Avto

Analitiki: PSA ne rabi kitajskega Dongfenga

Lahko dokapitalizacija družbe PSA s strani kitajskega Dongfenga ogrozi nadaljni razvoj drugega največjega evropskega proizvajalca vozil? Analitik Max Warburton pisal Thierryju Peugeotu: Obstajajo alternative

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.02.2014 15:06
Čas branja: 1 min

Namera družbe PSA / Peugeot Citroen za kapitalsko povezovanje s kitajskim proizvajalcem vozil Dongfeng po mnenju analitika Maxa Warburtona iz družbe Bernstein Research pomeni pirovo zmago za PSA.

»Dogovor z Donfgengom bo zaprl vse vaše strateške možnosti,« je v pismu predsedniku PSA Thierryju Peugeotu (na sliki) zapisal Warburton, ki dodaja da bo kitajska družba težko prispevala k večji učinkovitosti, konkurenčnosti ali rasti PSA.

Kot je znano, bo skupščina PSA, drugega največjega proizvajalca vozil v Evropi, predvidoma danes odločala o trimilijardni dokapitalizaciji družbe. V tej naj bi sodelovali francoska vlada, kitajski Dongfeng in družina Peugeot. Po dokapitalizaciji naj bi se lastniški deleži vseh omenjenih deležnikov skoraj izenačili, družina Peugeot pa bo ostala brez kontrolnega deleža.

peugeot_thierry_mm.20140217150431.jpg.n.600px.jpg

Kakšne so alternative

Warburton predsedniku PSA piše, da obstajajo tudi drugačne možnosti povečanja kapitala. Ob tem mu svetuje odprodajo kontrolnega deleža v družbi Faurencia, ki proizvaja avtomobilske dele, zamrznitev izdatkov za raziskave in razvoj za eno leto, zaprtje španske tovarne in umik z nekaterih drugih nedobičkonosnih trgov.

Velike upe Warburton polaga tudi na novega predsednika uprave Carlosa Tavaresa, ki se je v PSA zaposlil lani. »Tavares je bil pred vstopom v PSA zaposlen v Renaultu, v katerem je kot operativni direktor uspel prihraniti 2,3 milijarde evrov v treh letih. To je dvakrat toliko, kot želite vi dobiti od Kitajcev,« v pismu navaja Warburton.

Ob tem Tavaresu predlaga še, da sledi primerom reševanja v družbah Fiat in Ford, kjer so uprave najele strokovnjake, ki so poskrbeli, da so družinski deleži v podjetjih ostali nedotaknjeni. »To sta dobri lekciji. Ni prepozno, da prekinete dogovor s Kitajci in naredite drugače,« svetuje Warburthon.

Tudi drugi analitiki skeptični

Z opozorili Warburthona so se strinjali tudi nekateri drugi analitiki. "Trije glavni lastniki bodo imeli povsem drugačne skrbi, zato obstaja velik rizik, da pride do konflikta," ocenjuje analitik Florent Couverur iz družbe CM-CIC Securities.

Tudi Philippe Houchois iz londonske UBS meni, da obstajajo alternative novi izdaji delnic. Kot ocenjuje je delež PSA v družbi Faurecia vreden okoli dve milijardi evrov, svetuje pa tudi prodaje dela finančne enote Banque PSA Finance.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

17.03.2014
FINANCE
Topjob
Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo
Topjob
TopjobLana Dakić Ali lahko s subvencijo za mlade uveljavljate tudi davčno olajšavo

Zbrali smo nekaj odgovorov zavoda za zaposlovanje na vprašanja delodajalcev pri subvencioniranem zaposlovanju mladih: kdo je lahko mentor in kakšni so pogoji, kako je z višjo subvencijo v primeru dodatnega pokojninskega zavarovanja.

FINANCE
Manager
Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?
Manager
Antara Haldar
ManagerAntara Haldar Se umetna inteligenca lahko naučiti spoštovati pravo?

Ujeti pravo ravnotežje med spodbujanjem inovacij in zmanjšanjem morebitnih velikanskih tveganj, povezanih z novo tehnologijo, ni lahko.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: ZAGON

Nekateri svojo rast financirajo iz tekočega poslovanja, kar pa v današnji ekonomiji in hitrosti razvoja novih rešitev pogosto pomeni počasno smrt.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Prevozi
Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Transport odpira vrata tudi slovenskim dobaviteljem sestavnih delov 1

Elektromobilnost je v tovornem prometu sicer precej bolj skromno razvita kot pri osebnih avtomobilih, a panoga je v vzponu, ta pa bo, kot kaže, bolj linearen kot na viharnem avtomobilskem trgu.

FINANCE
Avto
Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo
Avto
AvtoMiloš Milač Wayne Griffiths, predsednik Seata in Cupre: Omilitev okoljske zakonodaje bi bila slaba za evropsko industrijo 1

"Pri električnih avtomobilih bo čedalje pomembneje, da bodo izdelani lokalno. Pri tem ne gre za iskanje proizvodnje v državah s cenejšo delovno silo, če je v nizkocenovnih državah elektrika draga ali pa prihaja iz neobnovljivih virov," verjame Griffiths.

FINANCE
V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc
Finance
KADROVANJE
Tanja Smrekar V vodstvo državnih Plinovodov še Matija Bitenc 1

Prvo mesto bo še zasedal Marjan Eberlinc

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)