Volkswagen golf plus je bil vselej v senci originala - golfa. Tako kot se fiat 500L vozi v senci fiata 500, čeprav ponuja več vsebine. V prvi generaciji je golf plus pri nas našel od dobrih sto do dobrih 500 kupcev na leto, golf pa vselej prek dva tisoč. A sportsvan ne želi biti v senci tekmecev iz razreda kompaktnih enoprostorcev, zato ponuja več varnosti, prostora, dinamike in opreme kot predhodnik, kar mu bo letos prineslo 500, prihodnje leto pa med 700 in 800 kupcev. Ugodne so tudi cene, vsaj na ceniku. Osnovni golf sportsvan 1.2 TSI stane dobrih 18, dizelski 1.6 TDI (oba z 81 kilovati) pa dobrih 20 tisoč evrov. Vozi v zelje le sedem centimetrov daljšemu touranu? "Delno že, a le do prihodnjega leta, ko prihaja novi večji touran," pojasnjuje Edo Strajnar iz Porscheja Slovenije.
Volkswagen golf sportsvan je enoprostorski golf. Naslednik golfa plus je 13 centimetrov daljši od predhodnika, ob tem je za pet centimetrov širši, štiri centimetre nižji in v kabini ponuja več prostora in prilagodljivosti. V kabini boste v njem prepoznali poteze golfa, na armaturni plošči, merilnikih, sedežih, prestavni ročici,... Dobili boste večje predale, boljšo preglednost, višje sedeže in bolj enoprostorski, a nikakor ne kombijevski položaj za volanom. Zadnja klop je prostornejša v vse smeri, po dolžini omogoča 18 centimetrski pomik, njen naslon pa je pomičen tudi po naklonu. Prtljažnik v osnovi sprejme med 500 in 590 (od 120 do 210 litrov več kot v golfu) litrski prtljažnik, ki ga je moč s podiranjem zadnje klopi povečati na 1.520 litrov.
Oblikovno je postal markantnejši, prednji del ima poudarjeno masko s tremi kromiranimi prečkami, večje žaromete z LED dnevnimi lučmi in tri značajske gube, ki se stekajo v bok, proti prednjim ogledalom in strehi. V dolžino je zrasel na 4,34 metra, v medosju sedaj meri 2,68 metra, sedi na prilagodljivi platformi MQB, enaki kot golf, audi A3, seat leon in škoda octavia. V volkswagnovi družini želi voziti svojo pot, ugajati kupcem, ki želijo več prostora in prilagodljivosti. Tistim, ki so doslej gledali za fordi C-maxi, citroëni C4 picassoji, tudi mercedes-benzu razreda C in prihajajočemu BMW serije 2 active tourer. A sportsvan vseeno jasno poudarja, da je še vedno golf - zaradi tehnične podobnosti, zasnove in slovitega imena.
Prednost skupne osnove so prihranki in v tem primeru tudi zelo dobra tehnika, ki si jo sportsvan v celoti deli z golfom. To pomeni sodobne stroje, ki so v zadnje generaciji dobili nekaj moči in postali do 20 odstotkov manj žejni. Osnovni bencinar 1.2 TSI ima sedaj pet kilovatov več, skupaj 81 in porabi 5,1 litra goriva na sto kilometrov. Enak prirastek moči je dobil 1.6 litrski TDI, poraba je padla na 3,9 litra. Nad njima so 1.4 litrski TSI s 92 in 110 kilovati, ter dvolitrski TDI s 110 kilovati.
Sporstvan je dobil še cel kup varnostnih sistemov, od sistema DDC ki prilagaja delovanje blažilnikov, volana in odzivnost motorja. Senzor za mrtvi kot, ki vam pomaga tudi pri zapuščanju parkirnega mesta, sistemom ABS, ESP, osem zračnih blazin, sistem za samodejno zaviranje pri manjših hitrostih, za doplačilo pa še radarski tempomat,...