Avto

Managerski avto: Tehnični biseri pod pritiski varčevanja

Managerski razred na eni strani stavi na klasično limuzinsko zasnovo, na drugi pa na najsodobnejšo tehnologijo, ki jo premore avtoindustrija.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2014 22:30
Čas branja: 2 min

V managerskih novincih - večinoma limuzinah, redkeje karavanih in luksuznih terencih - proizvajalci zbirajo najboljše, kar premorejo njihovi razvojni oddelki. Tako je bilo pred krizo, tako je še danes, le dojemanje avtomobilov managerskega oziroma direktorskega razreda, kamor mi uvrščamo avtomobile višjega srednjega in višjega razreda, je zdaj precej drugačno kot pred letom 2008. Razvoj v zadnjih šestih letih namreč ni šel le v smeri inovacij, ki skrbijo za udobje, varnost, zmogljivosti in razvajanje voznika in potnikov, ampak tudi oziroma predvsem v učinkovitost managerskih limuzin, ki se morajo v teh časih izkazovati tudi s skromno porabo goriva, manjšim okoljskim odtisom, bolj razumnimi poslovnimi najemi in ugledom, ki se odmika od razsipnosti. Posledice sprememb so najbolj vidne v tehniki motorjev, tudi v večji cenovni prožnosti trgovcev.

Poglejmo v bližnjo preteklost. Še pred dvema desetletjema je bilo v evropskih, tudi slovenskih podjetjih precej preprosto. Prava direktorska limuzina velikosti audija A6 ali A8 je imela pod pokrovom šest- ali osemvaljni bencinski stroj s številno konjenico in porabo deset litrov, tudi več. Ob omembi dizla so kupci večinoma zamahnili z roko. »Prepočasen je, preveč ropota, za tisti liter ali dva prihranka tega ne bom trpel.« Že desetletje pozneje so prav dizli izrinili požrešne bencinarje, nastopili so s tremi litri prostornine, šestimi valji, enako močjo in porabo pod osem litrov. Direktorji so prikimali, tudi cene prek 60, tudi 70 tisoč evrov jih niso zmotile, saj so za ta denar dobili vrhunski izdelek avtomobilske tehnologije. Danes je velik motor ovira, direktorji velike limuzine kupujejo precej redkeje, pa še takrat predvsem z majhnimi štirivaljnimi dizli, ki so varčnejši, cenejši in precej bolj skromno obdavčeni kot veliki. Namesto velikega motorja si kupci raje izberejo dodatno opremo, poročajo trgovci. Zato imajo danes BMW petice večinoma štirivaljne dizle, Audijeve osmice večinoma šestvaljne dizle, Mercedes-Benz pa z novim S kupce, ki so še pred desetletjem ali dvema padali le na oznako 500 ali več, usmerja tudi v nakup štirivaljnega dizelskega hibrida. Manjši stroji so posrečeni, saj blažijo cenovne podražitve, ki jih prinašata sodobna tehnika in vse boljša serijska opremljenost avtomobilov, ob tem ponujajo dovolj dobre zmogljivosti, da lahko vsaj delno kompenzirajo užitke nekdanjih velikih strojev. Hkrati je limuzinskega velikana s skromnim dizelskim motorjem po štirih, petih letih precej lažje prodati kot njegovega bencinskega osemvaljnega brata. Tisti, ki lahko, pa bodo še vedno posegli po modelih z vrha ponudbe, pri audiju A8 denimo po štirilitrskem biturbu ali brutalnem 4,2-litrskem motorju TDI, pri petici po M50d ali M5, pri razredu S pa po modelih AMG.

Namesto velikega motorja si kupci managerskih limuzin zdaj raje izberejo dodatno opremo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
25.04.2014
08.05.2014
13.05.2014
19.05.2014
FINANCE
Manager
En mora voziti trolejbus
Manager
Rodoljub Petrović
ManagerRodoljub Petrović En mora voziti trolejbus 5

Kako sem sinu razložil socialno državo.

FINANCE
Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Kaj tehta strateški svet za davke glede nagrajevanja zaposlenih?

Ena varianta je zadružno lastništvo, druga več opcijskega nagrajevanja, tretja posebne olajšave za inovativce; kakšna so nasprotovanja?

FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?
OGLAS
Finance
Finance PR Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu? (OGLAS)

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še posebej za tista podjetja z visoko porabo energije.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Dostopnost nepremičnin: rast plač v Ljubljani lani konkretno večja od rasti cen stanovanj
Finance
trg
Jurij Šimac Dostopnost nepremičnin: rast plač v Ljubljani lani konkretno večja od rasti cen stanovanj 9

Stanovanja v Ljubljani so bila lani dostopnejša kot v letu 2022, izhaja iz primerjave števila potrebnih neto plač za nakup 60 kvadratnih metrov velikega stanovanja.

FINANCE
Končuje se gradnja Novartisove tovarne v Ljubljani: kdaj jo bodo zagnali
Finance
naložbe v farmaciji
Petra Sovdat Končuje se gradnja Novartisove tovarne v Ljubljani: kdaj jo bodo zagnali

Verovškova ulica v Ljubljani postaja vse bolj farmacevtska ulica

FINANCE
Tragikomično: globe za izvajalce v zdravstvu po uredbi sicer višje, a ostajajo mrtva črka na papirju?
Finance
NADZOR V ZDRAVSTVU
Andreja Rednak Tragikomično: globe za izvajalce v zdravstvu po uredbi sicer višje, a ostajajo mrtva črka na papirju?

Pri zdravstveni ministrici niso našli rešitve za zagato, da ZZZS bolnišnicam, zdravstvenim domovom in koncesionarjem za prekrške ne more izreči glob v hitrem postopku. Bo v praksi postopkov bistveno manj, globe pa še vedno le minimalne – to pa je le 200 evrov za pravno in 50 evrov za odgovorno osebo?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)