. Tihi, s pomočjo čistilnih naprav (filter DPF, elektronika, katalizatorji,) vse bolj čisti, izjemno varčni in zmogljivi prepričujejo vse vrste kupcev, tudi tiste ki pričakujejo brutalne zmogljivosti in navor iz kleti motornih vrtljajev ter v dizlu najdejo ne le varčnejšo, ampak tudi bolj zabavno alternativo bencinskim strojem. Proizvajalci se z dizli dokazujejo in zmagujejo na najtežjih dirkah sveta. Znanje pridobljeno pri razvoju dirkalnikov pa s pridom prenašajo v serijske avtomobile, ki vsaj v Evropi, še vedno množično prepričujejo kupce. Kar polovica novih avtomobilov namreč poganja dizelski motor, preostanek žene bencin, v nekaj promilih pa kombinacije bencina ali dizla in elektrike ali zgolj elektrika. Več kot enoodstoten delež, vsaj v Sloveniji, pa ima utekočinjen naftni plin (LPG).
Bencinski stroji se ob tem razvijajo vsaj enako hitro ali še nekoliko hitreje, njihove prostornine in število valjev se krči, poraba zmanjšuje, moč pa raste s pomočjo pametnih turbo polnilnikov z vse večjimi pritiski. Tudi čas elektrike prihaja, sicer počasi, zbujajo se evropski in japonski proizvajalci, Tesla zmaguje v ZDA in uspešno napada Evropo. Toyota, pionir in daleč najuspešnejši proizvajalec hibridov, pa se podaja v smer vodika. Prihodnje leto tudi v Evropo prihaja z modelom FCV z lastnostmi električnega in dosegom bencinskega avta. Novembra lani smo jo prekrito z maskirnimi nalepkami, že vozili na Japonskem.
Poletje je brez dvoma tu, kljub pomladnim temperaturam, dokazuje število motoristov na cestah. Poletje pa so občutili tudi prodajalci motociklov v Sloveniji, ki po nekaj sušnih letih ponovno povečujejo prodajo motociklov. Izbira na trgu je izjemna, izbiraš lahko med mini, a v osnovi povsem resnimi motocikli, ali pa se na ceste in makadamske poti ter puščave sveta podaš z manjšim od dveh BMW GS, ki v različici adventure po lastnostih skoraj dosega večjega brata R 1200 GS. Smer razvoja in nakupne odločitve kupcev na trgu motociklov pa so v vsakem primeru pa so vse bližje tistim na avto trgu, proizvajalci na istih osnovav množijo modele, kupci pa se odločajo vse bolj preudarno.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.