Potrebujete poceni avto z veliko prostora v kabini in prtljažniku? Pravi odgovor je karavan; za ta denar dobite novo, a zelo skromno dacio logan MCV ali pa imenitnega volkswagna passata ali golfa, opla astro, megana ali citroëna, a tudi s sto in več tisoč kilometri na grbi. Pa rabljeni imenitneži odtehtajo skrbi pred okvarami?
Pri Dacii ob vsakem novem modelu zelo jasno povedo, da ciljajo na kupce rabljenih avtov. Tako poceni je ta romunski Renault, da med novimi dejansko nima tekmecev. Ta hip to ni povsem res, saj chevroleti ob odhodu s trga razvajajo s podobno nizkimi cenami. Če ne upoštevamo trenutnih razprodaj chevroletov, pa drži - dacie so najcenejše v vseh razredih. Med karavani blesti logan MCV, ki v različici 1.2 base ponuja kar 573-litrski prtljažnik in prostorno kabino za 7.800 evrov. Za ta denar je avto zelo skromen z opremo in pogonom. Zato smo pod drobnogled vzeli različico 1.5 dci laureate in najboljšo opremo laureate, ki dejansko ponuja le tisto udobje, ki ga ponavadi dobimo pri osnovnih različicah drugih znamk - torej klimatsko napravo, elektriko za stekla, štiri zračne blazine, ABS in ESP. Takšen logan stane 11.500 evrov, kar je še vedno razumen denar za nov avto s sedemletnim jamstvom, ki zagotavlja, da vas okvare dolgo časa ne bodo udarile po žepu.
Štiri kolesa in zelo dober dizel
V teoriji odličen paket je v praksi seveda nekoliko drugačen. Mere res držijo, v loganu se dobro sedi na prednjih sedežih in na zadnji klopi, a trije se bodo zadaj precej stiskali, prednja dva potnika pa bosta tarnala nad slabim oprijemom sedežev. Prtljažnik je grob, a resnično velik. Ob tem ga je mogoče še precej povečati s podiranjem zadnje klopi, na ravno dno pa ne računajte. Materiali v kabini in prtljažniku so seveda preprosti, pri dacii nikoli niso obljubljali kaj več. Izdelava je solidna, oprema je le najnujnejša. Slaba zvočna izolacija prepušča preveč hrupa s ceste in iz motornega dela, vzmetenje je premehko, lega v zavojih je sicer predvidljiva, a nos začne hitro bežati prek prednjih koles, volan je premalo posreden, varnost s štirimi zvezdicami precej skromna za nov model... Hvalimo pa motor - 1,5-litrski turbodizel, ki poganja tudi renaulte in mercedese. Ta je poleg prostora najboljši del avta, saj porabi manj kot pet litrov in se kljub skromnim 55 kilovatom živahno odziva na dodajanje plina, le precej hrupen je (posledica slabe izolacije).
Ko izbira srce, se logan sooči s passatom
In to je na kratko vse o loganu MCV, iskrenem in poceni avtomobilu, v katerega boste brez slabe vesti naložili tudi nekaj vreč cementa. Ni pa za mehke duše, vajene imenitnejših znamk, bolj zmogljivih motorjev in opreme ter lepše speljanih karoserijskih robov. Bi zadostil vašim potrebam po dostopnem in prostornem karavanu? Trdimo, da večinoma da, predvsem pa gre za nakup brez tveganja, za nov avto iz tovarne in pripadajočo garancijo. Ker pa avtomobile gledamo najprej z očmi, šele nato z denarnico, se takšen logan znajde v hudi konkurenci rabljenih karavanov. In priznati je treba, da je med tri leta starimi karavani na našem trgu izbira zelo pestra, za ceno nove dacie pa lahko izberete bolj zmogljiv in imeniten karavan, ki razvaja vse čute precej bolj uspešno kot preprosti logan MCV. Za okoli 11 tisoč evrov na našem trgu dobite tri leta starega volkswagna passata ali golfa z 1,6-litrskim ali celo dvolitrskim turbodizelskim motorjem. Za enako ceno dobite tudi renaulta megana grandtour 1.5 dci istega letnika in poslovnega citroëna C5 1.6 HDI ter opla astro 1.7 CDTI nove generacije.
Druga plat medalje avtov iz druge roke
Vsi po vrsti so bolj privlačni od logana, vsi prinašajo tudi tveganja okvar, že ugaslo tovarniško garancijo, dvom o številu prevoženih kilometrov, ki jih je mogoče preveriti le pri sledljivi servisni zgodovini, pa še ti podatki niso stoodstotni. Dodatna garancija, ki vam jo ponudi trgovec, pa ima precej manjša kritja kot tovarniška. Avtomobili so lahko brezhibni ali pa vas bodo pričakali z vrsto okvar, ki jih boste reševali s svojim denarjem. Da boste vseeno vedeli, v kaj se spuščate, smo tekmece logana MCV ovrednotili tudi na podlagi pogostih okvar; seznam pripravljajo kolegi na portalu Avtonasveti prek izsledkov mednarodnih raziskav o vzdržljivosti vozil, poročil serviserjev, avtohiš in prodajalcev rezervnih delov ter zapisov na spletnih forumih. Omenjamo le najpogostejše okvare, več na spletu ( [www.avtonasveti.com] ).
Kaj lahko gre pri golfu in passatu
Za volkswagna golfa in passata 1.6 TDI variant pravijo, da imata pogoste težave z DPF (filtri trdnih delcev), dvomasnimi vztrajniki in EGR-ventili, če so voženi na kratkih razdaljah. Pri omenjenih motorjih pogosto odpovedujejo injektorji. Pri modelih s samodejnim menjalnikom DSG glasnost delovanja menjalnika oznanja nujnost servisa in reprogramiranja elektronike. Ta se poigra tudi z napravami, radiem in kontrolnimi lučmi, pogosto odpove tudi električni ojačevalnik servovolana.
Pri C5 pogosto odpove turbopolnilnik
Pri citroënih C5 1.6 HDI pogosto odpove turbopolnilnik, težave se pojavijo že po 50 tisoč prevoženih kilometrih. Dizelski motorji z DPF izgubljajo moč zaradi regeneracije filtra, to je ponavadi posledica kratkih voženj, nad- in podtlačne cevi rade puščajo. Pri modelih iz prve serije (letniki 2008) se pojavljajo okvare na hidraktivnem vzmetenju, pri vseh C5 pa se hitro razrahljajo nosilci notranjih elementov.
Pri astrah se kvarijo injektorji
Kupci astre 1.7 CDTI letnika 2011 lahko pričakujete težave z injektorji, ko merilnik kilometrov preseže sto tisoč. Pogosta je še okvara glavnega cilindra sklopke, vsi avti imajo nekakovostne gumijaste cevi za hladilno tekočino, zamašeni EGR-ventili vodijo k odpovedi turbopolnilnika in DPF, hitro pa se vdajo še krhke prtljažne police in mehanizem brisalcev, vzvratna ogledala pa padajo iz okvirov.
Renaulta pa mašita filtre in ventile
Za renaulta laguno in megane z motorjem 1.5 dci je seznam pogostih napak najkrajši v peterici. Na njem so mašenje DPF in EGR-ventila ter težave z dvomasnimi vztrajniki, pri laguni 1.5 dci in 2.0 dci pa se hitro obrabljajo ležaji ročnega menjalnika, hitro zacvetijo tudi sedežne prevleke, v ksenonske žaromete pa vdira voda in prekinja svetlobni snop.