Avto

Slovenci danes višje cenimo rabljene avte, zato je najem novih cenejši

Intervju: Damjana Vidmar, vodja prodaje in marketinga, ter Jaka Oter, vodja poprodaje v upravljavcu voznih parkov ALD Automotivu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2014 22:30
Dopolnjeno: 18.04.2014 08:40
Čas branja: 7 min

Poslovni najem vozil so slovenska podjetja sprejela pozneje kot tuja, razlog pa je predvsem v nepoznavanju tovrstnega najema in vtisu, da je drag, saj vključuje vse stroške, ki jih ima podjetje z avtomobilom. Slovenska podruž­nica svetovnega upravljavca voznih parkov ALD Automotive je na tem področju orala ledino, na trgu pa je zdaj že deset let. Za prihodnost pripravlja novosti, ki bodo podjetjem še olajšale pregled nad voznim parkom.

vidmar-oter-001-jm.1397759863.jpg.o.600px.jpg
Zaradi splošne varčevalne klime se je v zadnjih letih del morebitnih kupcev novih vozil preusmeril na trg rabljenih vozil, kar pomeni povečano povpraševanje in s tem ohranitev ravni cen rabljenih vozil. Tako ugotavljata Damjana Vidmar, vodja prodaje in marketinga, ter Jaka Oter, vodja poprodaje v ALD Automotivu. Foto: Jure Makovec

V tem času je delež poslovnega najema vozil v podjetjih zrasel za nekajkrat, na trgu pa so se pojavili tudi drugi ponudniki s podobnimi ali nekoliko drugačnimi ponudbami, razlika je predvsem v tem, kaj vse najem avtomobila vključuje. Damjana Vidmar, vodja prodaje in marketinga, ter Jaka Oter, vodja poprodaje v ALD Automotive, pravita, da podjetja ugotavljajo, da je pri vozilu ključen celoten strošek, ne le nakupna cena ali mesečni obrok najema, ki vključuje le financiranje vozila. Ko podjetje prepusti upravljanje voznega parka tujemu partnerju, izgine tudi skrb za servise, menjave pnevmatik in druge podrobnosti, za katere so v preteklosti skrbeli vodje voznih parkov. Podjetje s poslovnim najemom laže načrtuje mesečne stroške z voznim parkom in se posveti svoji osnovni dejavnosti.

Kakšne so zdaj navade vaših strank v primerjavi s tistimi izpred petih let, ko gre za njihov proračun za vozni park, število, vrednost in razred vozil?

Na začetku krize smo pri strankah zaznali stagnacijo ali pa zmanjševanje rasti voznega parka, kar je bilo večinoma posledica zmanjševanja oziroma ustavitve zaposlovanja novih sodelavcev. Predvsem tuja podjetja so sledila usmeritvam matičnih družb in začasno zamrznila sprejemanje odločitev, povezanih z voznim parkom. Ker so vozila delovno sredstvo in nujno potrebna za nemoteno opravljanje poslovne dejavnosti, smo strankam ponudili različne rešitve. Kupci so se večinoma odločali za podaljšanje lizinških pogodb, če so parametri najema to dopuščali. Sledila je interna analiza, optimizacija v smislu zmanjševanja števila upravičencev do službenih vozil in nižanja razredov vozil. Nekateri so se odločili za najem lahkih komercialnih vozil (namesto osebnih), ki so homologirana kot tovorna vozila in imajo pravico do odbitka DDV od vsakokratnega mesečnega zneska najema.

Ste izgubljali kupce?

Glede na portfelj naših strank izrazitega upada v smislu izgube strank nismo zaznali, ne gre pa zanemariti tega, da je bil zato pritisk na ceno najema večji oziroma je v mnogih primerih cena postala in je še vedno izključno merilo sprejemanja odločitve. Naše stranke v manjšem številu prehajajo z zdajšnjega na drugačno financiranje oziroma upravljanje voznega parka. Pri pridobitvi novih strank pa je potrebno več časa, veliko analiz in izračunov, vendar imamo kot specialist na področju upravljanja voznih parkov dovolj izkušenj, znanja in orodji, da lahko strankam ponudimo optimalno rešitev, prilagojeno potrebam posameznega podjetja.

Zneski poslovnega najema se zdijo kar veliki. Ali kupci razumejo sestavo cene najema ali se jim na prvo žogo zdi odločno predrag?

