59 tisoč evrov z DDV po vozilu bo Dars plačal za letošnje naročilo.
V razpisu za kombinirana vozila za cestninski nadzor ni bilo nikakršnih eksotičnih zahtev, na Darsu odgovarjajo na naše sobotno pisanje o nakupu osmih vozil za 470 tisoč evrov.
Naš sogovornik je med drugim dejal, da so za GPS sprejemnik v razpisu denimo zahtevali pri hladnem zagonu osvežitev podatkov v 120 sekundah, česar po njegovih besedah ni mogoče izpolniti niti v teoriji. Več o tem v članku Knez nabavil osem kombijev za cestninski nadzor.
Na Darsu trdijo nasprotno: "Če ne bi bilo izvedljivo, bi se ponudniki pritožili že na razpisno dokumentacijo in najverjetneje ne bi dali bančne garancije za resnost ponudbe in dobro izvedbo del." Kot pravijo, sta ponudbo oddala dva ponudnika, ki sta vse zahteve izpolnjevala. "Ocena vašega vira o razpisnem eksotizmu je tako lahko najmanj zelo površna."
'Kako bomo pozimi brez štirikolesnega pogona izločali vozila?'
Zakaj tako visoka cena - podjetju Porsche Slovenija bodo za kombinirano vozilo odšteli skoraj 60 tisoč evrov - in visoke zahteve (med drugim tudi štirikolesni pogon, ki ga na primer avstrijski cestninski nadzorniki nimajo)?
"Za razliko od avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga imajo naši nadzorniki pooblastila za delo v zimski službi, se pravi, da sodelujejo pri izločanju tovornih vozil iz prometa v času sneženja. Imajo tudi pooblastilo za sankcioniranje voznikov, če se ti ne izločijo iz prometa takrat, ko bi se morali, in/ali zaradi tega in neustrezne opreme povzročijo zastoj. Ravno tako imajo pooblastilo za sankcioniranje voznikov, ki se ne izločijo v času burje, pa bi se morali. Težko si predstavljamo, da bi v zimski službi izvajali naloge v zvezi z izločanjem tovornjakov z vozili brez štirikolesnega pogona," pojasnjujejo na Darsu.
Dars: Z globami državi služimo milijone
Pri tem dodajajo številke: cestninski nadzorniki na leto izdajo v povprečju 45 tisoč plačilnih nalogov, lani so zbrali za sedem milijonov evrov glob, ki se stekajo v proračun. Država bo od osmih novih vozil dobila tudi okrog 85 tisoč evrov DDV. Pri tem pa stroški cestninskega nadzora v celoti bremenijo Dars, pravijo.
Naj pri tem dodamo, da pri nas letna vinjeta za avtoceste stane 110 evrov (606 kilometrov avtocest), v Avstriji 80,60 evrov (1.720 kilometrov), v Švici pa 33 evrov (1.763 kilometrov).
Vozila iztrošili v petih letih
Še nekaj o razpisu - Dars je s Porsche Slovenija sklenil pogodbo za osem vozil modela Volkswagen Transporter 2,0 TDI 4motion, ki jih pričakujejo v prihodnjih tednih.
S tem bodo zamenjali del voznega parka 20 kombiniranih vozil, ki so jih kupili pred nekaj več kot petimi leti, zdaj pa so dotrajana, niso več v garanciji in so zato stroški njihovega vzdrževanja izredno visoki. "Del vozil je tako rekoč ves čas na servisu, izpad vsakega vozila pa pomeni tudi izpad nadzora," pravijo.
Kako so se vozila tako iztrošila v petih letih? Poleg kilometrov imajo vozila tudi veliko delovnih ur v stoječem stanju, pojasnjujejo na Darsu, saj morajo zagotoviti delovanje računalniške opreme. "Izdaja vseh ukrepov je računalniško podprta, omogočeno je plačilo s plačilnimi karticami."
Pred petimi leti za kombi 45 tisočakov
Na Darsu so nam povedali še, da je bila pred nekaj več kot petimi leti nabavna cena za 20 kombiniranih vozil 888 tisoč evrov, torej okrog 45 tisoč evrov za kombi. Pri tem so opozorili, da "v takratni nabavni ceni ni bilo vse dodatne opreme, ki smo jo v tem javnem naročilu upoštevali".
Na prvotna vozila so namreč dodatno opremo nadgrajevali postopoma, kot so se razvijale pristojnosti cestninskih nadzornikov. Naknadno so na primer vgradili modre luči in tetra zveze.