Avto
Komentar

Dober avto za dober posel

Nakup sodobnega in varčnega avta se splača, saj prihranite pri stroških goriva, za avto pa po nekaj letih uporabe dobite več kot za ostarelega.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Avto je danes nuja in strošek. Kako visok bo in kako se boste vozili, pa je odvisno predvsem od vas, od vaših želja, zahtev in okusa. Ob poplavi novih avtomobilov na trgu, novih nišnih razredih in vse večjem prepletanju to ni več tako preprosto kot denimo pred deset­letjem. Poslovni avto danes ni več klasična limuzina ali karavan, kot je denimo volkswagen passat. Je tudi kompaktni enoprostorec, raztegnjen do 4,5, 4,6 metra, je kompaktni športni terenec podobnih mer. Vsi trije namreč sodijo v podoben cenovni razred, ponujajo podoben seštevek lastnosti, le odločiti se je treba, kako ga boste uporabljali - limuzino na dolgih, predvsem službenih poteh, enoprostorca tudi za družinske potrebe, športnega terenca pa za zahtevnejše vozne razmere ali pa zgolj zaradi mode.

Avtomobili različnih zasnov so postali primerljivi, ker so njihove lastnosti vse bolj podobne, meje se počasi brišejo ali pa vsaj meglijo. Služba pa postaja del našega življenjskega sloga, zato jo pogosto prepletamo tudi z zasebnim življenjem, zakaj ne bi vanjo zapeljali tudi službenega avta, ki zmore kaj več? Seveda pa vsi kompromisi prinašajo svoje slabosti, nič drugače ni v avtomobilskih nišah, pri avtomobilih, ki bi radi znali vse, pa jim to uspeva le delno. Klasične limuzine, kljub svoji ozkosti uporabe, imajo še vedno svoj čar in vse boljšo vsebino.

pal-testiranje05-be.1397759448.jpg.o.600px.jpg
Limuzina? Brez dvoma. Štiri- ali šestvaljni dizel, morda hibrid..., so razmišljali člani žirije PAL aprila lani na Vranskem. Foto: Aleš Beno

Nakup sodobnega in varčnega avta se splača, saj prihranite pri stroških goriva, za avto pa po nekaj letih uporabe dobite več kot za ostarelega.

Zaradi zgoraj zapisanega smo leta 2006 začeli izbor Poslovni avto leta - PAL. Da bi razjasnili vrednosti avtomobilov, jih razumljivo predstavili, jih pogledali tudi skozi prizmo stroškov in upada vrednosti, ne le skozi ceno, ki o tem, koliko vas bo avto stal, pač pove premalo. V teh letih smo avtomobile razporejali v štiri kategorije, v zelo razumni, a vseeno ne zgolj cenovno občutljivi kategoriji mali službeni in službeni avto, v bolj zahtevno poslovno, kjer morajo kandidati ob primerni ceni pokazati tudi veščine na področ­ju kakovosti, voznih lastnosti, udobja in varnosti, ter managersko kategorijo, kjer se zbirajo najboljši, a ne tudi nerazumno dragi. Pri vseh lovimo najboljše razmerje med ceno, stroški in vsebino ter vam jih v obliki peterice najboljših iz vsake kategorije ponudimo v glasovanje.

Letos imamo novo kategorijo EKO, ustvarili smo jo zato, ker bi radi poudarili avte, ki gledajo v prihodnost, so okoljsko bolj učinkoviti in za to ne zaračunajo previsoke premije. Ekoavtomobili niso le moda, zastopajo sodobno razmišljanja posameznika in podjetja. Ta v avtomobilih z majhnimi izpusti vidijo več priložnosti, poudarjajo okoljsko odgovornost in še stroškovno učinkovitost. Če ob tem zaposlene še izurijo in motivirajo za varčno vožnjo, lahko letni prihranki pri gorivu, obrabi delov, tudi okvarah in razbiti pločevini v podjetjih z velikim voznim parkom dosežejo tudi zneske več deset tisoč evrov. In kateri so ekoavtomobili? Mi smo postavili zgornjo mejo izpusta ogljikovega dioksida na 110 gramov na kilometer. Med kandidate so se torej uvrstili električni, večino hibridnih ter bencinsko gnani avtomobili s povprečno porabo goriva največ 4,7 litra in dizelski s porabo največ 4,1 litra. V finale smo jih z ocenjevanjem uvrstili mi, nato ste na vrsti vi, naši bralci.

Začnemo danes z glasovnicami v prilogi in na spletni strani [avto.finance.si] . Na portalu si preberite tudi opise finalistov in oddajte glasove za avtomobile, ki se vam zdijo najboljši, dovolj inovativni, cenovno razumni glede na razred, v katerega sodijo, in hkrati znajo tudi vsaj malo zlesti pod kožo, ponuditi delček užitka v vožnji. Brez tega ne gre, za volanom preživimo preveč časa, da bi v celoti zanemarili čustveni dejavnik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.