Šempetrsko podjetje Letrika je po triletnem razvoju in testiranju v lastnih laboratorijih predstavila najsodobnejši visokonapetostni (HV) pogonski sistem za električna vozila, ki se je ob odličnih karakteristikah izkazal tudi v praksi.
Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za šest oseb, v katerega je vgradil Letrikin HV pogonski sistem, se je odlično izkazal. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, to pa predstavlja strošek pod 2 EUR/100 km. Pečjak je z vozilom in enim polnjenjem prevozil 700 kilometrov, kar je več, kot trenutno zmore znana električna limuzina Tesla model S. Intervju s Pečjakom bomo opravili jutri.
Letrika je sicer priznana proizvajalka električnih komponent, ki globalnim kupcem med drugim dobavlja motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, golf vozil, malih štirikolesnikov. Dobavlja tudi motor za električno vozilo Renault Twizy, poleg tega pa že nekaj let trži nizkonapetostni pogonski sistem (15 kW pogon in krmilnik) za električna vozila z maso do ene tone, ki ga ljubitelji po vsem svetu uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon.
Kompakten sistem, ki skorajda ne potrebuje vzdrževanja
Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem domačem znanju tokrat Letrika predstavlja še visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono. Najsodobnejši pogonski sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek nad 90 odstotkov, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo izkoristek 30 odstotkov. Motor, plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev, je sposoben rekuperacije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.
Letrika s potencialnimi kupci vzpostavlja stik
Letrika že vrsto let pri razvoju sodeluje in uspešno povezuje številne znanstvene in izobraževalne ustanove. Motor je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju s TECES. Predstavljeni izdelki so velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike na področju zelenih tehnologij, zato se s konkretnimi kupci že vzpostavljajo stiki in skupni razvojni projekti.