Avto

Najbolj strupeni Mini doslej

"Sestanek" z dvosedežnim Minijem John Cooper Works GP je bil sprva odpovedan in ko smo že malo pozabili na vse skupaj, se je znova oglasil. Kakšna napaka bi bila, če za tale mali dirkalnik morebiti ne bi našli časa!

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.01.2014 09:10
Čas branja: 5 min

Prav zanimivo je, koliko obrazov ima lahko en avto in kako pekoča je lahko omaka iz na oko skorajda enakih feferonov. Mali Mini ima v drugi generaciji kar osem podob, nekaj teh pa v svoj lepotilni salon in na fitnes vzamejo še mojstri iz delavnice John Cooper Works. Rezultat so precej začinjeni Miniji, ki se že na prvi pogled ločijo od običajnih, za dodatno vznemirjenje in radosti na cesti pa poskrbijo njihove športne zmogljivosti.

IMG_6824

Kje so meje teh malih raket? Seveda na dirkališčih, ko gre za Minija JCW GP, saj je razvoj najbolj prvinskega med vsemi večino časa potekal prav tam. Rezultat je brezkompromisni čudežni napoj za dva, ki so mu inženirji iz prisilno polnjenega 1.6-litrskega motorja iztisnili 160 kW (218 KM), kar je sedem konjev več kot zmore serijski JCW, 26 konjev več od Cooper S ter 18 konjev več, kot (za zdaj) zmorejo najzmogljivejši motorni sorodniki v Peugeotih. Razlika pri JCW GP se ob sikanju turbine ter pokanju iz izpušnih cevi tudi sliši, zaradi mnogih drugih dodelav in sprememb pa tudi občuti.

IMG_7018

mini jcw gp motor

Tako je prednji pogon dodobra dodelan, za kar poskrbijo tudi nove nastavitve elektronske zapore diferenciala, s priloženim orodjem pa lahko podvozje za do 20 mm še dodatno uglasimo za pisto. Tudi vzmetenje je bolj dodelano, na vozilu so poldirkaške pnevmatike, ki poskrbijo za skorajda lepljivi oprijem, bolj odprto kot pri serijskem JCW pa je tudi stekanje koles. Mini GP se tako ceste zares drži kot klop, k temu pripomore tudi za 20 milimetrov manjša oddaljenost od tal spredaj in 15 milimetrov zadaj. Za prepričljivo ustavljanje poskrbijo kar 330-milimetrski prednji diski ter šestbatne zavorne čeljusti.

IMG_6457

mini jcw gp detajli

Da je 377 cm dolgi in 168 cm široki GP pravi posebnež tudi med Minijevo družino JCW priča podatek, da gre za omejeno serijo dva tisoč primerkov, na kar opozarja tudi ploščica na armaturni plošči pred sovoznikom ter pragovih vrat. To že tako pikantno kombinacijo še dodatno začini. Vam še ni dovolj?

IMG_7027

IMG_6980

IMG_6961

mini jcw gp detajli1

Ta mali dirkalnik je na slovitem 21-kilometrskem Nürburgringu zabeležil čas kroga 8 minut in 23 sekund, kar je 18 sekund bolje od enako močnega kompresorskega predhodnika. Z rezultatom najhitrejši Mini vseh časov diha za ovratnik nekaterim pošastim, kot so Audi RS, BMW M in Mercedes AMG, od "hot hatchev" s prednjim pogonom pa so pred njim le občutno bolj zmogljivi Renault Megane RS, VW golf R in Opel astra OPC.

IMG_6712
Minija so prišli pogledat še trije hitri in drzni - v ozadju Ford fiesta ST, sledita Renault clio RS in Peugeot 208 GTI. Minijeva prava konkurenca je razred više.

Na zunaj tale Mini GP zgleda kot kak sivo-rdeč buldog v skrajno agresivnem položaju in pripravljen, da se besno požene za vami. Spredaj ga krasijo zajetne reže za zrak, na razkošni zračni mrežici na motornem pokrovu pa dvome o krotkosti stran odžene velik napis GP, ki ga najdemo tudi na bokih. Reže za hlajenje prednjih zavor so obarvane rdeče, takšne barve so tudi čeljusti, na bokih najdemo zajetne pragove s hladilnimi režami in rdeča ogledala, sredino zadka pa krasita dve okrogli izpušni cevi, iz katerih se še kako sliši grmenje, rohnenje in pokanje.

IMG_6991

Na vsaki strani sta velika difuzorja, streha pa je podaljšana v kraljevski spojler - ti na avtu niso zgolj za okras, ampak skupaj s zajetnim prednjim spojlerjem in trebušno plastiko zmanjšujejo zračni upor in povečujejo pritisk avta k tlom ter s tem še izboljšajo stabilnost. Magnet za oči opazovalcev - teh ves čas ni bilo malo, sploh med lastniki običajnih Minijev - so tudi posebna 17-palčna lita platišča, ki so zaradi nizkopresečnih pnevmatik še kako občutljiva na robnike.

