Ob pregledu spletnih oglasnikov se nam je kar nasmejalo. Kakšna ponudba! Za nekaj tisočakov lahko zdaj izbiraš med več sto avtomobili ne glede na znamko. Si želite BMW ali audija, celo mercedes-benza ali maseratija? Brez težav, pripravite nekaj tisočakov in prestižen avto bo vaš! Toda počasi, ni vse tako preprosto. Rabljen avto boste najbrž kupili zato, da bi privarčevali pri nakupu in da vas ob tem ne bo preveč udarilo po žepu pri registraciji, zavarovanju, servisu in točenju goriva. Ponudba se ob upoštevanju teh meril v hipu zoži, prestižne znamke odpadejo. Te so za sladokusce, ki so za vzdrževanje avtomobila pripravljeni primakniti kakšen evro več. Za tiste, ki boste avto uporabljali vsak dan in hkrati želite imeti čim nižje mesečne stroške, pa so merila drugačna.
Kupujte glede na potrebe, ne želje
Naš nasvet - kupite le tako velik avto, kot ga potrebujete. Par ali posameznik bo na kratkih vožnjah zadovoljen že s cliom, megane ali laguna sta luksuz, ki vam bo le praznil račun. S seboj boste vozili dodatne centimetre in kilograme pločevine, čeprav boste dodaten prostor potrebovali le nekajkrat na leto. Mlade družine se ozrite po avtomobilu velikosti volkswagna golfa, morda še enoprostorca enake velikosti, kot so golf plus in touran, renault scenic in podobni. Velikim družinam s tremi ali več otroki pa je že tako in tako jasno, da bodo vso počitniško kramo in vozičke zložile le v velik kombi. Če tega potrebujete le enkrat ali dvakrat na leto, poskušajte izbrati manjši avto - ta bo pač cenejši za vzdrževanje -, prostorske stiske ob konicah, denimo na dopustu, pa rešujte s strešnim kovčkom.
Čim mlajši letnik in primerno močan motor
Drugi nasvet je vezan na letnik in motor. Velja, da novejši je avto, manj tvegan je njegov nakup. Ne velja za vse primere, za večino pa vsekakor. Avto novejšega letnika bo imel v povprečju manjšo obrabo, manj prevoženih kilometrov, manj skritih napak in morda bo še veljavna tovarniška garancija ali jamstvo, ki ga ponujajo lokalni trgovci in distributerji v povezavi z zavarovalnicami. Pri izbiri motorja bodite skromni. Če z avtomobilom prevozite malo kilometrov, iščite med bencinskimi motorji. Ti so cenejši, imajo manj delov in redkejše okvare. Res je, da je njihova poraba večja, a pri skromnem številu prevoženih kilometrov razlika v porabi ne bo dosegla dražjega vzdrževanja dizelskega motorja. Izbirajte tudi šibkejše motorje, saj so ti v praksi varčnejši od zmogljivejših, čeprav tovarniški podatki pogosto namigujejo, da imajo zmogljivejši motorji enake ali celo manjše porabe goriva. Poleg tega boste z izbiro majhnega in šibkega motorja privarčevali pri zavarovanju in registraciji, saj sta ti postavki vezani na moč in prostornino motorja. Seveda pri motorju ne bodite preveč skromni, clio 1.2 s 55 kilovati bo le težko vlekel breme štiričlanske družine, izberite pravi motor glede na dolžino poti in obremenitev avtomobila.
Kaj ponuja trg tri leta starih avtov
Torej, vaš proračun je pet tisoč evrov, iščete pa majhen in čim mlajši avto. Pregledali smo ponudbo na slovenskem trgu in ugotovili, da so vsaj v teoriji najbolj ugodne ponudbe avtomobilov letnikov med 2009 in 2011. Če boste izbirali po letniku izdelave, je za ta denar mogoče dobiti že manj kot tri leta star avto, prvič registriran leta 2011. Izbira zahteva skromnost in razumnost, za ta denar boste dobili majhen in skromno opremljen avto s šibkim motorjem. Na trgu so med najpogostejšo izbiro dacia sandero 1.2, renault twingo 1.2 16V in chevrolet aveo 1.2 16V. Avtomobili, ki so pred tremi leti stali od sedem do devet tisoč evrov, so danes vredni med 4.500 in pet tisoč evri. Vsem se je že iztekla tovarniška garancija, ampak zaradi precej skromne starosti in večinoma majhnega števila prevoženih kilometrov pri prodajalcu lahko računate na vsaj nekajmesečno garancijo za vitalne mehanske dele.
Pri štiriletnikih je izbira večja
Če izbirate med leto starejšimi avtomobili, se pravi med letniki 2010, je izbira že malo večja. Družine se lahko odločijo za Chevroletov karavan lacetti SW z bencinskim 1,6-litrskim motorjem s starejšo tehniko pod pokrovom. To ni nujno slabost, starejši motorji so večinoma že dobro preizkušeni, otroške napake so odpravljene, zato bo z njimi manj stroškov kot s sodobnejšimi motorji. Je pa res, da bo njihova poraba zaradi zasnove malo večja. Lacetti z dizelskim motorjem stane podobno, manj kot pet tisoč evrov, a je dve leti starejši in ima več prevoženih kilometrov. Poleg skromnejše porabe računajte na višje stroške servisa in vzdrževanja. Za enak denar boste dobili tudi sodoben, a majhen chevrolet spark z litrskim motorjem, ki bo ustrezal predvsem racionalnim posameznikom in parom. Za tiste, ki z avtomobilom delajo veliko kilometrov, a bi zaradi zgoraj naštetih resnic vseeno potrebovali čim novejšega, pa je izbira skromna. Na trgu rabljenih je za ceno pod petimi tisočaki in s starostjo največ štiri leta (letnik 2010) na voljo le citroën C3 1.4 HDI.
Za pet tisočakov tudi enoprostorec, a star šest let
Pri pet let starih avtomobilih se ponudba zdi podobna kot pri tri leta starih. Le na prvi pogled, za slabih pet tisočakov boste dobili bolj sodobne majhne avtomobile, denimo forda fiesto in peugeota 207 z bogatejšo opremo. Pri cliu pa lahko za to ceno računate tudi na dizelski motor. Družine z dvema ali tremi otroki pa bodo najbrž morale izbirati med starejšimi avtomobili, najmanj letnika 2008. Za ceno med 4.500 in pet tisoč evri trg ponuja denimo citroëna xsaro picasso letnik 2008, citroëna berlinga, fiata dobla ter citroëna C4 z bencinskim ali dizelskim motorjem, kio ceed karavan ali opla astro z bencinskim motorjem.
Članek je bil objavljen v reviji Moje finance