Imate prav, strošek najema se lahko stranki na prvi pogled zdi visok. Tega se zavedamo, zato naš prodajni proces temelji izključno na individualni obravnavi. Podjetje, ki izrazi zanimanje za naš produkt oziroma storitev ali ki ga sami zaznamo kot možno stranko, obišče predstavnik našega prodajnega tima z namenom, da najprej ugotovi potrebe in pričakovanja podjetja potencialne stranke ter predstavi našo storitev, ki je precej kompleksna. Podjetja imajo večinoma že oblikovano politiko voznega parka. V takšnih primerih pripravimo ponudbo ob upoštevanju določenih vozil, lahko pa svetujemo optimalno najemno obdobje. Kadar sodelujemo pri oblikovanju politike voznega parka, pripravimo najprimernejšo ponudbo vozil različnih blagovnih znamk znotraj istega razreda in tako poskušamo najti stroškovno najučinkovitejšo in nasploh optimalno rešitev. Naslednji korak je natančno pojasnilo vsebine posamezne storitve, vključene v mesečni znesek najema.

Poglejmo primer volkswagna passata - poslovni najem je še enkrat dražji od zgolj financiranja avta. Kaj pomeni razlika?

Ta primer je preveč poenostavljen, da bi lahko delali kakršnekoli relevantne sklepe. Dovolite mi pojasnilo: strošek poslovnega najema s celostnimi storitvami je sestavljen iz treh delov: financiranje, upravljanje in zavarovanje. Nujna parametra za izračun višine najema sta trajanje najema in predvideno končno število kilometrov. Finančni del najemnine torej pomeni razliko med nabavo vrednostjo vozila in ocenjeno preostalo vrednostjo vozila ob poteku najema (odvisno od trajanja najema in skupnega števila kilometrov). To razliko preprosto razdelimo na število mesecev najema, prištejemo še strošek financiranja in dobimo finančni del najema. Upravljanje pri poslovnem najemu s celostnimi storitvami, kot ga ponuja ALD Automotive, vključuje: cestnine in vse stroške, povezane z registracijo vozila, vključujoč tehnični pregled vozila; vzdrževanje, ki vključuje vse redne servise, vsa izredna popravila ter ves potrošni material; reševanje škodnih primerov, ustrezno število pnevmatik (odvisno od trajanja najema in predvidenih kilometrov), njihovo hrambo in zamenjavo; nadomestno vozilo izbrane kategorije; ALD 24-urno asistenco ter ­»door­ to door«.

Kdo krije okvare avta, ko preneha tovarniška garancija?

Bistvo tega najema je, da vsa tveganja, povezana z morebitnimi izrednimi okvarami v celotnem najemnem obdobju, in tveganja, povezana z lastništvom, prevzame najemodajalec, torej družba ALD Automotive. Treba je poudariti, da s takim najemom podjetje razbremenimo administrativnega dela, saj lahko vsa komunikacija uporabnikov poteka neposredno z nami, poleg tega ALD Automotive ureja in vodi vso komunikacijo s servisnimi delavnicami in zavarovalnico. So pa še drugi dejavniki, ki jih kaže upoštevati pri sprejemanju odločitve o načinu financiranja in upravljanja voznega parka: formalnopravni, davčni in računovodski vidik. Poleg tega pri takem poslovnem najemu prvi strošek pomeni prva mesečna najemnina, ni pologa, podjetja lahko sredstva namesto za nakup vozil uporabijo za naložbo v osnovno dejavnost.

vidmar-damjana-001-jm.1397759864.jpg.o.600px.jpg
ALD Automotive Slovenija je leta 2010 iz tujine prevzel dobro prak­so na področju prodaje rabljenih vozil in začel avkcijsko prodajo prek lastnega spletnega portala. Od uvedbe portala do zdaj smo tako prodali že več kot 1.100 vozil. Tako obliko prodaje vozil po koncu najema pojasnjuje Damjana Vidmar. Foto: Jure Makovec

Katere spremembe v ponudbi ste morali sprejeti v zadnjih petih letih?

