Avto

Dars: V razpisu za vozila za cestninski nadzor ni bilo 'eksotičnih' zahtev

Cestninski nadzorniki letno poberejo za sedem milijonov evrov glob, vse gre v proračun, na Darsu opravičujejo nakup osmih kombiniranih vozil za pol milijona evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.12.2013 13:06
Čas branja: 2 min

45 tisoč evrov z DDV je Dars pred petimi leti plačal za eno kombinirano vozilo za cestninski nadzor.

59 tisoč evrov z DDV po vozilu bo Dars plačal za letošnje naročilo.

V razpisu za kombinirana vozila za cestninski nadzor ni bilo nikakršnih eksotičnih zahtev, na Darsu odgovarjajo na naše sobotno pisanje o nakupu osmih vozil za 470 tisoč evrov.

Naš sogovornik je med drugim dejal, da so za GPS sprejemnik v razpisu denimo zahtevali pri hladnem zagonu osvežitev podatkov v 120 sekundah, česar po njegovih besedah ni mogoče izpolniti niti v teoriji. Več o tem v članku Knez nabavil osem kombijev za cestninski nadzor.

Na Darsu trdijo nasprotno: "Če ne bi bilo izvedljivo, bi se ponudniki pritožili že na razpisno dokumentacijo in najverjetneje ne bi dali bančne garancije za resnost ponudbe in dobro izvedbo del." Kot pravijo, sta ponudbo oddala dva ponudnika, ki sta vse zahteve izpolnjevala. "Ocena vašega vira o razpisnem eksotizmu je tako lahko najmanj zelo površna."

'Kako bomo pozimi brez štirikolesnega pogona izločali vozila?'

Zakaj tako visoka cena - podjetju Porsche Slovenija bodo za kombinirano vozilo odšteli skoraj 60 tisoč evrov - in visoke zahteve (med drugim tudi štirikolesni pogon, ki ga na primer avstrijski cestninski nadzorniki nimajo)?

"Za razliko od avstrijskega upravljavca avtocest Asfinaga imajo naši nadzorniki pooblastila za delo v zimski službi, se pravi, da sodelujejo pri izločanju tovornih vozil iz prometa v času sneženja. Imajo tudi pooblastilo za sankcioniranje voznikov, če se ti ne izločijo iz prometa takrat, ko bi se morali, in/ali zaradi tega in neustrezne opreme povzročijo zastoj. Ravno tako imajo pooblastilo za sankcioniranje voznikov, ki se ne izločijo v času burje, pa bi se morali. Težko si predstavljamo, da bi v zimski službi izvajali naloge v zvezi z izločanjem tovornjakov z vozili brez štirikolesnega pogona," pojasnjujejo na Darsu.

id-F62DO_dars_vinjete_us

Dars: Z globami državi služimo milijone

Pri tem dodajajo številke: cestninski nadzorniki na leto izdajo v povprečju 45 tisoč plačilnih nalogov, lani so zbrali za sedem milijonov evrov glob, ki se stekajo v proračun. Država bo od osmih novih vozil dobila tudi okrog 85 tisoč evrov DDV. Pri tem pa stroški cestninskega nadzora v celoti bremenijo Dars, pravijo.

Naj pri tem dodamo, da pri nas letna vinjeta za avtoceste stane 110 evrov (606 kilometrov avtocest), v Avstriji 80,60 evrov (1.720 kilometrov), v Švici pa 33 evrov (1.763 kilometrov).

Vozila iztrošili v petih letih

Še nekaj o razpisu - Dars je s Porsche Slovenija sklenil pogodbo za osem vozil modela Volkswagen Transporter 2,0 TDI 4motion, ki jih pričakujejo v prihodnjih tednih.

S tem bodo zamenjali del voznega parka 20 kombiniranih vozil, ki so jih kupili pred nekaj več kot petimi leti, zdaj pa so dotrajana, niso več v garanciji in so zato stroški njihovega vzdrževanja izredno visoki. "Del vozil je tako rekoč ves čas na servisu, izpad vsakega vozila pa pomeni tudi izpad nadzora," pravijo.

Kako so se vozila tako iztrošila v petih letih? Poleg kilometrov imajo vozila tudi veliko delovnih ur v stoječem stanju, pojasnjujejo na Darsu, saj morajo zagotoviti delovanje računalniške opreme. "Izdaja vseh ukrepov je računalniško podprta, omogočeno je plačilo s plačilnimi karticami."

Pred petimi leti za kombi 45 tisočakov

Na Darsu so nam povedali še, da je bila pred nekaj več kot petimi leti nabavna cena za 20 kombiniranih vozil 888 tisoč evrov, torej okrog 45 tisoč evrov za kombi. Pri tem so opozorili, da "v takratni nabavni ceni ni bilo vse dodatne opreme, ki smo jo v tem javnem naročilu upoštevali".

Na prvotna vozila so namreč dodatno opremo nadgrajevali postopoma, kot so se razvijale pristojnosti cestninskih nadzornikov. Naknadno so na primer vgradili modre luči in tetra zveze.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30? 9

Ni čudežev: Dars je razpis razbil v dva dela, prvega ocenjujejo na 30,5 milijona evrov

FINANCE
Transport in logistika
Pozor, Dars bo vklopil e-cestninjenje. Kaj nas čaka?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Pozor, Dars bo vklopil e-cestninjenje. Kaj nas čaka?

7 vprašanj in odgovorov o novem sistemu cestninjenja za tovornjake, ki ga bo Dars zagnal na velikonočno nedeljo

FINANCE
Manager
Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj?
Manager
ManagerNataša Koražija Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj? 7

Na Darsu na dobre pol milijarde depozitov na bankah prejemajo skromne obresti. Hkrati imajo 2,5 milijarde evrov dolga, za katerega plačujejo 40 milijonov evrov obresti na leto. Kaj bodo z denarjem? Bodo hitreje odplačevali dolgove ali hitreje gradili nove odseke?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Transport in logistika
Končno: padec prvih cestninskih postaj, za začetek Torovo in Log
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Končno: padec prvih cestninskih postaj, za začetek Torovo in Log 1

Čez dobra dva meseca bodo Darsovi izvajalci končali s preurejanjem vozišča pri Torovem in na Logu, po avtocesti bomo lahko iz Ljubljane do predora Karavanke peljali 130 kilometrov na uro

FINANCE
Transport in logistika
Tako pada Torovo - za pretočnejšo vožnjo po avtocestah bomo dali 45 milijonov evrov in čakali dve leti!
Transport in logistika
Transport in logistikaPetra Sovdat Tako pada Torovo - za pretočnejšo vožnjo po avtocestah bomo dali 45 milijonov evrov in čakali dve leti! 1

Biznis so za zdaj dobili GGD, Kolektor CPG in CPK

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)