Avto

Obvladanih 381 dizelskih ali podivjanih 560 bencinskih konjev?

BMW M550d xDrive pospešuje skoraj tako bliskovito kot bencinski M5, v povprečju porabi šest litrov manj goriva in stane 43 tisoč evrov manj kot original

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.04.2014 22:30
Dopolnjeno: 30.04.2014 00:01
Čas branja: 3 min

Američani in Kitajci ob dizelskem M550d xDrive najbrž zmajujejo z glavo, evropski sladokusci pa so se ga razveselili. Je M550d xDrive lahko enakovreden nadomestek bencinskemu M5 ali gre le za približek, namenjen tistim, ki se tudi pri nakupu, vzdrževanju in hranjenju vrhunskega BMW M vseskozi držijo za denarnico?

bmw-M550d18-be.1398795931.jpg.o.600px.jpg
BMW M550d xDrive je hiter, obvladljiv in varčen - v teoriji idealna alternativa M5. Foto: Aleš Beno

4,7 sekunde do stotice potrebuje BMW M550d xDrive z 280 kilovati.

4,4 sekunde do stotice potrebuje BMW M5 s 411 kilovati.

43.300 evrov je razlika v ceni med M5 s ceno 137.050 evrov in M550d s ceno 93.750 evrov.

Še pred nekaj leti je bilo vprašanje o zasnovi stroja v čistokrvnem športnem avtomobilu, tudi v limuzini ugleda, kot ga prinaša črka M pri BMW, precej nesmiselno, malenkostno. Pravi je le bencinar, pa še to brez turbopolnilnika, saj le takšen prinaša zvezno prenašanje moči in veseljaško vrtenje v vrtoglavo visoke vrtljaje, ne da bi mu pri tem kadarkoli zmanjkalo sape. BMW se je pri turbomotorjih sicer zarekel, v prvi vrsti zaradi emisij izpušnih plinov, tudi navora, ki jih ponujajo stroji z dodatnim tlakom. Aktualni M5 ima zato turbomotor, 4,4-litrski V8, ki diha s pomočjo sistema dveh turbopolnilnikov, ki skrbita za navor v nizkih in moč v visokih vrtljajih. Moč kar 560 konjev in 680 newtonmetrov navora je zato brutalna ne glede na odločnost pritiska na plin, elektronika, ki preprečuje zdrs in skrbi za stabilnost, pa ima pri M5 polne roke dela. Med kratkimi zavoji je M5 kot osliček, ki ga elektronika drži na močnem povodcu, brž ko želi po svoje, ga močno potegne nazaj in silovito zadrgne okoli vratu, mu vzame sapo, da potrebuje nekaj sekund, da spet zadiha. Na odprti cesti pa količina moči in navora, tudi globok in mogočen ropot osemvaljnika jemljejo sapo s silovitimi pospeški, zalogo moči, ki je kar ne zmanjka, in tudi porabo, ki se s tovarniških 9,9 dvigne na 15, 16, tudi 20 litrov.

Ste že glasovali med finalisti PAL? Čakajo Vas bogate nagrade.

BMW-M5.1398795933.jpg.o.600px.jpg
Originalni M5 z dirkaško tehniko, nastavitvami in grobim bencinskim osemvaljnikom Foto: Tom Kirkpatrick

BMW-M5-mm.1398795932.jpg.o.600px.jpg
Foto: Miloš Milač

Moč treh turbin, skromnost dizelske zasnove

Kaj pa M550d xDrive, BMW z dolgim imenom in še bolj presenetljivo tehniko, ki ponuja nekakšno racionalno in vsakodnevno bolj uporabno alternativo kraljevemu M5? Kot prvo, M550d ni pravi BMW M, sodi v program M performance, ki zajema nekaj znanja in delov pravega M, nima pa sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, dirkaške elektronike in kopice nastavitev, dirkaških zavor in tudi zunanje optike, ki jo ponuja pravi M - M5. Ima pa izjemen trilitrski dizel, ki s pomočjo treh turbopolnilnikov iz sebe spravi zmogljivosti na ravni audijevega 4,2-litrskega V8 dizla. Turbopolnilniki se vklapljajo posamezno, prva dva v globinah motornih vrtljajev, tretji pa pri 2.700 vrtljajih, ko motor še enkrat sune voznika v hrbet in silovito pospeši do bencinskih 5.400 vrtljajev.

Pri tri tisoč vrtljajih skozi zvočnike v kabino udari še bencinski zvok, ob prižganem programu sport in sport + ta kar pošteno zareže v ušesa, tako da na dizelsko zasnovo motorja v hipu pozabite. Do stotice M550d pospeši v le 4,7 sekunde oziroma le tri desetinke počasneje kot M5. Zaloga navora je še večja kot pri bencinskem bratu, krivulja med dva tisoč in 2.600 vrtljaji seže do 740 newtonmetrov, zaradi štirikolesnega pogona pa je M550d bolj obvladljiv in v neveščih rokah tudi hitrejši kot M5. Na avtocesti je ta stroj brez dvoma bolj primeren, ob enakem slogu vož­nje bo v povprečju porabil šest litrov manj kot M5. Pri nežnem dodajanju plina se bo zadovoljil s šestimi, sedmimi litri, odločnost ga bo pognala prek desetih, v povpreč­ju pa se boste brez težav vozili z devetimi litri.

P4240149.1398795932.jpg.o.600px.jpg
Digitalni merilniki v M550d xDrive, ki jih imajo tudi šibkejše petice.

M550d je idealna alternativa M5, a ne zna vsega

Je M550d xDrive torej boljši M5? Številke o porabi, obvladljivosti in tudi zmogljivostih mu govorijo v prid. Tu je še kar 43 tisoč evrov nižja cena od M5, ki zaradi 39-odstotnega davka na motorna vozila (M550d je obdavčen le z 19 odstotki) in DDV seže do 137 tisoč evrov. BMW M550d je udobna, izjemno hitra limuzina, ki ponudi tudi obilo užitkov ob zmerni motorni žeji, je M5 za vsak dan. Vseeno, tisti pravi M ostaja M5 z brutalnostjo in naravnim bencinskim grmenjem motorja, neukročenostjo zadnjega pogona in dirkaškimi nastavitvami, ki vas z lahkoto zvabijo tudi na dirkališče.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

22.11.2012
19.10.2011
17.12.2014
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 1

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)