Američani in Kitajci ob dizelskem M550d xDrive najbrž zmajujejo z glavo, evropski sladokusci pa so se ga razveselili. Je M550d xDrive lahko enakovreden nadomestek bencinskemu M5 ali gre le za približek, namenjen tistim, ki se tudi pri nakupu, vzdrževanju in hranjenju vrhunskega BMW M vseskozi držijo za denarnico?
4,4 sekunde do stotice potrebuje BMW M5 s 411 kilovati.
43.300 evrov je razlika v ceni med M5 s ceno 137.050 evrov in M550d s ceno 93.750 evrov.
Še pred nekaj leti je bilo vprašanje o zasnovi stroja v čistokrvnem športnem avtomobilu, tudi v limuzini ugleda, kot ga prinaša črka M pri BMW, precej nesmiselno, malenkostno. Pravi je le bencinar, pa še to brez turbopolnilnika, saj le takšen prinaša zvezno prenašanje moči in veseljaško vrtenje v vrtoglavo visoke vrtljaje, ne da bi mu pri tem kadarkoli zmanjkalo sape. BMW se je pri turbomotorjih sicer zarekel, v prvi vrsti zaradi emisij izpušnih plinov, tudi navora, ki jih ponujajo stroji z dodatnim tlakom. Aktualni M5 ima zato turbomotor, 4,4-litrski V8, ki diha s pomočjo sistema dveh turbopolnilnikov, ki skrbita za navor v nizkih in moč v visokih vrtljajih. Moč kar 560 konjev in 680 newtonmetrov navora je zato brutalna ne glede na odločnost pritiska na plin, elektronika, ki preprečuje zdrs in skrbi za stabilnost, pa ima pri M5 polne roke dela. Med kratkimi zavoji je M5 kot osliček, ki ga elektronika drži na močnem povodcu, brž ko želi po svoje, ga močno potegne nazaj in silovito zadrgne okoli vratu, mu vzame sapo, da potrebuje nekaj sekund, da spet zadiha. Na odprti cesti pa količina moči in navora, tudi globok in mogočen ropot osemvaljnika jemljejo sapo s silovitimi pospeški, zalogo moči, ki je kar ne zmanjka, in tudi porabo, ki se s tovarniških 9,9 dvigne na 15, 16, tudi 20 litrov.
Ste že glasovali med finalisti PAL? Čakajo Vas bogate nagrade.
Moč treh turbin, skromnost dizelske zasnove
Kaj pa M550d xDrive, BMW z dolgim imenom in še bolj presenetljivo tehniko, ki ponuja nekakšno racionalno in vsakodnevno bolj uporabno alternativo kraljevemu M5? Kot prvo, M550d ni pravi BMW M, sodi v program M performance, ki zajema nekaj znanja in delov pravega M, nima pa sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, dirkaške elektronike in kopice nastavitev, dirkaških zavor in tudi zunanje optike, ki jo ponuja pravi M - M5. Ima pa izjemen trilitrski dizel, ki s pomočjo treh turbopolnilnikov iz sebe spravi zmogljivosti na ravni audijevega 4,2-litrskega V8 dizla. Turbopolnilniki se vklapljajo posamezno, prva dva v globinah motornih vrtljajev, tretji pa pri 2.700 vrtljajih, ko motor še enkrat sune voznika v hrbet in silovito pospeši do bencinskih 5.400 vrtljajev.
Pri tri tisoč vrtljajih skozi zvočnike v kabino udari še bencinski zvok, ob prižganem programu sport in sport + ta kar pošteno zareže v ušesa, tako da na dizelsko zasnovo motorja v hipu pozabite. Do stotice M550d pospeši v le 4,7 sekunde oziroma le tri desetinke počasneje kot M5. Zaloga navora je še večja kot pri bencinskem bratu, krivulja med dva tisoč in 2.600 vrtljaji seže do 740 newtonmetrov, zaradi štirikolesnega pogona pa je M550d bolj obvladljiv in v neveščih rokah tudi hitrejši kot M5. Na avtocesti je ta stroj brez dvoma bolj primeren, ob enakem slogu vožnje bo v povprečju porabil šest litrov manj kot M5. Pri nežnem dodajanju plina se bo zadovoljil s šestimi, sedmimi litri, odločnost ga bo pognala prek desetih, v povprečju pa se boste brez težav vozili z devetimi litri.
M550d je idealna alternativa M5, a ne zna vsega
Je M550d xDrive torej boljši M5? Številke o porabi, obvladljivosti in tudi zmogljivostih mu govorijo v prid. Tu je še kar 43 tisoč evrov nižja cena od M5, ki zaradi 39-odstotnega davka na motorna vozila (M550d je obdavčen le z 19 odstotki) in DDV seže do 137 tisoč evrov. BMW M550d je udobna, izjemno hitra limuzina, ki ponudi tudi obilo užitkov ob zmerni motorni žeji, je M5 za vsak dan. Vseeno, tisti pravi M ostaja M5 z brutalnostjo in naravnim bencinskim grmenjem motorja, neukročenostjo zadnjega pogona in dirkaškimi nastavitvami, ki vas z lahkoto zvabijo tudi na dirkališče.