Družba ALD Automotive je v 37 državah po vsem svetu, zato so bile potrebne globalne prilagoditve poslovanja. Sledile so lokalne prilagoditve v smislu optimizacije stroškov in procesov. Pred nedavnim smo začeli projekt ALD net, ki bo strankam prek spleta omogočal dostop do poročil o stanju njihovega voznega parka. Strankam je na voljo orodje OptiFleet, ki upravljavcem voznih parkov omogoča primerjavo vozil v posamezni kategoriji po različnih merilih, kot so nabavna cena, izpusti ogljikovega dioksida, poraba goriva in mesečni znesek najema. OptiFleet je povezan z našim internim lizinškim sistemom, zato posamezno poročilo avtomatsko vključuje ponudbe iz sistema, ki se osvežuje vsak dan. Naslednja aplikacija, ki jo ponujamo strankam, je ALD Carselector, ki obsega vse znamke in modele, dostopne na slovenskem trgu. Aplikacija omogoča izbor vozila in dodatne opreme po želji posameznika, upoštevaje aktualne cene po ceniku.

Kaj še pripravljate?

V prihodnjih dneh bomo strankam predstavili ALD mobile, mobilno aplikacijo za Applove in Androidne pametne telefone. Prek te aplikacije bodo lahko naši uporabniki dostopali do kontaktnih podatkov o pooblaščenih servisnih delavnicah posameznih avtomobilskih znamk, vulkanizerskih delavnicah, organizacijah za opravljanje tehničnih pregledov... Uporabniki lahko prek mobilne aplikacije dostopajo tudi do informacij o ravnanju v določenih okoliščinah (prometna nezgoda, prijava škode...). Pravzaprav gre za spletno izvedbo naših standardnih navodil za uporabnike najetih vozil.

Kako so se v tem času gibali preostanki vrednosti?

Kljub slabim gospodarskim razmeram in s tem povezanim negativnim pričakovanjem glede upada preostankov vrednosti, s katerim so se srečale številne države, na primer Italija in Španija, v Sloveniji opažamo dvig preostankov vrednosti. Glavni razlogi za takšno vrednotenje preostankov vrednosti v družbi ALD Automotive so: prehod na nov način prodaje rabljenih vozil - od prodaje končnim uporabnikom k prodaji prek lastne spletne platforme; zaradi splošne varčevalne klime se je del morebitnih kupcev novih vozil preusmeril na trg rabljenih vozil, kar pomeni povečano povpraševanje in s tem ohranitev ravni cen rabljenih vozil; število registracij novih vozil od leta 2012 spet raste, kar prav tako ugodno vpliva na preostanke vrednosti.

Serviserji so za fizične stranke znižali cene servisov, so jih tudi vam? Kje ste zaradi krize še dosegli prihranke in ali ste jih pretopili v nižji mesečni najem za kupca?

Sodelujemo z večino pooblaščenih servisnih delavnic, s katerimi na letni ravni prevetrimo pogoje sodelovanja. V zadnjih treh letih opažamo večjo pripravljenost servisnih delavnic za sodelovanje, saj nas prepoznavajo kot zanesljivega in kredibilnega partnerja. Hkrati uporabljamo tudi letne analize dejanskih stroškov vzdrževanja vozil, ki so se vrnila iz poslovnega najema. Te nam služijo predvsem za prilagajanje predvidenih stroškov vzdrževanja novih vozil. Relativno gledano, stroški vzdrževanja upadajo. Ne nazadnje imamo podoben pristop tudi pri drugih pogodbenih partnerjih (zavarovalnica, rent-a-car agencije, vulkanizerske delavnice).

Je poslovni najem zdaj bolj zanimiv kot pred recesijo?

Težko bi odgovorila na vaše vprašanje enoznačno. Globalno gibanje na področju službenih vozil gre vsekakor v smer zunanjega upravljanja (outsourcing). Podjetja si prizadevajo za poenostavitev in racionalizacijo procesov. Potrebne so spremembe poslovnih modelov: reorganizacija in zmanjševanje števila zaposlenih na vseh področjih. Stranke zahtevajo celostno rešitev za svoj vozni park. Še več, od zunanjega izvajalca se pričakuje pomoč pri identifikaciji prihrankov. Mednarodna podjetja so zdaj bolj pod vplivom globalnih odločitev. V zadnjih letih se vse bolj uveljavlja praksa globalnih razpisov, ki vključujejo večje število držav. ALD Automotive kot eden izmed globalnih ponudnikov sodeluje na številnih razpisih. Prehod z zdajšnjega načina financiranja in upravljanja voznega parka (lastništvo ali finančni oziroma poslovni najem) na poslovni najem s celostnimi storitvami je zdaj - enako kot pred recesijo - velik korak.

