Avto je danes nuja in strošek. Kako visok bo in kako se boste vozili, pa je odvisno predvsem od vas, od vaših želja, zahtev in okusa. Ob poplavi novih avtomobilov na trgu, novih nišnih razredih in vse večjem prepletanju to ni več tako preprosto kot denimo pred desetletjem. Poslovni avto danes ni več klasična limuzina ali karavan, kot je denimo volkswagen passat. Je tudi kompaktni enoprostorec, raztegnjen do 4,5, 4,6 metra, je kompaktni športni terenec podobnih mer. Vsi trije namreč sodijo v podoben cenovni razred, ponujajo podoben seštevek lastnosti, le odločiti se je treba, kako ga boste uporabljali - limuzino na dolgih, predvsem službenih poteh, enoprostorca tudi za družinske potrebe, športnega terenca pa za zahtevnejše vozne razmere ali pa zgolj zaradi mode.
Avtomobili različnih zasnov so postali primerljivi, ker so njihove lastnosti vse bolj podobne, meje se počasi brišejo ali pa vsaj meglijo. Služba pa postaja del našega življenjskega sloga, zato jo pogosto prepletamo tudi z zasebnim življenjem, zakaj ne bi vanjo zapeljali tudi službenega avta, ki zmore kaj več? Seveda pa vsi kompromisi prinašajo svoje slabosti, nič drugače ni v avtomobilskih nišah, pri avtomobilih, ki bi radi znali vse, pa jim to uspeva le delno. Klasične limuzine, kljub svoji ozkosti uporabe, imajo še vedno svoj čar in vse boljšo vsebino.
Zaradi zgoraj zapisanega smo leta 2006 začeli izbor Poslovni avto leta - PAL. Da bi razjasnili vrednosti avtomobilov, jih razumljivo predstavili, jih pogledali tudi skozi prizmo stroškov in upada vrednosti, ne le skozi ceno, ki o tem, koliko vas bo avto stal, pač pove premalo. V teh letih smo avtomobile razporejali v štiri kategorije, v zelo razumni, a vseeno ne zgolj cenovno občutljivi kategoriji mali službeni in službeni avto, v bolj zahtevno poslovno, kjer morajo kandidati ob primerni ceni pokazati tudi veščine na področju kakovosti, voznih lastnosti, udobja in varnosti, ter managersko kategorijo, kjer se zbirajo najboljši, a ne tudi nerazumno dragi. Pri vseh lovimo najboljše razmerje med ceno, stroški in vsebino ter vam jih v obliki peterice najboljših iz vsake kategorije ponudimo v glasovanje.
Letos imamo novo kategorijo EKO, ustvarili smo jo zato, ker bi radi poudarili avte, ki gledajo v prihodnost, so okoljsko bolj učinkoviti in za to ne zaračunajo previsoke premije. Ekoavtomobili niso le moda, zastopajo sodobno razmišljanja posameznika in podjetja. Ta v avtomobilih z majhnimi izpusti vidijo več priložnosti, poudarjajo okoljsko odgovornost in še stroškovno učinkovitost. Če ob tem zaposlene še izurijo in motivirajo za varčno vožnjo, lahko letni prihranki pri gorivu, obrabi delov, tudi okvarah in razbiti pločevini v podjetjih z velikim voznim parkom dosežejo tudi zneske več deset tisoč evrov. In kateri so ekoavtomobili? Mi smo postavili zgornjo mejo izpusta ogljikovega dioksida na 110 gramov na kilometer. Med kandidate so se torej uvrstili električni, večino hibridnih ter bencinsko gnani avtomobili s povprečno porabo goriva največ 4,7 litra in dizelski s porabo največ 4,1 litra. V finale smo jih z ocenjevanjem uvrstili mi, nato ste na vrsti vi, naši bralci.
Začnemo danes z glasovnicami v prilogi in na spletni strani [avto.finance.si] . Na portalu si preberite tudi opise finalistov in oddajte glasove za avtomobile, ki se vam zdijo najboljši, dovolj inovativni, cenovno razumni glede na razred, v katerega sodijo, in hkrati znajo tudi vsaj malo zlesti pod kožo, ponuditi delček užitka v vožnji. Brez tega ne gre, za volanom preživimo preveč časa, da bi v celoti zanemarili čustveni dejavnik.