Avto

Slovensko električno znanje opravi tudi s Teslo

Letrika je razvila sodoben visokonapetostni pogonski sistem za električna vozila, ki se je ob odličnih karakteristikah izkazal tudi v praksi. Andrej Pečjak je z njim po dosegu ugnal celo slovito Teslo, jutri sledi intervju

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.05.2014 16:43
Čas branja: 2 min

Šempetrsko podjetje Letrika je po triletnem razvoju in testiranju v lastnih laboratorijih predstavila najsodobnejši visokonapetostni (HV) pogonski sistem za električna vozila, ki se je ob odličnih karakteristikah izkazal tudi v praksi.

Metron7Finish.20140513164045.jpg.s.600px.jpg
Foto: ad-pecjak.si

Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za šest oseb, v katerega je vgradil Letrikin HV pogonski sistem, se je odlično izkazal. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, to pa predstavlja strošek pod 2 EUR/100 km. Pečjak je z vozilom in enim polnjenjem prevozil 700 kilometrov, kar je več, kot trenutno zmore znana električna limuzina Tesla model S. Intervju s Pečjakom bomo opravili jutri.

Metron7B.20140513164102.jpg.c.600px.jpg
Foto: ad-pecjak.si

Letrika je sicer priznana proizvajalka električnih komponent, ki globalnim kupcem med drugim dobavlja motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, golf vozil, malih štirikolesnikov. Dobavlja tudi motor za električno vozilo Renault Twizy, poleg tega pa že nekaj let trži nizkonapetostni pogonski sistem (15 kW pogon in krmilnik) za električna vozila z maso do ene tone, ki ga ljubitelji po vsem svetu uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon.

Kompakten sistem, ki skorajda ne potrebuje vzdrževanja

Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem domačem znanju tokrat Letrika predstavlja še visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono. Najsodobnejši pogonski sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek nad 90 odstotkov, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo izkoristek 30 odstotkov. Motor, plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev, je sposoben rekuperacije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.

Letrika s potencialnimi kupci vzpostavlja stik

Letrika že vrsto let pri razvoju sodeluje in uspešno povezuje številne znanstvene in izobraževalne ustanove. Motor je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju s TECES. Predstavljeni izdelki so velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike na področju zelenih tehnologij, zato se s konkretnimi kupci že vzpostavljajo stiki in skupni razvojni projekti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Članki
V Novi Gorici v živo z nosilci gospodarstva severne Primorske
Finance
FinanceBorut Hočevar V Novi Gorici v živo z nosilci gospodarstva severne Primorske

Na okrogli mizi Financ bodo sodelovali predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak, generalni direktor Mahle Letrike Edvin Sever in Marino Furlan, predsednik uprave Intra lightinga.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
Pečjakov električni Fiat panda, ki skuha kavo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Pečjakov električni Fiat panda, ki skuha kavo 1

Inovator Andrej Pečjak je predstavil delovanje trajnostnega energetskega kroga, v katerem so lahko stanovanjska hiša, podjetje ali manjše naselje. Sistem vključuje poleg porabnikov tudi sončno elektrarno in zalogovnik električne energije, ki je lahko baterija električnega avta.

FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)