IMG_7034

V notranjosti imajo vonj po dirkanju aluminijaste stopalke, s krepkimi rdečimi šivi obogateno črno usnje na sedežih, volanu, prestavni ročici in armaturni plošči ter v rdečo obarvani vrh prestavne ročice in varnostni pasovi. Tukaj so še odlični Recaro športni sedeži s kombinacijo usnja in alkantare, ki telesu v vseh pogojih nudijo odlično ramensko in ledveno oporo, šeststopenjski menjalnik pa je tak kot pri drugih modelih JCW in bi glede na namen lahko imel tudi krajša prestavna razmerja ter bil hitrejši. O tem, da gre za pristni bolid, priča tudi pogled v prtljažnik. Tam ni nič, nobene zadnje klopi, zgolj rdeča prečna ojačitev vzmetnih rok, ki pa ima manjšo funkcijo, kot se morda zdi. Ob njej sicer ostane dovolj prostora za prevoz ozimnice, več kosov potovalke ali zabojev pijače, saj prostor ponuja 723 litrov prostornine, vendar je treba tovor dobro pritrditi, da ostane na svojem mestu.

IMG_7217

IMG_7220

IMG_7023

Minija GP je namreč skorajda nemogoče voziti počasi, čeprav motor to omogoča. Največji navor 260 Nm (overboost doda še 20 Nm) je namreč na voljo pri 1.750 vrtljajev v minuti in se vleče vse do 5.750 vrtljajev, v nobeni prestavi tako ni moč čutiti kakršnegakoli pomanjkanja moči.

Z mesta do sto kilometrov na uro Mini GP potrebuje 6,3 sekunde, kar je 0,2 sekunde bolje, kot serijski JCW in 0,7 sekunde hitreje od Cooperja S. Morda čas na prvi pogled ni impresiven, a se pospeške (in pojemke) v zgolj 1.235 kilogramov (40 kg več od predhodnika) težkem bolidu še kako občuti, prava razlika pa do izraza pride med ovinki.

mini jcw gp hb



Tehnični podatki



Moč motorja: 160 kW (218 KM) @ 6000 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s



Največja hitrost: 242 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 7,1 l/100 km



Emisije CO2: 165 g/km



Največji navor: 260 (280) Nm @ 1750-2750 vrt/min



Testna poraba: 10,3 l/100 km



Cena osnovnega modela: 31.150 evrov



Cena testnega modela s popustom: 38.700 evrov

Počutje med vožnjo v GP sicer spominja na tisto v gokartih, sedi se namreč precej nizko, ob tem se dobro spoznamo z vsako cestno grbino, dirkaško utesnjenost pa dodatno povečuje v črno odet strop. Znanci so bili nad žepno raketo navdušeni že na pogled, sopotniki pa so izkušnjo skozi malo hitreje odpeljane ovinke opisali kot divjo in zabavno vožnjo v lunaparku - in si zaželeli še eno rundo. Bojazni, da bi bili prehitri, ni bilo, za kar je tudi v praksi poskrbela odlična zasnova podvozja skupaj z elektronskim pomagalom ter izjemno natančen volan, tudi prehitevanja so bila za najbolj strupenega minija mačji kašelj.

Na avtocesti je kaj hitro postalo jasno, da zakonsko omejitev doseže s pol moči, zato smo kar verjeli tovarniškim podatkom o končni hitrosti - 242 km/h. Največjo moč namreč doseže pri 6.000 vrtljajih v minuti, kar je spodobna številka za turbo motor.

mini jcw gp 3W

Čeprav so se nam močno cedile sline, do dirkališča z njim nismo prišli. Ker je pri nas ves čas sezona za popravilo cest, smo si za krajši preizkus vseh njegovih zmogljivosti z dovoljenjem cestnih delavcev sposodili del za promet zaprte površine. Norrrrrro, pravi drikalnik! Podkrmarjenja ob visokih vstopnih hitrostih v ovinek je malo, Mini pa se tako brez težav skozi zavoje drži zastavljene linije.

mini jcw gp 600-1

K temu pripomore tudi nadzor stabilnosti vozila v položaju GP. Ko je izbran namreč zavira le prednje notranje kolo v zavoju ter s tem pusti moči razmeroma prosto pot, kar še pripomore k pravi izstrelitvi iz ovinka. Ob odklopljeni elektroniki mini predvidljivo in nadzorovano drsi skozi ovinke, odlično so se obnesle tudi zavore, občutek na volanu pa je zelo športen. Škoda je le, da ročna zavora tečno opozarja na to, da smo jo poprijeli, dirkalniku se to pač ne poda. Če koga ob vsem skupaj zanima poraba, ta je bila med testom presenetljivo nizka - 10,3 litra.

IMG_7161

Pogled na cenik pokaže, da ne gre samo za najbolj strupenega Minija vseh časov pač pa tudi najdražjega. Morda je še kakšen na voljo, sicer pa so pri nas zanj hoteli dobrih 31 tisoč evrov (testni z dodatno opremo je stal 38.700 evrov). Toliko denarja za Minija? Res ga moraš imeti rad. Po drugi strani so vodilni v družbi, ki je sicer v lasti nemškega BMW, pojasnili, da bi lahko za GP postavili še višjo ceno - in bi vseeno vse prodali. In obratno, lahko bi jih po isti ceni naredili več, vendar bi s tem spodkopali njegovo ekskluzivnost. Mini se čez nekaj tednov s Portorika na [avto.finance.si] pripelje v tretji generaciji in najbrž pozneje tudi različica JCW GP ne bo izostala. Ne dvomimo, da bo še bolj strupena in da se bo tudi za njo dvigoval prah.

mini jcw gp s

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)