Avto

Managerski avto: Tehnični biseri pod pritiski varčevanja

Managerski razred na eni strani stavi na klasično limuzinsko zasnovo, na drugi pa na najsodobnejšo tehnologijo, ki jo premore avtoindustrija.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2014 22:30
Čas branja: 2 min

V managerskih novincih - večinoma limuzinah, redkeje karavanih in luksuznih terencih - proizvajalci zbirajo najboljše, kar premorejo njihovi razvojni oddelki. Tako je bilo pred krizo, tako je še danes, le dojemanje avtomobilov managerskega oziroma direktorskega razreda, kamor mi uvrščamo avtomobile višjega srednjega in višjega razreda, je zdaj precej drugačno kot pred letom 2008. Razvoj v zadnjih šestih letih namreč ni šel le v smeri inovacij, ki skrbijo za udobje, varnost, zmogljivosti in razvajanje voznika in potnikov, ampak tudi oziroma predvsem v učinkovitost managerskih limuzin, ki se morajo v teh časih izkazovati tudi s skromno porabo goriva, manjšim okoljskim odtisom, bolj razumnimi poslovnimi najemi in ugledom, ki se odmika od razsipnosti. Posledice sprememb so najbolj vidne v tehniki motorjev, tudi v večji cenovni prožnosti trgovcev.

Poglejmo v bližnjo preteklost. Še pred dvema desetletjema je bilo v evropskih, tudi slovenskih podjetjih precej preprosto. Prava direktorska limuzina velikosti audija A6 ali A8 je imela pod pokrovom šest- ali osemvaljni bencinski stroj s številno konjenico in porabo deset litrov, tudi več. Ob omembi dizla so kupci večinoma zamahnili z roko. »Prepočasen je, preveč ropota, za tisti liter ali dva prihranka tega ne bom trpel.« Že desetletje pozneje so prav dizli izrinili požrešne bencinarje, nastopili so s tremi litri prostornine, šestimi valji, enako močjo in porabo pod osem litrov. Direktorji so prikimali, tudi cene prek 60, tudi 70 tisoč evrov jih niso zmotile, saj so za ta denar dobili vrhunski izdelek avtomobilske tehnologije. Danes je velik motor ovira, direktorji velike limuzine kupujejo precej redkeje, pa še takrat predvsem z majhnimi štirivaljnimi dizli, ki so varčnejši, cenejši in precej bolj skromno obdavčeni kot veliki. Namesto velikega motorja si kupci raje izberejo dodatno opremo, poročajo trgovci. Zato imajo danes BMW petice večinoma štirivaljne dizle, Audijeve osmice večinoma šestvaljne dizle, Mercedes-Benz pa z novim S kupce, ki so še pred desetletjem ali dvema padali le na oznako 500 ali več, usmerja tudi v nakup štirivaljnega dizelskega hibrida. Manjši stroji so posrečeni, saj blažijo cenovne podražitve, ki jih prinašata sodobna tehnika in vse boljša serijska opremljenost avtomobilov, ob tem ponujajo dovolj dobre zmogljivosti, da lahko vsaj delno kompenzirajo užitke nekdanjih velikih strojev. Hkrati je limuzinskega velikana s skromnim dizelskim motorjem po štirih, petih letih precej lažje prodati kot njegovega bencinskega osemvaljnega brata. Tisti, ki lahko, pa bodo še vedno posegli po modelih z vrha ponudbe, pri audiju A8 denimo po štirilitrskem biturbu ali brutalnem 4,2-litrskem motorju TDI, pri petici po M50d ali M5, pri razredu S pa po modelih AMG.

Namesto velikega motorja si kupci managerskih limuzin zdaj raje izberejo dodatno opremo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
17.04.2014
25.04.2014
08.05.2014
13.05.2014
19.05.2014
FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.

FINANCE
Manager
Balon trga električnih vozil resno pušča
Manager
VZPONI IN PADCI
ManagerTilen Humar Balon trga električnih vozil resno pušča

Prodaja e-avtov se je po večletni rasti prvič znašla v rdečem. Delnice največjih proizvajalcev (še) ne gredo ravno za drobiž, so pa vredne že tudi dve tretjini manj kot še pred nekaj leti. Kako (ne)srečen epilog zgodbe elektrifikacije vozil se trenutno kaže? Čeprav revolucionarna vizija prvega človeka pešajoče Tesle napoveduje drugače, bo za vlagatelje bolj verjetno slabši kot za same uporabnike e-vozil, vrednotenja namreč kažejo, da prostora za nadaljevanje upadanja tečajev še ni zmanjkalo.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Grem v bitko proti debelosti: kupil sem delnico Novo Nordiska

Cilj ni kupovati poceni delnice, ampak dobre delnice, tudi ko se zdijo drage.

FINANCE
Podjetnik
NASVET Kako brati bilance
Podjetnik
Vse na enem mestu
PodjetnikŠpela Mikuš NASVET Kako brati bilance

Na kaj morate biti letos posebej pozorni, ko se poglabljate v številke poslovnih partnerjev, konkurence, strank ...