Kakšni so vaši rezultati, kako se je gibalo število vozil, ki jih dajete v najem, v zadnjih petih letih?

V zadnjih petih letih se je naš vozni park povečal za 20 odstotkov. Rast voznega parka je enakomerna, kar kaže, da smo pravočasno našli rešitve za izzive, s katerimi so se spopadale naše stranke. Rast prihodkov družbe je posledica rasti števila vozil v upravljanju in izboljšanja prodajnih rezultatov pri rabljenih vozilih. Vseskozi smo bili tudi uspešni na področju upravljanja stroškov poslovanja.

Imate precejšen obrat avtov. Kako prodajate rabljene avte, ima do njih dostop tudi javnost?

ALD Automotive Slovenija je leta 2010 iz tujine prevzel dobro prakso na področju prodaje rabljenih vozil in začel avkcijsko prodajo prek lastnega spletnega portala, ki je namenjena pravnim osebam, registriranim za prodajo rabljenih vozil. Sodelujoči partnerji na spletni dražbi se pozitivno odzivajo na tako prodajo rabljenih vozil, ki odseva predvsem zanesljivost in transparentnost na področju prodaje rabljenih vozil. Od uvedbe portala do danes smo tako prodali že več kot 1.100 vozil. Pozitivni učinki take prodaje se kažejo predvsem v občutno hitrejšem obračanju naše zaloge rabljenih vozil, kar posledično pripomore k doseganju realnejših odkupnih vrednosti, kar se ne nazadnje pozitivno kaže v preostankih vrednosti novih vozil.

Na trgu imate precej več tekmecev kot v času, ko ste vstopili v Slovenijo. Kakšen je vaš tržni delež danes in kakšen je bil leta 2004?

V Sloveniji je bila podružnica formalno ustanovljena maja 2004. Naša dejavnost je bila takrat na slovenskem trgu novost, saj smo bili edini, ki smo ponujali poslovni najem s celostnimi storitvami. Naša podružnica v Sloveniji trenutno upravlja vozni park z več kot 1.450 vozili. Kljub odsotnosti globalnih tekmecev se zavedamo, da nismo edini ponudnik teh storitev na trgu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
Znanilci pomladi tudi v Nemčiji
Manager
Bojan Ivanc
ManagerBojan Ivanc, CFA, CAIA Znanilci pomladi tudi v Nemčiji

Verjetnost gospodarske rasti za Nemčijo se je marca povečala na 80 odstotkov.

FINANCE
Topjob
Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem
Topjob
PLAČE
TopjobLana Dakić Kateri poklici v javnem sektorju zaslužijo več kot v zasebnem

V gospodarstvu slabi dve tretjini zaposlenih prejemata plačo, nižjo od povprečne plače tega sektorja, medtem ko je v javnem sektorju takšnih dobra polovica.

FINANCE
Manager
Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom
Manager
Michael J. Boskin
ManagerMichael J. Boskin Anatomija vnovičnega spopada med Bidnom in Trumpom

Pri bližajočem se spopadu med nekdanjim predsednikom Donaldom Trumpom in trenutnim predsednikom Joejem Bidnom bo za volivce najpomembnejša tema gospodarstvo, pred nezakonitim priseljevanjem in splavom.

FINANCE
Avto
Zakaj je superb (lahko) boljši od passata
Avto
AVTOPORTRET
AvtoJure Šujica Zakaj je superb (lahko) boljši od passata

Vozili smo škodo superb, četrto generacijo največjega Škodinega modela. Je tehnično enak Volkswagnovemu passatu, a ohranja pravi Škodin karakter.

FINANCE
Manager
Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine
Manager
Reportaža
ManagerIgor Fabjan Evganejski griči – vulkanska pokrajina sredi Padske nižine

O vulkanski preteklosti te gričevnate pokrajine, prepredene z vinogradi in sadovnjaki, pričajo številni termalni vrelci, ob katerih so že stari Rimljani uredili kopališča.

FINANCE
Manager
Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Prenosni projektorji za večerne zabave na prostem

Z višjimi temperaturami prihaja sezona druženj na terasah, ki si jih lahko s prenosnim projektorjem popestrimo tudi z ogledom filma ali tekme. Pogledali smo, kakšni so ti projektorji, kako jih namestiti in kateri so primerni za različne postavitve.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)