Avto

Toyota: Bojte se znamk brez vpoklicev

Pri Toyoti so nazadnje vpoklicali 6,5 milijona vozil, pred časom pa so zaradi vpoklicev izplačali 900 milijonov evrov odškodnin. Japonci ob tem mirijo uporabnike in hkrati opozarjajo pred znamkami, ki vpoklicev nimajo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.04.2014 13:18
Čas branja: 2 min

Toyoti so nedavni vpoklici - zajeli so 6,5 milijona vozil, dobrih dva tisoč v Sloveniji - načeli ugled. Tudi zato, ker je japonska znamka slovela kot brezhibna in nepokvarljiva. Vpoklici vozil pa sicer niso nič, česar bi se vozniki avtomobilov morali bati. Seveda to velja le, če jih proizvajalci opravijo pravočasno in neustrezni deli voznikov ne spravljajo v nevarnost. Toyota se uvršča med tiste, ki zmanjša tveganje, da bi do napake prišli, vsi proizvajalci pa niso takšni.

toyota hsd

Tako bodo Toyotini avtomobili letnikov med 2005 in 2008 na servise zapeljali zaradi vgradnje ojačitve nosilca pod armaturno ploščo, zamenjave vzmeti za pomik sedeža in zamenjave ali zaščite kabla v volanu. Lastniki avtomobilov bodo po ustaljenem postopku dobili vabilo na servis, kjer jim bodo brezplačno odpravili težave. Vpoklic je preventivne narave, da prepreči morebitne težave.

toyota_servis.20140423131618.jpg.s.600px.jpg

Ker pa številke še zdaleč niso zanemarljive, se je na Toyoto z vprašanji glede vpoklicev obrnilo kar nekaj kupcev. Kaj jim sporočajo?

1. Zakaj ima Toyota toliko vpoklicev?

Toyota: Smo največji proizvajalec avtomobilov na svetu in ker je vozil veliko, so tudi vpoklici veliki.

Prednost velikega števila nekega modela je, da je možno zaznati tudi redke napake, ki se denimo pojavijo pri enem vozilu na milijon. Toyota včasih sproži vpoklic na osnovi enega samega primera. Gre torej za preventivo. Ne gre za odpravljanje napak ampak za zmanjšanje tveganja, da bi do napake prišlo.

2. Ima Toyota več napak kot drugi?

Toyota: Ne. Vpoklici so pomembno sredstvo, s katerim dosežemo, da so naša vozila zanesljivejša in varnejša od drugih. Bojte se znamk, ki nimajo vpoklicev. Vozil brez napak ni.

Vsa vpoklicana vozila so brezhibna. Najverjetneje se v Sloveniji na nobenem od njih ne bi pojavila napaka, tudi če jih ne bi vpoklicali. V Evropi bi se lahko pojavili denimo trije ali štirje primeri, morda kak od njih potencialno nevaren. Z vpoklicem odpravimo tudi majhno tveganje. Proizvajalec, ki naredi manj vozil, takih napak ne more zaznati ali pa si ne more privoščiti vpoklica

3. To mora biti velik finančni udarec za Toyoto?

Toyota: Niti ne. Seveda te zadeve niso poceni, a se splačajo, ker so potem vozila zanesljiva in varna ter stranke ostanejo. Tudi ne gre za nenadne "udarce", ampak za skrbno načrtovane in usklajene akcije. Treba je zagotoviti sredstva, servisne kapacitete, pripraviti material, navodila itd. Toyota tekoče spremlja podatke in tehnična poročila z vsega sveta. Tako se zelo hitro pokažejo možne slabosti na produktih. Proizvajalec nato najprej zadeve temeljito razišče, pripravi rešitev - spremembo v proizvodnji novih vozil in nato še vpoklic obstoječih.

4. Toyota ima največ vpoklicev od vseh

Toyota: Ne bo držalo. Če pogledamo statistiko za ZDA od leta 1985 dalje, bomo videli, da je Toyotin delež vpoklicanih vozil (0,8 odstotka) manjši kot pri znamkah BMW, Ford, Honda, Volvo, Chrysler, VW, Hyundai in Mitsubishi (Vir: Forbes)

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

17.04.2014
22.09.2015
FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob nekoliko stisnil davčni primež

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Mladen Miković Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.